• 0

Doe jij aan Content Marketing?

(aangepast)

Wat is Content Marketing?
Content marketing is, de naam zegt het al, marketing middels content. Content die je zelf vervaardigd (of laat vervaardigen) om deze online te delen.

Vaak gaat het om content zoals blog posts, artikelen of andere nuttige, interessante of handige content waarmee je waarde creëert voor anderen.

 

In plaats van advertenties online zetten, of mensen direct te benaderen om zo je diensten te verkopen, lever je dus vooraf content met waarde aan met de bedoeling om zo je eigen brand, producten of diensten in de spotlight te zetten.

 

Voor wie is Content Marketing?

Content Marketing is eigenlijk voor iedereen die zijn/haar brand, producten of diensten online bekend wil maken (marketen) een geschikte manier van marketen.

Doordat waarde biedt middels de content die je deelt erkennen mensen eerder je kennis en kunde en kom je niet over als een vervelende verkoper

Zo kun je bijvoorbeeld:

  • je eigen brand bouwen en jezelf als expert positioneren door content te leveren via blogs of bijvoorbeeld middels handige content in een mooi forum :classic_wink:
  • content schrijven voor de specifieke niche waarin jouw producten en/of diensten zich bevinden. Content waarmee je mensen handvaten of inzichten biedt en waardoor ze je gaan opzoeken

 

Verkoop Blindheid
Veel mensen hebben add blockers aan staan in hun browsers, en al hadden ze dat niet: de meeste mensen zien advertenties op websites vaak nieteens meer aangezien ze hebben geleerd om ze te vermijden.

Door interessante content te leveren kun je wel degelijk onder de aandacht komen én waarde bieden én je eigen diensten en producten promoten op een manier die niet opdringerig is.

 

Consistente Effort Benodigd

Content Marketing is iets dat je niet eenmalig doet. Als ondernemer kun je het beste periodiek content produceren en deze uitzetten op het internet. Door regelmatig waarde te leveren en deze op een of meerdere plekken te verzamelen komt dit ook je SEO vindbaarheid ten goede. Want als mensen je (bedrijfs)naam googlen zien ze allerlei content waarmee je je kennis en kunde aanbiedt.

Door de content structureel aan te bieden kun je mensen aanleren wanneer ze deze kunnen verwachten en zo regelmaat in je exposure krijgen. 
Dit betekent wel een commitment vanuit jezelf of je organisatie om regelmatig tijd en effort  hieraan te spenderen. Maar de voordelen worden hoe langer hoe meer inzichtelijk hiervoor.

 

Effort Minimaliseren

Middels online diensten en door slim gebruik te maken van tools kun je sneller leren om content te maken, interessant op te zetten en deze te distribueren.
Dit kan aanzienlijk schelen in de tijd die je wekelijks aan Content Marketing moet spenderen. 
Ook kun je met dergelijke diensten je content inplannen en zo ervoor zorgen dat je met regelmaat content blijft publiceren en delen ook als je eens op vakantie bent, andere prioriteiten hebt of gewoon graag vooruit werkt.

 

Innovatief idee: Lean Content Marketing

Net zoals je bedrijfsvoering kunt innoveren en er een methodiek is voor startups genaamd "The Lean Startup", ben ik bezig met een "Lean Content Marketing" cursus. 
Ik gebruik mijn ervaring en kennis van online (veelal gratis) tools en diensten en het proces zoals ik zelf mijn content marketing toepas.

 

Want ik denk dat er veel ondernemers zijn die baat hebben bij de voordelen van content marketing maar dat nog niet beseffen.

En als ze het al beseffen: ze willen er vaak niet hele avonden mee bezig zijn of hun personeel hier veel uren aan laten besteden. Ik denk dan ook dat er behoefte is aan een innovatieve manier om content marketing efficiënter, effectiever en beter planbaar toe te passen. Dit kan deels door het slim toe te passen en ook deels door automatisering.

 

Doe jij aan Content Marketing

Nu ben ik benieuwd: heb jij al ervaring met content marketing en/of zie je het nut ervan in?

Laat het me weten in de comments. Ik ben nieuwsgierig naar jullie bevindingen 🙌🏻

 

aangepast door Edwin Klesman
Toevoeging innovatief idee

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)
56 minuten geleden, Edwin Klesman zei:

Mijn intentie was (en is) om een introductie van content marketing hier neer te leggen en te zien hoe andere ondernemers tegen Content Marketing aankijken.

SHIT IN, SHIT OUT: HET BELANG VAN EEN GOEDE BRIEFING

https://effectgroep.nl/shit-shit-out-belang-goede-briefing/

 

Als je een voorbeeld neemt zoals de bakker op de hoek of de doorsnee ZZP-er die een WordPress web site maakt en dan jouw content marketing theorie daarop toepast dan zul je op dit forum een stuk beter begrepen worden en ook betere reacties uitlokken...

 

Wat ik zou doen in jouw geval is een tijdje rondhangen op dit forum en op basis van wat je hier observeert aan pijnpunten/problematiek van de 'gemiddelde' ondernemer een toegespitste column indienen of je vraagstukken verspreiden over meer topics die beter zijn afgestemd op de leden hier (LEAN)

 

PS

Je bent toch bezig met validatie van je aannames? Zorg dat je goed begrepen wordt en weet wie je doelgroep is (en wie niet)...

Wat is een marketing funnel en hoe gebruik je deze?

https://geomares-marketing.com/nl/blog/wat-is-een-marketing-funnel-en-hoe-gebruik-je-deze

aangepast door MrHTTP
toevoeging
Link naar reactie
  • 0
18 minutes ago, Jasper S. said:

Sorry maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.

Okee...

Antwoord op "vraag je eigenlijk aan de ondernemers van dit forum of zij denken dat het bijhouden van een blog, vlog of het actief meedoen aan discussies over het product wat je verkoopt nuttig is?"

 

Is ja, maar vooral waarom ze dat wel/niet nuttig vinden. 

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Practice what you preach?!

 

Een voorbeeld dat ik eruit heb gepakt toen ik jouw online presence doornam.

 

Je zit twee dagen aan een video te werken:

The Shipharder.com Intro (teaser)

https://www.youtube.com/watch?v=zG3WGRL0cuc

Daar schrijf je dan dit over:

https://www.shipharder.com/vlog-intro-shipharder-com/

Dan vraag ik me af: waar zit de toegevoegde waarde/return-on-investment van de teaser/intro + blogpost dan in? (hoe was de feedback?)

Zeker i.c.m. wat je hier zegt (E01: Stop perfecting):

https://www.youtube.com/watch?v=kUUN77ED4FQ

De content is in principe oké bij 'Stop perfecting', maar zo'n zelfde verhaaltje kan ik elders ook wel vinden (je bent dus vervangbaar). Wat is jouw onderscheidende kracht in deze? Heb je uberhaupt wel praktijkervaring om te vertellen? Want dat lijkt me juist onderscheidend en interessant!

 

Dan vraag ik me dus serieus af of je (content) marketing en de LEAN aanpak snapt en houd ik je een spiegel voor...

Jij wilt dit soort zaken als cursus aanbieden, niet ik...

Of zit je me nu te trollen??? :classic_biggrin:

 

aangepast door MrHTTP
verdere verduidelijking
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als dat van de topic starter is heb ik wel wat tips voor hem, vanuit technisch oogpunt, niet vanuit de content.
Geheel gratis voor alle higherlevel lezers, als men hier op zit te wachten tenminste.

Vallen deze tips dan onder content marketing of onder zelfpromotie en dus reclame?

aangepast door Jasper S.
Link naar reactie
  • 1
2 minutes ago, MrHTTP said:

Practice what you preach?!

 

Een voorbeeld:

Je zit twee dagen aan een video te werken:

The Shipharder.com Intro (teaser)

https://www.youtube.com/watch?v=zG3WGRL0cuc

Daar schrijf je dan dit over:

https://www.shipharder.com/vlog-intro-shipharder-com/

Dan vraag ik me af 'Waar zit de waarde?'

Zeker i.c.m. wat je hier zegt (E01: Stop perfecting):

https://www.youtube.com/watch?v=kUUN77ED4FQ

 

Dan vraag ik me serieus af of je (content) marketing en de LEAN aanpak snapt...

Jij wilt dit als cursus aanbieden, niet ik...

Of zit je me nu te trollen??? :classic_biggrin:

 

Ik had verwacht generieke ondernemers te triggeren en dialoog te krijgen. Dat is helaas mislukt. Wel veel aanleunende feiten geleerd dat dan weer wel.

 

Het feit dat veel mensen niet heel veel in hun profiel zetten over wie ze zijn wat hun expertise is etc maakt het niet makkelijker om het verhaal duidelijke context te geven. Ik heb nu iig een idee van welk level van dialoog openen iig  niet goed aankomt.

 

Betreffende het stuk van de intro. Ik beschrijf hoe ik me binnen 2 dagen een video editor eigen maak, vanalles erin gooi en een intro maak. Best een succesje wat ik dan graag deel. Ook leuk om terug te zien als ik verder ben met die site.

 

Dat trollen begon ik nu net zelf ook te denken. 

Maar ik las net je asnpassingen en snap je angle nu iig.

 

Eén tip vanuit mij als product maker is ook: doen en niet alleen maar nadenken of alles overwegen en vanuit marketing stappen zetten. Door te doen wordt de content beter, wordt je vertrouwder met content plaatsen (zeker voor vlogs geldt dit).

 

Ik merk dat "Onno/Anna Ondernemer" (de niet marketing gespecialiseerde ondernemer) niet zal gaan reageren op mijn originele post. 

 

Jammer maar wel een interactieve les 😅.

Waarvoor dank 🙌🏻👌🏻.

 

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Gewoon lekker door blijven gaan en ik hoop je wat mee te kunnen hebben geven over marketingcommunicatie en waar er winst te behalen is!

 

PS

Heb nog wat edits gedaan in de laatste twee posts, hoop dat je ze allemaal hebt meegekregen.

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
2 minutes ago, MrHTTP said:

Gewoon lekker door blijven gaan en ik hoop je wat mee te kunnen hebben geven over marketingcommunicatie en waar er winst te behalen is!

 

PS

Heb nog wat edits gedaan in de laatste twee posts, hoop dat je ze allemaal hebt meegekregen.

Zekers goede ook mbt lering van deze community en waar te posten.

 

🏻👍🏻 tot berichts

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het grootste probleem bij veel ondernemers tijd is.

Als de omzet laag is, is er vaak wel tijd, maar weinig te melden en andersom als je veel dingen te melden hebt, komt dat vaak door persoonlijke ontwikkelingen die je vaak doorstaat als je veel aan het werk bent. (tenminste zo werkt het wel voor mij)
Daarbij komt bij mij dan ook nog eens kijken dat ik niet graag naar mezelf kijk of luister, dus als ik wat maak blijft dat bij een blog, helaas te weinig om lezers te krijgen.
Dus gebruik ik het vooral als opvulling van mijn website.

Link naar reactie
  • 0

Zomaar een middernacht-gedachte:
Is content marketing niet stiekem een pleonasme of tautologie?
Want probeer maar eens online aan marketing te doen zonder content ;)

De creatie van content automatiseren lijkt me redelijk lastig als je waarde wilt toevoegen aan de 'blogosfeer van kennis'.
Mijn ervaring is dat gepubliceerde kennis recyclen weinig moeite kost (in de loop der jaren werden meerdere van mijn blogs geplagieerd), maar dat iets 'redelijk nieuws' schrijven om verdieping vraagt en tijd kost.
Of doel je op tools om het te plaatsen?


 

26 minuten geleden, Jasper S. zei:

..........
Vallen deze tips dan onder content marketing of onder zelfpromotie en dus reclame?

 

Ligt eraan hoe je het brengt, denk ik.

Ik doe het gewoon:
- de eerste 10 seconden gaan over dat 2019 fantastisch gaat zijn voor jou, incl 2x een logo.
- wat zijn 'vitable prodents'? (ik maak ook video's: 'even snel' is vaak de oorzaak van dit soort dingen, omdat je zelf weet wat je wil zeggen, is kritisch luisteren direct na de opnames moeilijk.)
- je sluit af met de intro van de andere video's

Ik ben weinig wijzer geworden van teaser. Ik weet wel dat je het exciting vindt.
Over de montage en vormgeving valt ook veel te zeggen, maar ik zie dat je dat in 2 dagen hebt geleerd en gedaan.
Gewoon blijven doen , dan word je vanzelf beter (of niet, dat gebeurt soms ook. Zo is mijn voortgang mbt mijn gitaarspel trager dan de doom op mijn demo lol).

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Een aanverwant begrip is 'brand activation' als ik het zo snel lees. Misschien is er zelfs een doel-middel relatie voor merkactivatie en tekstschrijven voor B2B-/B2C-marketing in goed Nederlands.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
10 hours ago, Jasper S. said:

Ik denk dat het grootste probleem bij veel ondernemers tijd is.

Als de omzet laag is, is er vaak wel tijd, maar weinig te melden en andersom als je veel dingen te melden hebt, komt dat vaak door persoonlijke ontwikkelingen die je vaak doorstaat als je veel aan het werk bent. (tenminste zo werkt het wel voor mij)
Daarbij komt bij mij dan ook nog eens kijken dat ik niet graag naar mezelf kijk of luister, dus als ik wat maak blijft dat bij een blog, helaas te weinig om lezers te krijgen.
Dus gebruik ik het vooral als opvulling van mijn website.

 

Jasper S. dat tijd een issue is snap ik. Ik ben werkzaam in een startup als Tech lead en moet dus allerhande dingen doen. Om tijd te besparen heb ik in die job vooral (maar ook bij voorgaande jobs) op een slimme manier gepoogd om content te maken en distribueren online.

 

WalterBrokx content marketing verschilt van marketing via bijvoorbeeld advertenties omdat je niet direct je product aanprijst maar waardevolle of interessante content aanbied. Niet twee woorden die ik met ads zou associëren.

Ik doel op tools die je tekst proofen (en complexiteit meten) zodat je beter leert schrijven. En tools die je eigen content makkelijk distribueren en dat herhalen (want een tweet is zo voorbij gevlogen op de time line). Ik heb gemerkt dat "marketeers" bij mkb daar behoefte aan hebben en dankbaar gebruik van kunnen maken (maar er vaak nieteens vanaf weten).

Dank voor je feedback en tips. Zeer gewaardeerd en neem ik mee.

Leren terwijl je doet is beter dan leren en nooit doen zeg ik altijd 😅

 

Bob de webbouwer expert ben ik niet. Maar ik heb iets dat werkt voor me en tijd bespaart en wat ik wil delen. Je bent al op de hoogte van marketeers en vanuit je werk heb je al meer kennis dan de meeste (minder technische) ondernemers.

 

Richard Theuws onbewust al 5 jaar. Door blog posts te schrijven voor bedrijven waar ik werk, video's te monteren met interviews van stagiaires en voor allerlei tools en ideen toe te passen. Ik ben geen content marketeer maar heb voor me zelf een werkwijze aangeleerd die werkt voor mij. Ik denk voor meerderen. Dat zal blijken als ik de juiste mensen benader (buiten dit forum ofcourse)

 

Gave interacties dank allen 🙌🏻

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie
  • 0

Een doel bereik je pas als er sprake is van effectief (= doelgericht én doeltreffend) en efficiënt (doelmatig) handelen/organiseren met de optimale samenhang tussen de drie M's: Mens(en), Middel(en) & Methode(s).

 

Dat het middel 'Content Marketing' effectief kan zijn, lijkt mij evident, maar het moet geen doel op zich worden. Mij bekruipt het gevoel dat in deze discussie het middel en zelfs de naam ervan tot doel verheven lijkt te worden, of we moeten het er hier over eens worden/zijn dat bijvoorbeeld een advertentie in een huis-aan-huis blad ook content marketing is die bepaalde doelgroepen nog steeds aanspreekt. De te behalen doelstelling wordt dan door het huis-aan-huis blad toch ook bereikt met betrokken Mens(en), met het Middel 'content marketing' dat past binnen de vereiste Methode (= de Manier die werkt)?

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

 

Het begrip vitable prodents klinkt als viable products, en dat is een uitdrukking uit de lean startup scene.

 

De uitdrukking brand activation is ontstaan in de wereld van fast movers zoals Unilever die in de jaren negentig ontdekten dat het uitdelen van Unox-mutsjes tijdens de Elfstedentocht en het kapen kopen sponsoren van de Nieuwjaarsduik als mutsmoment meer aandacht opleverde dan dure commercials. Daaruit zijn dan weer ambient media voortgekomen, oftewel: ook een muts is een medium.

 

In de wereld van massacommunicatie wordt onderscheid gemaakt tussen data en informatie. Informatie zijn gegevens die zo gecombineerd zijn dat ze kennis toevoegen bij de ontvanger. Content is een jonge tak aan die boom. Content kan informatie zijn, maar veel vaker is content een combinatie van gegevens die zich voordoet als informatie. Content is meestal vermomde verkooppraat. Er zijn vast ondernemers (en marketeers) die echt proberen kennis te delen en informatie te verschaffen, maar door de hoeveel ramsh (artikel marketing) die door de content marketeers gefabriceerd wordt, sneeuwt hun boodschap onder. Net als de informatie die door non-marketeers gedeeld wordt.

 

Een goede cursus is wel handig, want ik snap nog steeds niet goed hoe Linkedin gebruikt kan worden (dus echt praktisch) voor content marketing. :classic_blink:

 

 

aangepast door TwaBla
Link naar Article Marketing gewijzigd en link naar historie van Nieuwjaarsduik toegevoegd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
56 minutes ago, TwaBla said:

Content is meestal vermomde verkooppraat

Dan heb je het iig niet over content marketing zoals dit bedoeld is: waarde leveren en daardoor erkenning, credibility en Sales krijgen.

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie
  • 0
50 minuten geleden, Edwin Klesman zei:

Dan heb je het iig niet over content marketing zoals dit bedoeld is: waarde leveren en daardoor erkenning, credibility en Sales krijgen.

Potéto Potáto... Sales krijgen is, zoals je zelf ook zegt, het doel, oftewel verkopen, voorafgegaan door een taaltechnisch middel om AIDA te bereiken, Content Marketing is een taaltechniek, zeer gelijkend op SPIN. (wellicht 'oude wijn in nieuwe zakken?')

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, TwaBla zei:

.........................

Een goede cursus is wel handig, want ik snap nog steeds niet goed hoe Linkedin gebruikt kan worden (dus echt praktisch) voor content marketing. :classic_blink:

 

Goede vraag.
Vanuit een n=2 ervaring kan ik slechts deze anekdote leveren.
Vroeger schreef ik op mijn eigen wordpress blog over videomarketing: aantal lezers: te verwaarlozen.
Artikelen werden nog wel eens gejat, btw, hahaha.

Vervolgens heb ik wat dingen geschreven voor oa HL, Hallo! en wat meer vakinhoudelijk de diepte in: voor blogs over marketing.
Op ondernemersfora ontstonden de leukste reacties en interacties. Het waren verder trouwens geen verkoopverhalen.
De artikelen op het marketingblog werden wel zo'n 1000 keer gelezen (of geopend), maar leverde slechts een paar reacties op. Meestal beamend. Een enkele keer iemand die een discussie wilde beginnen over iets technisch (wat niet echt met het onderwerp te maken had) terwijl hij gewoon niet goed gelezen had: wat hij beweerde dat ik schreef, stond er niet, hahaha.

Uiteindelijk een keer een artikel geschreven op LinkedIn: gewoon op mijn eigen profiel.
Met prikkelende titel en verder gewoon mijn visie op het fenomeen 'bedrijfsfilm'.
In de dagen erna heb ik het artikel ook in 5 verschillende LinkedIn groepen gedeeld.
De eindstand: 640 keer gelezen, 41 likes, 17 reacties waaronder reacties met uitnodigingen om kennis te maken, 13 keer gedeeld.
(De link hier posten zou 'too self serving' zijn, maar is via mijn LinkedIn profiel makkelijk te vinden.)

Een tijd later schreef ik een artikel met minder catchy titel en heb ik die niet in groepen gedeeld (LinkedIn verandert de interface en functionaliteiten nog al eens)
33 keer gelezen, 1 reactie. Hahaha.

Het kan dus wel, maar ik durf geen harde conclusies te trekken uit n=2.

Het probleem is dat een paar jaar geleden content marketing werd uitgeroepen tot de nieuwe heilige graal. En dan komt er bijna altijd een kwantiteitsgolf die kwaliteit enorm kan ondersneeuwen.

Edwin:
wat voegt jouw oplossing toe aan huidige Hootsuite-achtige oplossingen?
Complexiteit meten? Wat is daar de meerwaarde van? En is complexiteit dan goed of slecht?
Ik neem aan dat de schrijver van een tekst zelfbewust genoeg is om te weten of de materie en de tekst complex zijn of niet.
En wat betekent 'proofen' van een tekst?

Het klinkt als een tool die mbv API's toegang moet hebben tot meerdere platforms. Is het een cloudbased tool?
Hoe zorg je dat alle wachtwoorden zijn en veilig blijven?

(En je miste de meligheid mbt de letterlijke betekenis van 'content'. ;) )
 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, WalterBrokx zei:

Uiteindelijk een keer een artikel geschreven op LinkedIn: gewoon op mijn eigen profiel.
Met prikkelende titel en verder gewoon mijn visie op het fenomeen 'bedrijfsfilm'.
In de dagen erna heb ik het artikel ook in 5 verschillende LinkedIn groepen gedeeld.
De eindstand: 640 keer gelezen, 41 likes, 17 reacties waaronder reacties met uitnodigingen om kennis te maken, 13 keer gedeeld.

Heb ik allemaal geprobeerd.

 

Op eigen profiel een artikel plaatsen is tamelijk preaching to the perverted. De reeds bestaand achterban. Posten in groepen (waar je dus eerst lid van bent geworden) moet gedoseerd gebeuren. Sommige groepen zijn niet gediend van content marketing, anderen lopen over van de zelfpromotors. De meest interessante groepen zijn niet die van peers maar van potentiële stakeholders: werknemers, klanten, gebruikers, investeerders. En dan heb ik ook nog artikels gepubliceerd via het publishing platform van Linkedin, die ik vervolgens gedeeld heb als post in enkele groepen.

 

Dat waren testen om te zien wat werkt. Je kan een post inzetten om verkeer naar je profiel te leiden, maar ook om bezoekers naar je blog te trekken. Bij een artikel is dat het eindstation, al kun je natuurlijk links naar je blog of webshop opnemen. Op posts zie ik 200 tot 400 views (impressies) en bij artikels loopt dat op naar 600, afhankelijk van de atractiewaarde.

 

Voor een opdrachtgever posten en plaatsen vergt enige creativiteit, want alles wat je doet is gekoppeld aan je profiel. Dan moet je dus een aanvullende identiteit aanmaken bij je opdrachtgever. Dat laatste heb ik nog niet getest. Iemand die daar al ervaring mee heeft? Hoe voorkom je dat zoiets nepperig wordt?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Content Marketing is een taaltechniek ... 

Cut the fat: Make your writing lean and clean.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Content marketing is een strategie. Maar met name marketing (de Engelse term voor commerciële economie).

Content oftewel inhoudelijke en toegespitste boodschappen voor een doelgroep als drijvende kracht achter directe of indirecte verkoop.

 

Twee verschillende voorbeelden;

 

1)

zo-werkt-een-auto.thumb.jpg.d01a532bf25261a434ad7bc7594ff997.jpg

Zo werkt een auto, Shell 1978. (paperback 110 pagina's)

 

2)

WHAT IS CODE?

https://www.bloomberg.com/graphics/2015-paul-ford-what-is-code/

 

 

Het begint allemaal bij een gedegen kennis van communicatie en economie (als wetenschappen).

https://en.wikipedia.org/wiki/Shannon–Weaver_model

 

Terwijl de wereld verandert veranderen de modellen steeds mee en beïnvloeden elkaar.

Voorbeeldje: JIT, Kanban, OODA loop, agile, lean, scrum etc. etc. etc. etc. etc.

Soms helpt het om terug in de tijd te gaan of terug naar de basis als het troebel begint te worden.

 

Iemand met een ongezond/instabiel lichaamsgewicht kun je honderden dieetboeken verkopen, maar het komt er gewoon op neer dat die persoon meer brandstof tankt (eten en drinken) dan energie verbruikt (beweging).

 

Geef je iemand een vis of leer je iemand vissen? Moderne content marketing speelt hiermee. Je geeft iemand een halve vis en adviseert hem bij de aankoop van de juiste hengel voor een bepaalde vissoort. Dat is waardevol en geeft vertrouwen, maar voor dat laatste stukje -voor het hele verhaal en jouw USP als verkoper/bedrijf- vraag je geld. Moet je dan alleen een content marketing strategie voeren? Het antwoord is afhankelijk van jouw doelgroep en waar je feitelijk resultaat mee boekt (meten = weten). Jouw marketingmix kan best bestaan uit een combinatie van Facebook/LinkedIn ads, een flyer in de brievenbus, een evenement sponsoren, een Hackathon organiseren of voor jou inspirerende mensen interviewen in je eigen podcastshow. Door je budget slim in te zitten (klein of groot maakt niet uit) is het een kwestie van uitproberen wat werkt bij jouw klanten.

 

Content marketing zit hem ook in functionaliteit rondom content. Een goed werkende web site met kennisbank in wiki-style met goede zoekfunctionaliteit kan een prima naslagwerk zijn voor je klanten waar je naar kan verwijzen en dienen als reden om juist jou te bellen in plaats van die concurrent van jou.

Je kunt natuurlijk ook 10 dollar uitgeven aan een lompe WordPress web site met standaard theme en daar 100 compleet niet-samenhangende artikelen in gooien... :classic_cool: Misschien prima voor de kliks maar totaal niet duurzaam als het gaat om conversie en vertrouwen. Je moet weten wat de metrics zijn voor jouw business.

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Edwin Klesman zei:
20 uur geleden, TwaBla zei:

Content is meestal vermomde verkooppraat

Dan heb je het iig niet over content marketing zoals dit bedoeld is: waarde leveren en daardoor erkenning, credibility en Sales krijgen.

... vermonde verkooppraat dus, maar dat zegt u zelf ook al ... erkenning, geloofwaardigheid en verkoop, als ook eerder ...

 

“In plaats van advertenties online zetten, of mensen direct te benaderen om zo je diensten te verkopen, lever je dus vooraf content met waarde aan met de bedoeling om zo je eigen brand, producten of diensten in de spotlight te zetten.” ... met de bedoeling dat zij voor jouw diensten of producten kiezen.

 

Niet om u in het harnas te jagen, maar begrijpt u zelf wel wat u schrijft?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.