• 0

issue met privacy zeker

Beste mensen,

 

Ik heb een jaar geleden met Privacy zeker een overeenkomst afgesloten dat zij me zouden helpen met het opstellen van de verwerkingsovereenkomsten.

Zij hebben dit destijds gedaan en toen alles voor elkaar was ontving ik een zgn certificaat waarmee ik kon aantonen dat ik "AVG Proof" ben.. 

Alles mooi en wel, tot ik vorige week een factuur ontving voor het 2e jaar.. Dat verbaasde me want ik was in de veronderstelling dat ik maar 1 jaar aan het abonnement vastzat omdat het certificaat ook maar 1 jaar geldig is.. ( na betaling 2e factuur is het weer een jaar geldig) 

Op mijn vraag hoe dat kon, verwezen ze naar de AV waarin in staat dat je een 2-jarig contract afsluit. 

Helaas kan ik (door verhuizing) even niet het getekende contract terugvinden en heb hen gevraagd mij dat toe te sturen of tenminste een document waarin ik akkoord ben gegaan op de AV of waarin staat dat er verwezen wordt naar de AV. 

 

Hier kreeg ik het volgende op terug:

Goedemiddag Ronny,

 

Bij Privacy Zeker kunnen abonnementen alleen afgesloten worden na het accepteren van de algemene voorwaarden. In de algemene voorwaarden is opgenomen dat een abonnement minimaal een duur heeft van twee jaren. Aangezien wij een eerste betaling van je hebben ontvangen en je dus klant bent geworden bij Privacy Zeker, ben je ook akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden.

 

Dit houdt dus in dat je het komende jaar nog gewoon gebruik kunt maken van je Privacy Zeker Dashboard en onze helpdesk, die bij je abonnement inbegrepen zijn.

 

Wij vragen je dan ook nogmaals om de betaling te voldoen binnen de gestelde termijn. Mocht betaling echter uitblijven, dragen wij de vordering over aan DAS Incasso.

 

Nu zou het best kunnen dat ik hier destijds een kruisje voor heb gezet hoor, maar moeten zij dat niet ergens kunnen aantonen?

Als het zo is, is het zo maar ik vind het wat vreemd dat ze mij geen bewijs sturen van het contract met hierin de AV of een verwijzing hiernaar,  maar enkel komen met de tekst dat ik daarmee akkoord zou zijn gegaan. 

 

Wat moet/kan ik hiermee?

 

Hoor graag jullie reactie

Ronny

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

Op https://store.privacyzeker.nl/   staat bij elke optie € xxx / per jaar.

 

En zodra ik klik op 'bestellen' zie ik de volgende tekst:

 

Privacy Zeker

Vanaf: €175,00 / jaar

Meer weten over Privacy Zeker?

 

De prijs per jaar is afhankelijk van het aantal werkzame personen. Bij het invullen van het KvK nummer wordt een pakket gekozen, de werkelijke situatie blijft leidend. Abonnement is voor een periode van minimaal 2 jaar.

 

Dat lijkt me behoorlijk duidelijk. Het is ook geen verstopte algemene voorwaarde. Ook al zal het ook in die voorwaarden staan.

 

Een papieren contract vindt u logischerwijze niet, want het gaat om koop op afstand (online). Kijk in uw mailbox want u zult een bevestiging e.d. hebben ontvangen.  En vraag anders om die mail nog even aan u door te zenden.

 

En: zeg nu direct en aantoonbaar op en vraag om bevestiging. Bewaak ook of u die ontvangt.

aangepast door UwJurist

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

En zeg het meteen even op, minimaal per e-mail zodat je het kunt bewijzen. Dikke kans dat er ook in die voorwaarden staat dat het abonnement stilzwijgend verlengd wordt tenzij het minimaal 2 maanden van tevoren wordt opgezegd ofzo.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
17 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

En zeg het meteen even op, minimaal per e-mail zodat je het kunt bewijzen. Dikke kans dat er ook in die voorwaarden staat dat het abonnement stilzwijgend verlengd wordt tenzij het minimaal 2 maanden van tevoren wordt opgezegd ofzo.

 

https://store.privacyzeker.nl/wp-content/uploads/2018/01/Privacy-Zeker-Algemene-Voorwaarden.pdf

 

Quote

1.3

PZ verricht haar dienstverlening op abonnementsbasis(hierna: "het Abonnement"). Abonnementen worden afgesloten voor een periode van minimaal 2 jaren, waarna het Abonnement telkens stilzwijgend wordt verlengd met één jaar. Een eventuele opzegging geschiedt tegen het einde van de abonnementsperiode voor de eerste dag van de volgende kalendermaand, met inachtneming vaneen opzegtermijn van tenminste 3 maanden

:classic_laugh: bijna goed, wat een *kuch* rare *kuch* partij is dit...

 

 

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

:classic_biggrin: scheelde niet veel inderdaad hahaha

 

Ik kan zo snel niets ontdekken over een verplichte opzegging per aangetekende brief die vervolgens niet wordt geaccepteerd ofzo, dus een mailtje zou in dit geval voldoende moeten zijn lijkt me.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

:classic_biggrin: scheelde niet veel inderdaad hahaha

 

Ik kan zo snel niets ontdekken over een verplichte opzegging per aangetekende brief die vervolgens niet wordt geaccepteerd ofzo, dus een mailtje zou in dit geval voldoende moeten zijn lijkt me.

De algemene voorwaarden zeggen inderdaad niets over de manier waarop er opgezegd kan worden. Dat maakt de opzegging dus vormvrij en een e-mailbericht moet dus geaccepteerd worden. Zover ik weet mogen abonnementen ook altijd opgezegd worden op de wijze waarop de abonnementen zijn afgesloten, ook als de algemene voorwaarden iets anders zeggen.

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, MrHTTP zei:

Zover ik weet mogen abonnementen ook altijd opgezegd worden op de wijze waarop de abonnementen zijn afgesloten, ook als de algemene voorwaarden iets anders zeggen.

De wet van Dam. Die geldt toch alleen voor/naar consumenten? Of is er eenzelfde iets geregeld tussen bedrijven onderling?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Rik · zei:

De wet van Dam. Die geldt toch alleen voor/naar consumenten? Of is er eenzelfde iets geregeld tussen bedrijven onderling?

Je hebt gelijk. Dat is consumentenrecht (Wet Van Dam). :classic_ninja:

 

Aanpassing:

De algemene voorwaarden zeggen inderdaad niets over de manier waarop er opgezegd kan worden. Dat maakt de opzegging dus vormvrij en een e-mailbericht moet dus geaccepteerd worden. Zover ik weet mogen abonnementen ook altijd opgezegd worden op de wijze waarop de abonnementen zijn afgesloten, ook als de algemene voorwaarden iets anders zeggen.

 

Er vanuit gaande dat het hier dus gaat om een zakelijke duurovereenkomst van bepaalde tijd.

Is er een jurist in de zaal? :classic_smile:

 

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

En zeg het meteen even op, minimaal per e-mail zodat je het kunt bewijzen. Dikke kans dat er ook in die voorwaarden staat dat het abonnement stilzwijgend verlengd wordt tenzij het minimaal 2 maanden van tevoren wordt opgezegd ofzo.

 

Dat schreef ik al.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
Op 1-3-2019 om 08:13, ironny zei:

Ik heb een jaar geleden met Privacy Zeker een overeenkomst afgesloten dat zij me zouden helpen met het opstellen van de verwerkingsovereenkomsten.

 

Volgende keer graag de naam correct schrijven in bericht en kopregel, zodat andere mensen weten wie je bedoelt. Dan handelen we deze zaak niet voor 1 ondernemer af,  maar voor meerderen. Nog één jaar betalen en meteen opzeggen! Sterkte.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 295 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.