• 0

Beëindigen VOF zonder overeenkomst (Buitenlandse Vennoot)

Goedenavond,

 

Ik heb in augustus 2017 een VOF opgestart samen met mijn buitenlandse business partner welke niet in Nederland is gevestigd en buiten Europa is. Na meerdere pogingen is het bedrijf helaas niet gestart. Wel een website gemaakt en mailtjes uitgestuurd met het aanbieden van producten maar helaas geen succes.

 

Wij hebben geen inkomen gegenereerd en ook geen uitgaven gemaakt vanuit onze zakelijke rekening. Tevens is er niks gedeclareerd voor BTW teruggave, het ging om hele kleine bedragen.

 

Er is verder geen overeenkomst dan de inschrijving bij de KvK. Nu wil ik de VOF stoppen omdat ik al het werk, business pogingen en zaken zelf regel en mijn business partner de inschrijving bij KvK alleen heeft gebruikt voor zijn 1 jaar visum naar Nederland en anderen probeert te belazeren.

 

Is het mogelijk om te stoppen zonder zijn toestemming/handtekening? Hij is in het buitenland en zijn toestemming zal ik hoogstwaarschijnlijk nooit krijgen en ik verwacht na 1,5 jaar geen actie meer van zijn kant. Ik wil zo graag uit deze ellende omdat hij plots onze KvK uittreksel in het buitenland heeft gebruikt en startende ondernemers probeert te belazeren om in Europa te verkopen via ons via een aanbetaling. Dit wil ik absoluut niet op mijn geweten hebben.

 

Kan iemand mij hierbij adviseren svp?

 

  • Ik sta als "alleen bevoegd" ingeschreven en mijn business partner als "gezamenlijk bevoegd".
  • Bedrijf ingeschreven op mijn adres.
  • Hij heeft een BSN vanwege de belasting maar nooit wat hoeven te betalen omdat er geen inkomen was. Zijn BSN staat ingeschreven op mijn woonadres.
  • We hebben een gezamenlijke bankrekening.
  • Op de KvK uittreksel staat zijn oude woonadres in het buitenland.

 

Ik zou uw hulp enorm waarderen! Zit met mijn handen in mijn haren bij het horen en zien van mijn business partner's daden. Voel me echt belazerd.

 

Bij voorbaat dank!

 

Vriendelijke groeten,

 

Belazerde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Belazerd(e), 

 

Allereerst welkom op Higherlevel, ook al is de aanleiding minder leuk. 

 

48 minuten geleden, belazerd zei:

Is het mogelijk om te stoppen zonder zijn toestemming/handtekening?

 

Ja, als jij je uitschrijft als vennoot, houdt de VOF op te bestaan.

 

Maar de hamvraag is: lost dat ook het misbruik op en wat heeft je vennoot tot nu toe al uitgespookt? 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Hartelijk dank! Inderdaad, minder leuke aanleiding maar wel fijn om deze website tegen te komen. Is weer een geheel ander level. ;)

 

Bedankt voor je antwoord. Betekent het ook dat als ik uit de VOF stap, het bedrijf dan ook automatisch stopt of gaat het standaard door met de andere vennoot als enige eigenaar?

 

Tot nu toe heeft mijn business partner goede doelen (die minder bedeelde vrouwen helpen) buiten de EU benaderd en hen overgehaald om per startende ondernemer/vrouw 6000 euro te ontvangen door de producten te exporteren. Klinkt allemaal wel leuk en aardig, dacht ik ook en zag ik ook wel zitten, maar mijn business partner blijkt helemaal geen serieuze intenties te hebben en heeft alleen maar praatjes zitten verkopen aan die arme mensen. Zwaait overal met onze KVK uittreksel om geloofwaardig over te komen en dringt bij mensen aan om te betalen want er zijn 'kopers' terwijl dat helemaal niet klopt.

 

Ik wil dit stoppen voordat het te laat is. Dan mag hij het daarna zelf uitzoeken en alleen inschrijven zonder mij, als dat dan nog mogelijk is gezien het geen EU burger is.

 

Dus morgen naar de KVK of gaat dit ook allemaal via een formulier? Heb ik zijn handtekening nodig als ik mij uitschrijf? 

 

Bij voorbaat dank Norbert!

 

Goodnight!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.