• 0

Zakelijke verzekering via tussenpersoon

(aangepast)

Misschien een rare vraag, maar mag je er als ondernemer van uitgaan dat een tussenpersoon alle verzekeringen kan aanbieden? Of heb je zelf ook onderzoeksplicht naar premies en voorwaarden?
Als dat zo is, wat is dan de meerwaarde van een tussenpersoon?

aangepast door Jasper S.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is op zich geen rare vraag, maar er ontbreekt wel wat context.

Gaat dit nog steeds over de extra bestelwagen die niet meer binnen het pakket paste bij mijn ex-compagnon en waarvoor jij (of hij) op zoek moest naar een alternatief? 

 

2 uur geleden, Jasper S. zei:

mag je er als ondernemer van uitgaan dat een tussenpersoon alle verzekeringen kan aanbieden

 

Nee. 

 

2 uur geleden, Jasper S. zei:

wat is dan de meerwaarde van een tussenpersoon?

 

Een goede verzekeringsadviseur kan meerwaarde hebben: o.a. actuele (door diploma's en permanente educatie getoetste) kennis, ervaring, contacten, overzicht van de markt, aanstellingen bij partijen waar jij niet rechtstreeks zaken mee kan doen, inkoopkracht, probleemoplossend vermogen, tijd (om iets voor jou te regelen zodat jij die tijd anders kan besteden) en last but not least aansprakelijkheid (en een verplichte beroepsaansprakelijkheidsverzekering ) voor als de tussenpersoon onverhoopt  een fout maakt. 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Gaat inderdaad over de nieuwe bestelwagen, zo'n beetje alles wat mis kan gaan met een auto gaat mis. Bij de RDW, de dealer, de carrosseriebouwer en nu ook de verzekering.
Durf hem haast niet naar de bestickeraar en spuiter te laten brengen...
Houd me lekker bezig. Inmiddels bijna alles in orde, het belangrijkste de verzekering gaat nogal moeizaam.
Ik zocht een voordelige WA verzekering. Maar door een fout van de dealer was de auto veel eerder op mijn naam gezet, dan dat ik door had, nml nog voor dat de auto af was. Door een fout bij de dealer ging de post van de RDW ook nog naar een verkeerd adres.
Dus moest er binnen no time een verzekering worden afgesloten. Ik vroeg om een tijdelijke verzekering, zodat de tussenpersoon tijd had om een offerte te maken, door een zieke ging het allemaal iets langzamer dan normaal, maar ze konden toch op zaterdag nog de auto verzekeren, wat heel fijn was, want vanaf die maandag zou ik al een boete kunnen krijgen.
Omdat de tussenpersoon niets liet horen ben ik toch maar zelf op zoek gegaan naar een verzekering, bang dat de tijdelijke verzekering  zou aflopen. Nadat ik mijn bevindingen had door gestuurd werd mij verteld dat de verzekering al afgesloten was en dat ik er voor een jaar aan vast zou zitten.
Deze verzekering is echter 570 euro duurder dan de verzekering die ik gevonden had via Independer.
Ik snap wel een beetje waar het is misgegaan. Bij Independer spreken ze over prijzen incl ass. belasting, terwijl de verzekering die ik nu heb dit niet doet, dit verklaard ook een groot deel van het prijsverschil.
Ik was er van op de hoogte dat de verzekering die men wilde aanbieden iets duurder zou zijn, namelijk rond de 110 euro, maar omdat het een grote verzekeraar is, leek ons dit toch de beste keuze.
Nu blijkt echter dat het dus een stuk meer wordt. Ik heb zelf de verzekeraar gebeld, maar deze verwijst mij naar mijn tussenpersoon.
Dus het ziet er naar uit dat ik voor dit jaar aan de duurdere premie vastzit.

Mijn plan is nu om mijn verzekeringen toch maar onder te brengen bij een andere tussenpersoon, maar wat ik mij dus afvroeg, moet ik voor mijn verzekeringen eerst zelf op zoek naar een verzekeraar die bij mij past of is dat de taak van de tussenpersoon. Maar hier gaf je dus al antwoord op. Zolang een tussenpersoon niet alle verzekeringen kent blijft het dus verstandig om ook zelf te zoeken.
Ik zie wel in dat een tussenpersoon dus wel een meerwaarde heeft. Ik heb eigenlijk maar 1 keer een schade gehad in een kop/staart botsing. Dit ging heel makkelijk, ook dankzij de rechtsbijstand. Dus ik heb weinig ervaring met schade verzekeringen.

Link naar reactie
  • 1
9 uur geleden, Jasper S. zei:

Nadat ik mijn bevindingen had door gestuurd werd mij verteld dat de verzekering al afgesloten was en dat ik er voor een jaar aan vast zou zitten.

Tijdelijke verzekering is doorgaans 14 dagen geldig. Hoe kunnen ze dan zonder jouw akkoord die verzekering definitief maken?

 

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Jasper S. zei:

maar wat ik mij dus afvroeg, moet ik voor mijn verzekeringen eerst zelf op zoek naar een verzekeraar die bij mij past of is dat de taak van de tussenpersoon. Maar hier gaf je dus al antwoord op. 

 

Dat was niet de vraag die je stelde en dus ook niet de vraag die ik beantwoord heb. (die vraag was: moet een tussenpersoon alle verzekeringen kunnen aanbieden)

 

Uiteraard is het de taak van de adviseur om een goed passende verzekering te zoeken en binnen de korte tijdspanne heeft jouw adviseur dat ook gedaan en gevonden

 

En uiteraard is het niet de taak van de klant om het werk van de adviseur te doen of nog eens over te doen : daar heb en betaal je nu juist die adviseur voor.  Dus nee: je moet - als je een adviseur hebt  -  voor je verzekeringen niet eerst (en ook niet daarna ) zelf op zoek naar een verzekeraar die bij jou past. 

 

Dat jij zelf ook op zoek bent gegaan en daarbij - al dan niet met veel tijd en moeite of snel en  bij toeval - een verzekering met een nog lagere prijs heb gevonden doet daar niet aan af. Bovendien kun je zoals bekend maar 2 van de 3 kiezen uit goed, goedkoop en snel. Het moest snel en goed, dus dan is er weinig tijd om ook nog te zoeken naar goedkoop. 

Een beetje adviseur doet daar  - ook uit belang van klantbehoud en klanttevredenheid - uiteraard wel moeite voor, maar het is onredelijk om van een adviseur te verwachten dat hij/zij altijd  - en zeker onder tijdsdruk - het allergoedkoopste aanbod uit de hele markt vindt en aanbiedt.  (en een veel lagere prijs betekent redelijk vaak ook een mindere dekking. Niet altijd, maar wel vaak) 

 

10 uur geleden, Jasper S. zei:

Ik snap wel een beetje waar het is misgegaan. Bij Independer spreken ze over prijzen incl ass. belasting, terwijl de verzekering die ik nu heb dit niet doet, dit verklaard ook een groot deel van het prijsverschil.

 

Dat is dan niet slim van de verzekeraar en/of adviseur : prijzen moeten geen zoekplaatje worden, dus communiceer ik ze altijd met alle bijbehorende kosten

 

1 uur terug, Rik · zei:

Tijdelijke verzekering is doorgaans 14 dagen geldig. Hoe kunnen ze dan zonder jouw akkoord die verzekering definitief maken?

 

Een adviseur krijgt vaak een mandaat van de klant (regel het maar), en geeft dat akkoord dan vervolgens. Heel af en toe - bij ziekte, hoge tijdsdruk en communicatiestoornissen (en hier lijkt sprake van alle 3!) wil dat wel eens tot verwarring, dubbele dekking of teleurstelling leiden. Aan alle partijen dan de taak om tot een redelijke oplossing te komen.  Soms wordt die dekking dan weer beëindigd en betaalt de klant de adviseur dan een fee voor zijn inspanningen: de adviseur heeft immers werk verricht en dekking geregeld

 

Quote

Mijn plan is nu om mijn verzekeringen toch maar onder te brengen bij een andere tussenpersoon

 

Ik vraag me af of er een tussenpersoon te vinden is die aan jouw verwachtingen kan voldoen én ook rendement kan maken uit die klantrelatie. Dat vereist in ieder geval een aantal duidelijke afspraken over wat je redelijkerwijs wel en niet kan en mag verwachten van elkaar en welke beloning daar tegenover staat. (bijvoorbeeld spoedopdrachten tegen een vaste vergoeding per uur op basis van inspanningsverplichting) 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien had ik nog iets specifieker moeten zijn, maar voor de aanloop naar de aanschaf heeft de tussenpersoon al een aantal weken tijd gehad om een verzekering uit te zoeken. Toen al werd deze verzekeraar aangeboden, de tussenpersoon wist toen nog niet dat er nog 2 andere verzekeraars waren die een stuk goedkoper waren.
Maar ik ben niet bezig met een kruistocht of een schuldvraag. Ik probeer alleen uit te zoeken hoe ik dit een volgende keer kan voorkomen.
Omdat je al aangaf dat een tussenpersoon niet alle verzekering hoeft/kan aanbieden is het dus in mijn ogen wel verstandig om zelf ook op zoek te gaan. Vooral met het bestaan van websites als Independer en het feit dat veel verzekeraars een rekentool op hun website hebben staan. Als ik dit gedaan had, was ik een avond bezig geweest en had ik 570 euro uitgespaard (en in sommige opzichten ook betere voorwaarden).

Ik snap dat dit niet telt voor complexere verzekeringen zoals beroepsaansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid of verzuimverzekeringen. Deze materie is gewoon te complex om even op een website te zetten. In mijn zoektocht naar bijvoorbeeld een arbeidsongeschiktheidsverzekering kwam ik er toen ook achter dat verschillende tussenpersonen hele andere adviezen hebben. En dan heb ik het niet over premies, maar over hoe en wanneer je een verzekering wilt gebruiken.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Rik · zei:

Tijdelijke verzekering is doorgaans 14 dagen geldig. Hoe kunnen ze dan zonder jouw akkoord die verzekering definitief maken?

 

Ik denk dat dit te maken heeft een communicatie storing en de ziekte op het kantoor, daardoor verliep alles wat langzamer dan normaal. Misschien was het van beide partijen nu beter geweest als we de verzekering door een andere partij hadden laten verzorgen.

Link naar reactie
  • 0

Als je de wagen een keer overschrijft kan je met de vrijwaring altijd een verzekering stopzetten.

 

Advies, zet de wagen in de handelsvoorraad van de leverancier tot de leverancier de wagen helemaal heeft afgebouwd, jij krijgt dan een vrijwaring en kan de verzekering stopzetten.

Check wel even in de overeenkomst wie verantwoordelijk is tijdens het opbouwen van het voertuig.

 

Nb. 1 het is niet onredelijk om te bedingen dat jij pas verantwoordelijk bent op het moment dat jou leverancier de wagen klaar heeft.

Nb. 2 wel vreemd dat jij niet op de hoogte bent van de overschrijving, jou leverancier kan (en mag) dat alleen doen als hij door jou is gemachtigtd.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
5 minuten geleden, Jasper S. zei:

Misschien had ik nog iets specifieker moeten zijn, maar voor de aanloop naar de aanschaf heeft de tussenpersoon al een aantal weken tijd gehad om een verzekering uit te zoeken. Toen al werd deze verzekeraar aangeboden, de tussenpersoon wist toen nog niet dat er nog 2 andere verzekeraars waren die een stuk goedkoper waren.
Maar ik ben niet bezig met een kruistocht of een schuldvraag. Ik probeer alleen uit te zoeken hoe ik dit een volgende keer kan voorkomen.
Omdat je al aangaf dat een tussenpersoon niet alle verzekering hoeft/kan aanbieden is het dus in mijn ogen wel verstandig om zelf ook op zoek te gaan. Vooral met het bestaan van websites als Independer en het feit dat veel verzekeraars een rekentool op hun website hebben staan. Als ik dit gedaan had, was ik een avond bezig geweest en had ik 570 euro uitgespaard (en in sommige opzichten ook betere voorwaarden).

Ik snap dat dit niet telt voor complexere verzekeringen zoals beroepsaansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid of verzuimverzekeringen. Deze materie is gewoon te complex om even op een website te zetten. In mijn zoektocht naar bijvoorbeeld een arbeidsongeschiktheidsverzekering kwam ik er toen ook achter dat verschillende tussenpersonen hele andere adviezen hebben. En dan heb ik het niet over premies, maar over hoe en wanneer je een verzekering wilt gebruiken.

Je loopt nu met doosje Mora kroketten bij de patatboer naar binnen vraagt of hij bij de supermarkt een doosje van dezelfde kroketten die in de vitrine liggen wil halen, omdat die goedkoper zijn.

 

Met verzekeringen is het niet anders, je hebt de keuze tussen bij de supermarkt te kopen en zelf klaar te maken of naar de patatboer te gaan. En een goede tussenpersoon kan met premies als het goed is heel ver komen, maar dan nog zijn er situaties waar bijvoorbeeld direct writers goedkoper zijn.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dat blijkt inderdaad, ik wist niet dat het zo werkte bij verzekeraars. Ik dacht dat een tussenpersoon alle verzekeraars kon aanbieden  en je daardoor dus altijd de beste deal kon geven. Maar zoals ik al eerder aangaf is voorwerk vanuit de ondernemer wel degelijk de moeite waard bij simpele schade verzekeringen.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat verzekeraars als ASR alleen bruto prijzen melden als je ze belt, dat zijn dus niet de premies die je betaald via een tussenpersoon, hier zijn ze wel heel transparant in. Je kunt niet afsluiten, maar kunt wel informeren naar de bruto prijzen.

 

Wel een hele bijzondere vergelijking detailhandel/horeca en verzekeraars. Niet alles is met elkaar te vergelijken ;-)

aangepast door Jasper S.
Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:

Als je de wagen een keer overschrijft kan je met de vrijwaring altijd een verzekering stopzetten.

 

Advies, zet de wagen in de handelsvoorraad van de leverancier tot de leverancier de wagen helemaal heeft afgebouwd, jij krijgt dan een vrijwaring en kan de verzekering stopzetten.

Check wel even in de overeenkomst wie verantwoordelijk is tijdens het opbouwen van het voertuig.

 

Nb. 1 het is niet onredelijk om te bedingen dat jij pas verantwoordelijk bent op het moment dat jou leverancier de wagen klaar heeft.

Nb. 2 wel vreemd dat jij niet op de hoogte bent van de overschrijving, jou leverancier kan (en mag) dat alleen doen als hij door jou is gemachtigtd.

Ok, dat is een wijze les voor de volgende keer, inmiddels staat de auto al voor een deur.

Het laatste punt klopt niet helemaal, een autodealer kan gewoon een auto overschrijven zonder handtekening of machtiging. Een particuliere verkoper kan dat niet, maar de grotere autobedrijven wel. Dit is tenminste wat de RDW zegt. Daar zit wel een risico aan, zoals bijvoorbeeld verkeerde gegevens en als de dealer dan te lang wacht met het communiceren van de overschrijving, dan kan dit tot gevolg hebben datje niet op tijd verzekerd bent, je hebt nml max 3 kalenderdagen de tijd om dit regelen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
12 uur geleden, Jasper S. zei:

Bij Independer spreken ze over prijzen incl ass. belasting, terwijl de verzekering die ik nu heb dit niet doet, dit verklaard ook een groot deel van het prijsverschil.

 

Dat is iets waar ik me ook wel eens aan geirriteerd heb.

 

Elke normale ondernemer moet tegenwoordig bedragen inclusief alle verplichte bijkomende kosten adverteren, zodat het makkelijk vergelijken is.

Maar verzekeraars hanteren vaak nog wel prijzen exclusief ass. belasting, poliskosten en wat al niet meer.

Waarom komen ze daar mee weg?

 

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
25 minuten geleden, Jasper S. zei:


Het laatste punt klopt niet helemaal, een autodealer kan gewoon een auto overschrijven zonder handtekening of machtiging. Een particuliere verkoper kan dat niet, maar de grotere autobedrijven wel. Dit is tenminste wat de RDW zegt. Daar zit wel een risico aan, zoals bijvoorbeeld verkeerde gegevens en als de dealer dan te lang wacht met het communiceren van de overschrijving, dan kan dit tot gevolg hebben datje niet op tijd verzekerd bent, je hebt nml max 3 kalenderdagen de tijd om dit regelen.

 

Juist om die risico`s te voorkomen moet jij de leverancier eerst machtigen en krijg jij in jou berichten inbox melding van de RDW (waarvan je ook nog een bericht krijgt per email).

 

Voor meer info kijk eens op de site van de RDW.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb de RDW gebeld om te vragen hoe het kon en zij gaven aan dat grote dealers zonder machtiging of handtekening mogen overschrijven.
Ik had in dit geval nog niet eens getekend voor de aankoop van de wagen omdat ik eerst wilde dat hij goed door de APK zou komen.

aangepast door Jasper S.
Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Jasper S. zei:

Dat blijkt inderdaad, ik wist niet dat het zo werkte bij verzekeraars. Ik dacht dat een tussenpersoon alle verzekeraars kon aanbieden  en je daardoor dus altijd de beste deal kon geven.

 

Dat is helemaal niet zo'n gekke gedachte. Dat heb ik ook heel lang gedacht, dat een tussenpersoon misschien niet alle, maar toch wel bijna alle, verzekeringen kon aanbieden, en daar, met zijn kennis, de beste deal voor zijn klant uit kan voorstellen. En dat het dus eigenlijk niets uitmaakt of je bij tussenpersoon A of tussenpersoon B binnenstapt als je een verzekering zoekt. Door ervaring ben ik wijzer geworden.

 

En ik wil daar eigenlijk wel eens een proefballonetje over opwerpen: Als je een echte, onafhankelijke verzekeringsadviseur bent, is het dan niet je rol, je morele plicht, om de markt te kennen en de beste deal voor je klant voor te stellen? En kun je dat wel doen als je niet alles kunt aanbieden?

 

Hoe zou je het vinden als je naar die dokter gaat en die dokter denkt: 'Behandeling A is eigenlijk het beste voor deze patient, maar die kan ik niet aanbieden want die heb ik nooit geleerd, dus ik zal behandeling B maar voorstellen, die is ook redelijk goed'

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
58 minuten geleden, kuifje zei:

Dat is helemaal niet zo'n gekke gedachte. Dat heb ik ook heel lang gedacht, dat een tussenpersoon misschien niet alle, maar toch wel bijna alle, verzekeringen kon aanbieden, en daar, met zijn kennis, de beste deal voor zijn klant uit kan voorstellen. En dat het dus eigenlijk niets uitmaakt of je bij tussenpersoon A of tussenpersoon B binnenstapt als je een verzekering zoekt. Door ervaring ben ik wijzer geworden.

Nogal een naïve gedachte. 

Als tussenpersoon A alle verzekeringen wil en kan aanbieden, waarom zou er dan nog een tussenpersoon B bestaan?

 

Jasper S. had een keuze moete; maken tussen ...

 

1. Goed en Snel, is niet goedkoop.

2. Goed en Goedkoop, is niet snel.

3. Goedkoop en Snel, is niet goed.

 

1 uur terug, kuifje zei:

Hoe zou je het vinden als je naar die dokter gaat en die dokter denkt: 'Behandeling A is eigenlijk het beste voor deze patient, maar die kan ik niet aanbieden want die heb ik nooit geleerd, dus ik zal behandeling B maar voorstellen, die is ook redelijk goed'

... en dat is nu precies hetgeen in de praktijk overal om je heen gebeurt, al is de besluitvorming iets complexer.

Dus ook hierbij is het naïef om te veronderstellen dat alle doctoren  - binnen dezelfde discipline- hetzelfde kunnen en willen doen.

 

De antwoorden van Norbert Bakker zijn helder en duidelijk ...

... alles reacties daarna zijn slechts ruis op de lijn.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, kuifje zei:

 

Dat is helemaal niet zo'n gekke gedachte. Dat heb ik ook heel lang gedacht, dat een tussenpersoon misschien niet alle, maar toch wel bijna alle, verzekeringen kon aanbieden, en daar, met zijn kennis, de beste deal voor zijn klant uit kan voorstellen. En dat het dus eigenlijk niets uitmaakt of je bij tussenpersoon A of tussenpersoon B binnenstapt als je een verzekering zoekt. Door ervaring ben ik wijzer geworden.

 

En ik wil daar eigenlijk wel eens een proefballonetje over opwerpen: Als je een echte, onafhankelijke verzekeringsadviseur bent, is het dan niet je rol, je morele plicht, om de markt te kennen en de beste deal voor je klant voor te stellen? En kun je dat wel doen als je niet alles kunt aanbieden?

 

Hoe zou je het vinden als je naar die dokter gaat en die dokter denkt: 'Behandeling A is eigenlijk het beste voor deze patient, maar die kan ik niet aanbieden want die heb ik nooit geleerd, dus ik zal behandeling B maar voorstellen, die is ook redelijk goed'

 

Weer een vergelijkig, met die vergelijkingen kun je altijd in je eigen voordeel een statement maken.

Maar je zou inderdaad wel verwachten dat een tussenpersoon de markt volledig zou kennen, maar in dit geval denk ik dat men door een zieke in het team niet alle feiten voor handen had, ondanks dat men hier een maand de tijd voor had, maar wat ik begreep was het juist degene die ziek was die een beter overzicht had van wat er wordt aangeboden.
Ik had zelf gewoon wat eerder research moeten doen, maar dat is dan een wijze les voor de volgende keer en wellicht kunnen andere mensen ook hun voordeel er mee doen.

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, kuifje zei:

En ik wil daar eigenlijk wel eens een proefballonetje over opwerpen: Als je een echte, onafhankelijke verzekeringsadviseur bent, is het dan niet je rol, je morele plicht, om de markt te kennen en de beste deal voor je klant voor te stellen??

 

Ja

 

13 uur geleden, kuifje zei:

En kun je dat wel doen als je niet alles kunt aanbieden?

 

Nee. Maar ook als je wel alles kunt aanbieden is dat geen garantie voor de beste deal: het vereist ook kennis en ervaring. Je kunt als adviseur ook niet goed zijn in alles, maar je moet die verwachtingen dan wel goed managen: dat heeft deze adviseur kennelijk niet goed genoeg gedaan 

 

Ik heb mij gespecialiseerd in 2 takken van sport (AOV/verzuim en aansprakelijkheid). Daarin mag de klant van mij verwachten dat ik de best mogelijke deal uit de markt haal. Komt zo'n klant vervolgens met één bestelauto dan zal ik hem zeggen dat ik mijn best zal doen, maar dat ik niet kan garanderen dat ik de allerbeste deal uit de markt kan vinden: simpelweg omdat daarvoor de tijd, het overzicht  en de vergelijkingssoftware ontbreekt. 

De klant maakt dan de bewuste keuze om dat wel of niet bij mij te doen, wetende dat ik uiteraard wel mijn best doe, maar geen specialist op dat gebied ben. Of de klant maakt dan de keuze om ook een andere adviseur te benaderen en/of zelf op zoek te gaan., 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
9 uur geleden, Jasper S. zei:

Lol wat een zelf kennis.

Aan zelfkennis kan ik nog wel wat ondernemersvaardigheden toevoegen... zelfreflectie, zelfredzaamheid,  zelfstandig, zelfvertrouwen, zelfverzekerd. :classic_cool:

 

Wat ik mij oprecht afvraag is ... Als een simpele autoverzekering bij een ondernemer al de nodige problemen schijnt op te leveren, hoe verlopen de meer serieuze ondernemersperikelen zich dan?

Dit is overigens geen retorische vraag en geenszins bedoeld om u in het harnas te jagen. Het ondernemersleven kan een stuk makkelijker worden als kleine problemen vermeden kunnen worden.

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ow zo zie ik het ook niet hoor, maar wat bedoel je met serieuze ondernemingsperikelen? Ik vind een besparing van 570 euro op jaarbasis, best de moeite waard om de volgende keer zelf op zoek te gaan.
Ik ben het met je eens dat kleine problemen het liefst vermeden moeten worden, daarom is dit klankbord zo fijn. De informatie die je hier op doet zorgt er in sommige gevallen zeker voor dat je dezelfde fout niet nog een keer maakt.
Voor mij is deze les, dat ik de volgende keer een termijn afspreek over het uitbrengen van een offerte en dat ik dan daarna zelf ook een half uurtje zoek op de vergelijkingsites en mochten de polisvoorwaarden en premie bij een andere partij heel erg verschillen dan kan ik daar op mijn keuze maken.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
39 minuten geleden, Jasper S. zei:

... maar wat bedoel je met serieuze ondernemingsperikelen?

Bijvoorbeeld, voor wat en met wie u zaken wilt doen.

Gezien uw posten op dit forum schort het mijn inziens daar wel een beetje aan.

 

Het zoeken, vinden én afsluiten van een autoverzekering is toch wel iets wat je best zelf kunt regelen, ook als het snel moet?

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ben zeker geen verzekeringsexpert, maar mijn idee is dat de verzekeringstussenpersoon in veel gevallen geen nut meer heeft in deze moderne tijd met diverse gratis vergelijkingssites op internet. Independer & co hebben eigenlijk de rol van de tussenpersoon overgenomen, en zullen in veel gevallen een voordeligere en betere verzekering opleveren dan bij veel tussenpersonen. Bij een simpele auto-WA-verzekering is dit vrij zeker het geval.

 

Bij complexere verzekeringen, zoals de verzekering van je bedrijfsvoorraad, complexe, zakelijke aansprakelijkheidsverzekering, kan een tussenpersoon wel van grote meerwaarde zijn, denk ik. Hij kan dan inhoudelijk advies geven over wat je beter wel of niet kunt verzekeren en hoe. Maar simpele huis-tuin-auto-verzekeringen zou ik gewoon via Independer etc. doen. En dan wel even, naast de prijzen, ook de condities goed vergelijken uiteraard.

www.mac-boekhoudprogramma.nl >> Mac Boekhoudprogramma voor ZZP'ers

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Ed Goes zei:

Independer & co hebben eigenlijk de rol van de tussenpersoon overgenomen

 

Independer is tussenpersoon :classic_rolleyes:   en is dat ook altijd geweest: een slimme tussenpersoon met een leuk gevonden catchy naam die  onafhankelijkheid suggereert (en daarmee ook suggereert dat de rest dat niet of  minder heeft)  met een vergelijkingssite die vergelijkt wat de tussenpersoon kan en wil aanbieden. Een weliswaar breed maar niet volledig aanbod;  en ook geen garantie op de beste deal.  (En gratis? Ergens moet die site en al die reclamespotjes toch van betaald worden.... )

 

3 uur geleden, Ed Goes zei:

maar mijn idee is dat de verzekeringstussenpersoon in veel gevallen geen nut meer heeft in deze moderne tijd met diverse gratis vergelijkingssites op internet 

 

Geen nut inderdaad voor mensen die zelf willen vergelijken 

 

Maar eerlijk gezegd: dat type klant heeft in veel gevallen ook geen nut meer voor de "tussenpersoon" in deze moderne tijd met diverse gratis vergelijkingssites op internet. 

 

Een goede en slimme adviseur is niet op zoek naar klanten die zelf niet kunnen vergelijken, maar naar klanten die dat wel zelf kunnen maar niet zelf willen, omdat ze daar hun adviseur voor betalen en vertrouwen.... 

 

(En verder is vergelijken van premie en voorwaarden maar een beperkt deel van de dienstverlening van een goede adviseur)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.