Ga naar inhoud

Verdeelsleutel garantstelling in privé

Aanbevolen berichten

In verband met de aanschaf van een bedrijfspand zijn wij op zoek naar financiering. Onze adviseur heeft ons verhaal opgesteld en daarin ook een garantstelling in privé door de beide aandeelhouders opgenomen. Mijn holding heeft 67% van de aandelen en mijn vennoot heeft via zijn holding 33% in handen. Nu stelt mijn vennoot voor om voor de bedragen van de garantstelling dezelfde verdeling aan te houden. Ik vind dit een vreemde reactie en vind er weinig vertrouwen uit blijken. Hoe kijken jullie hierop en heeft er wellicht iemand ervaring mee?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat helemaal geen vreemd voorstel..

Banken vragen prive garantstellingen voor meer zekerheid. als de boel misloopt moet dat geld wel opgehoest worden.

Het is niet heel raar om te denken dat de garantstelling gelijk wordt verdeeld als het eigendom, als het bedrjif over 5 jaar voor 10 miljoen verkocht wordt krijg jij ook een grotere opbrengt en dan ga je ook niet zeggen "we hebben samen hard gewerkt dus we doen het nu 50/50.  Ik vind de redenatie dat je dus bij verlies situatie ook een groter verlies lijd ook vrij normaal. meer risico werkt twee kanten op, grotere beloning bij succes en grotere kleerscheuren bij falen.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, snaai zei:

Mijn holding heeft 67% van de aandelen en mijn vennoot heeft via zijn holding 33% in handen. Nu stelt mijn vennoot voor om voor de bedragen van de garantstelling dezelfde verdeling aan te houden. Ik vind dit een vreemde reactie en vind er weinig vertrouwen uit blijken. Hoe kijken jullie hierop en heeft er wellicht iemand ervaring mee?

Wil je het risico gelijkwaardig verdelen (50:50)? Verdeel dan ook de eigendoms- en winstrechten 50:50. 

B2Bsure helpt  MKB en ZZP bij het verkleinen van risico's en de best passende verzekeringen. Vragen of hulp nodig?  Contact

Mijn nieuwste blog: Doet jouw arbodienst wat jij wilt?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw ondernemersvragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké