• 0

Duitse BTW

Hallo,

 

Mijn vader heeft een bedrijf dat landbouwproducten uit Duitsland importeert. Daar de Duitse landbouw onder een speciale regeling valt,  is de BTW verleggen niet mogelijk.  Wij ondervinden echter veel moeilijkheden bij het terugvragen van de Duitse BTW.  Wij alsmede onze boekhouder hebben al vele malen  geprobeerd om de betreffende instantie te contacteren, zonder succes.  Er wordt niet op de mails gereageerd en de telefoon wordt niet opgenomen. Het begint inmiddels al aardig in de papieren te lopen.

 

Wie herkent dit probleem?

 

E. Reitsema

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste E. Reitsema,

 

Uit je eerste bericht dacht ik op te maken dat je de BTW in Duitsland rechtstreeks terugvroeg, maar dat is dus niet zo. Zelf heb ik goede ervaringen met het terugvragen van Duitse BTW, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden. Blijkbaar is de Duitse Gründlichkeit  er niet op voouit gegaan. Ik kan je helaas hier niet verder mee helpen. Misschien iemand anders op OA?

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Wij kopen landbouwproducten bij Duitse landbouwers. Daar de Laatstgenoemden onder de landbouwregeling vallen hoeven zij de btw niet af te dragen en mogen de btw dus behouden. De vorige jaren is de BTW steeds terugbetaald. Sinds 2017 zijn er echter steeds problemen en wordt het afgekeurd om een onbekende reden. De Duitse fiscus is intussen niet bereikbaar. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.