• 0

boekhoudpakket voor afstandsverkopen

Goedendag,

Momenteel gebruiken we voor de boekhouding het pakket van Reeleezee.

Dat bevalt opzicht goed.

Wel moeten we klooien met aan amazon te betalen BTW.

 

Wij verkopen op o.a. amazon.

Van amazon krijgen we welke maand een factuur voor de ingehouden commissie bedragen.

Amazon die dat factureerd zit in Luxemburg. maar ondanks dat ze ons BTW nummer hebben brengen ze gewoon 21% btw over de commissiebedragen in rekening . (al contact over opgenomen maar komt geen bruikbare reactie en ook geen oplossing).

Deze BTW mogen we dus niet in Nederland terugvragen maar moeten we in Luxemburg doen.

 

Nu splitsen we binnenkort het bedrijf en moet ik dus ook een nieuwe boekhouding opzetten. daarvoor dus al bezig met gratis account van Reeleezee.

Maar nu blijkt dat er geen ICP aangifte mogelijkheden zijn binnen Reeleezee als er dus BTW in rekening gebracht wordt, ze gaan er altijd vanuit dat je 0% btw betaald.

 

Maar ook blijkt hun pakket niet bruikbaar te zijn als je boven de drempelbedragen in landen komt.

Ik verwacht b.v. na paar maanden boven het drempelbedrag voor Belgie en Frankrijk te komen en binnen een jaar ook voor Duitsland en mogelijk nog andere landen.

 

Reeleezee heeft echter geen mogelijkheden  om vanaf drempelbedrag dus de btw niet meer in Nederland af te dragen maar in het betreffende land, je kan dus niet instellen dat die BTW apart gehouden moet worden en snel en eenvoudig elke maand/kwartaal een overzicht van omzet in dat land krijgen en de daar af te dragen btw (en wat daar nog meer bij komt kijken).

 

Dus moet helaas opzoek naar nieuw boekoud pakket welke dat wel kan.

Liefst een die ook andere valuta aankan (krijg nog wel eens gefeactureerd en uitbetaald in andere valuta (voornamelijk Engels Pond momenteel) maar moet dat nu dus steeds handmatig omrekenen.

Iemand een tip voor een redelijk eenvoudig te gebruiken boekhoud pakket welke bovenstaande wel allemaal kan?

Groet

 

Daniel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

amazon.

5 uur geleden, Ondernemer Nijmegen zei:

Van amazon krijgen we welke maand een factuur voor de ingehouden commissie bedragen.

Amazon die dat factureerd zit in Luxemburg. maar ondanks dat ze ons BTW nummer hebben brengen ze gewoon 21% btw over de commissiebedragen in rekening . (al contact over opgenomen maar komt geen bruikbare reactie en ook geen oplossing).

Deze BTW mogen we dus niet in Nederland terugvragen maar moeten we in Luxemburg doen.

 

Een boekhoudpakket kan ik je niet aanraden maar het lijkt me dat voor ieder boekhoudpakket geldt "garbage in, garbage out".  Het standaard Btw tarief van Luxemburg is 17%, het lijkt er dus op dat Amazon, hoewel gevestigd in Luxemburg, Nederlandse Btw in rekening brengt.  Het lijkt me dat je dit eerst helder moet zien te krijgen.....

Link naar reactie
  • 0

Daar valt vrijwel niet over te communiceren met Amazon.

(dat geld eigenlijk voor alles, je krijgt gewoon geen of maar een half antwoord).

Het enige dat ik dus kan doen is zorgen dat ik het kan terugvragen maar ook belangrijk dat is straks de boekhouding goed kan bijhouden en duidelijk kan zien hoeveel btw ik in welk land moet afdragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.