• 0

Voorraadsystemen realtime koppelen

Beste forumleden Higherlevel,

 

In een zoektocht naar informatie vraag ik me af of het mogelijk is om voorraadsystemen van verschillende webshops te koppelen. Zodat realtime kan worden weergeven wat de huidige voorraad is. Het lijkt me dat dit wel mogelijk moet zijn.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit werkt? Welke bedrijven zich hier mee bezig houden? en verschillende vaktermen misschien? Binnenkort ga ik met platform bouwers in gesprek, ik wil graag beter voorbereid zijn en al enige kennis hebben. Op internet is het lastig om hier informatie over te vinden. Ik begrijp dat webshops vaak verschillende voorraadsystemen gebruiken. 

 

Ik hoor graag van u, alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Daan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is zeer zeker mogelijk, maar hoe dat precies werkt hangt heel sterk af van welke software jouw webshops, magazijn(en) en dergelijk gebruiken.

Meestal heb je een ERP die alle voorraad bijhoud en die de voorraden vervolgens periodiek synchroniseert naar de diverse webshops.

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Wouter Hol zei:

Dit is zeer zeker mogelijk, maar hoe dat precies werkt hangt heel sterk af van welke software jouw webshops, magazijn(en) en dergelijk gebruiken.

Meestal heb je een ERP die alle voorraad bijhoud en die de voorraden vervolgens periodiek synchroniseert naar de diverse webshops.

 

Bedankt voor je reactie Wouter!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Normaal gesproken biedt de andere partij je een webservice/ API aan om de voorraadinformatie op te halen, bijvoorbeeld via XML of JSON bestanden. Die dien je te koppelen met je eigen systeem. Er is vaak geen kant en klare oplossing.

 

Een beetje webshop bouwer kan dit voor je maken. Dus niet iemand die alleen een template voor je plaatst en verder geen kennis heeft van de achterliggende techniek.

aangepast door Think Twice

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 315 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.