• 0

Doe jij aan Content Marketing?

(aangepast)

Wat is Content Marketing?
Content marketing is, de naam zegt het al, marketing middels content. Content die je zelf vervaardigd (of laat vervaardigen) om deze online te delen.

Vaak gaat het om content zoals blog posts, artikelen of andere nuttige, interessante of handige content waarmee je waarde creëert voor anderen.

 

In plaats van advertenties online zetten, of mensen direct te benaderen om zo je diensten te verkopen, lever je dus vooraf content met waarde aan met de bedoeling om zo je eigen brand, producten of diensten in de spotlight te zetten.

 

Voor wie is Content Marketing?

Content Marketing is eigenlijk voor iedereen die zijn/haar brand, producten of diensten online bekend wil maken (marketen) een geschikte manier van marketen.

Doordat waarde biedt middels de content die je deelt erkennen mensen eerder je kennis en kunde en kom je niet over als een vervelende verkoper

Zo kun je bijvoorbeeld:

  • je eigen brand bouwen en jezelf als expert positioneren door content te leveren via blogs of bijvoorbeeld middels handige content in een mooi forum :classic_wink:
  • content schrijven voor de specifieke niche waarin jouw producten en/of diensten zich bevinden. Content waarmee je mensen handvaten of inzichten biedt en waardoor ze je gaan opzoeken

 

Verkoop Blindheid
Veel mensen hebben add blockers aan staan in hun browsers, en al hadden ze dat niet: de meeste mensen zien advertenties op websites vaak nieteens meer aangezien ze hebben geleerd om ze te vermijden.

Door interessante content te leveren kun je wel degelijk onder de aandacht komen én waarde bieden én je eigen diensten en producten promoten op een manier die niet opdringerig is.

 

Consistente Effort Benodigd

Content Marketing is iets dat je niet eenmalig doet. Als ondernemer kun je het beste periodiek content produceren en deze uitzetten op het internet. Door regelmatig waarde te leveren en deze op een of meerdere plekken te verzamelen komt dit ook je SEO vindbaarheid ten goede. Want als mensen je (bedrijfs)naam googlen zien ze allerlei content waarmee je je kennis en kunde aanbiedt.

Door de content structureel aan te bieden kun je mensen aanleren wanneer ze deze kunnen verwachten en zo regelmaat in je exposure krijgen. 
Dit betekent wel een commitment vanuit jezelf of je organisatie om regelmatig tijd en effort  hieraan te spenderen. Maar de voordelen worden hoe langer hoe meer inzichtelijk hiervoor.

 

Effort Minimaliseren

Middels online diensten en door slim gebruik te maken van tools kun je sneller leren om content te maken, interessant op te zetten en deze te distribueren.
Dit kan aanzienlijk schelen in de tijd die je wekelijks aan Content Marketing moet spenderen. 
Ook kun je met dergelijke diensten je content inplannen en zo ervoor zorgen dat je met regelmaat content blijft publiceren en delen ook als je eens op vakantie bent, andere prioriteiten hebt of gewoon graag vooruit werkt.

 

Innovatief idee: Lean Content Marketing

Net zoals je bedrijfsvoering kunt innoveren en er een methodiek is voor startups genaamd "The Lean Startup", ben ik bezig met een "Lean Content Marketing" cursus. 
Ik gebruik mijn ervaring en kennis van online (veelal gratis) tools en diensten en het proces zoals ik zelf mijn content marketing toepas.

 

Want ik denk dat er veel ondernemers zijn die baat hebben bij de voordelen van content marketing maar dat nog niet beseffen.

En als ze het al beseffen: ze willen er vaak niet hele avonden mee bezig zijn of hun personeel hier veel uren aan laten besteden. Ik denk dan ook dat er behoefte is aan een innovatieve manier om content marketing efficiënter, effectiever en beter planbaar toe te passen. Dit kan deels door het slim toe te passen en ook deels door automatisering.

 

Doe jij aan Content Marketing

Nu ben ik benieuwd: heb jij al ervaring met content marketing en/of zie je het nut ervan in?

Laat het me weten in de comments. Ik ben nieuwsgierig naar jullie bevindingen 🙌🏻

 

aangepast door Edwin Klesman
Toevoeging innovatief idee

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

De content die bij mij voor de meeste reacties zorgt zijn mijn tutorials, waarin ik uitleg hoe WordPress of een bepaalde plugin werkt, of artikelen over hoe je bepaalde problemen oplost. Dat zijn meestal reacties van mensen die een vraag hebben. Dat levert meestal niet direct geld op, maar het zorgt wel weer voor extra content en daarmee voor een betere vindbaarheid van mijn website.

 

Het artikel met de meeste reacties (160, waarvan de helft van mijzelf als antwoord op de gestelde vraag) heeft inmiddels zo'n 8.500 unieke bezoekers gehad in 2 jaar tijd. Ik deel die artikelen alleen 1 keer op Facebook en Twitter, maar aangezien ik vrijwel geen volgers op social media heb is de impact daarvan te verwaarlozen. Alle bezoekers van mijn website komen dus vanuit Google.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
5 uur geleden, TwaBla zei:

Verkade albums!

Verkade_albums.jpg

 

"Goede KOEK behoeft geen Prentjes om de Kinderen te amuseeren, maar verkoopt zich door hare qualiteit. Wie de Ontbijt-, Sucade-, Gember-of Snipperkoek van de Koekfabriek “De Kroon”, te Delden, eenmaal gebruikt heeft, neemt nimmer weer een andere soort, al bevat de Carton-verpakking nog zooveel Prentjes." :classic_tongue:

 

8676e28db7_1420204157_Een-ding-is-in-ieder-geval-zeker-Flippos-sparen-was-zo-verslavend__list-noup.thumb.jpg.2b87d3654fbd59f39357648a5e5425bf.jpg

 

Ik zie dit overigens niet als content marketing omdat het niet inhoudelijk gelinkt is aan de core business.

Dit is pull marketing gericht op kinderen (die zeuren bij pappa en mamma wat ze in huis moeten halen).

Achtergrondinformatie Flippo's: https://www.globrands.com/cases/flippos/

 

Toch maar even een definitie neerzetten met bron naar meer praktische inspiratie;

Quote

Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action.

https://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/

 

 

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, MrHTTP zei:

Ik zie dit overigens niet als content marketing omdat het niet inhoudelijk gelinkt is aan de core business.

Goed punt, maar ook lichtelijk academisch. Het zal de ondernemer worst wezen, als het maar werkt. Ander bekend voorbeeld is de creatieve marketing van Michelin die restaurantgidsen maakt. In Nederland zie je een vergelijkbare rol voor de KLM die veel aan bestemmingsmarketing heeft gedaan. Lees: Amsterdampromotie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, TwaBla zei:

Het zal de ondernemer worst wezen, als het maar werkt.

Als wat werkt? Meer verkoop? Dat is natuurlijk slechts 1 metric. Je kunt meerdere dimensies hebben. Het effect hoeft niet altijd alleen verkoop/sales te zijn.

 

Voorbeeldje: https://www.moneybird.nl/blog/het-grote-overstapblog/

Wat online boekhoudsysteem Moneybird, voor de kleine ondernemer/ZZP-er hier doet met hun content heeft meerdere dimensies/invalshoeken.

- Ze spelen in op de zeitgeist - de tijd van het jaar.

- Ze richten zich op de potentiële overstappers, twijfelaars en qua boekhouding onzekere ZZP-ers (ze kennen hun klanten).

- Ze zijn volledig (long-form) en conversie gericht bezig (AIDA).

- Ze ontlasten de support-afdeling (holistische aanpak die kostenverlagend werkt).

- Ze werken niet op basis van aannames maar verworven kennis van hun klanten (analyse van eerdere support-tickets en support-chats, die de content stuurt).

- Ze zijn consistent in tone of voice en dat maakt het prettig om te lezen en geeft vertrouwen (aansluiting op publiek)

 

Omdat dit online gebeurt kun je alles meten, maar dat meten werkt alleen goed als je ook weet wat je moet meten en hoe je de cijfers moet interpreteren.

De KLM en Michelin voorbeelden zijn veel moeilijker te meten en ook niet heel erg efficiënt vergeleken met het Moneybird voorbeeld (of LEAN voor mijn part).

De samenhang met bijv. sales is indirect. Er zullen ook weinig mensen de link leggen (tegenwoordig) tussen Michelin + Frans(e keuken) + prettig vervoer/reis (met goede banden en wegenkaarten) naar een restaurant/bestemming.

 

Er staat zoveel onzin/non-informatie op internet over content marketing. De strategie is juist grotendeels academisch/wetenschappelijk. Als je dat als ondernemer niet inziet kun je het ook niet benutten...

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
On 09/03/2019 at 09:36, Cosara said:

... vermonde verkooppraat dus, maar dat zegt u zelf ook al ... erkenning, geloofwaardigheid en verkoop, als ook eerder ...

 

“In plaats van advertenties online zetten, of mensen direct te benaderen om zo je diensten te verkopen, lever je dus vooraf content met waarde aan met de bedoeling om zo je eigen brand, producten of diensten in de spotlight te zetten.” ... met de bedoeling dat zij voor jouw diensten of producten kiezen.

 

Niet om u in het harnas te jagen, maar begrijpt u zelf wel wat u schrijft?

 

Het zit hem bij mij erin dat ik content marketing niet vermomd vind, en dat niet alles verkooppraat is bij content marketing.


Wel hangt het af van de intentie waarmee men content deelt. Niet zozeer van het middel - de content marketing - op zich.

 

 

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie
  • 0
42 minuten geleden, Edwin Klesman zei:

Het zit hem bij mij erin dat ik content marketing niet vermomd vind, en dat niet alles verkooppraat is bij content marketing.

Wel hangt het af van de intentie waarmee men content deelt. Niet zozeer van het middel - de content marketing - op zich.

De intentie lijkt mij duidelijk ...

 

"Marketing is de verzamelnaam voor die categorie activiteiten die ervoor moet zorgen dat een bepaald product of bepaalde dienst bij zoveel mogelijk klanten bekend wordt zodat, daaruit voortvloeiend, zoveel mogelijk omzet worden gegenereerd."

 

Content marketing is het informeren, opleiden, en communiceren met klanten zonder directe reclame of verkoop ... maar wel in de hoop dat dat een potentiële koper wordt getriggerd door middel van de inhoud en daarmee de onderneming of de persoon uiteindelijk gaat zien als potentiële strategische partner ... verborgen verkooppraat dus.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 10-3-2019 om 14:21, MrHTTP zei:

Er staat zoveel onzin/non-informatie op internet over content marketing. De strategie is juist grotendeels academisch/wetenschappelijk. Als je dat als ondernemer niet inziet kun je het ook niet benutten...

De strategie is wetenschappelijk? Dat lijkt me sterk.

 

Zowel business science als marketingwetenschap is grotendeels gebaseerd op cases. Verhalen. Fabeltjes. Uit een paar cases wordt een model afgeleid, dat dan in leerboeken terecht komt en dient als maatstaf voor de rest. Soms wandelt daar ineens iemand doorheen die met data aan de slag gaat en bewijst dat het merendeel van alle modellen niet gebaseerd is op realiteit.

 

Als je opgegroeid bent nadat iemand de browser uitgevonden had (internet bestond al veel langer) dan is je kijk op content marketing wellicht anders dan die van iemand die de ontwikkeling van verkoopbevordering over wat langere termijn bestudeert. Michelin en KLM beseften dat ze hun producten beter konden verkopen als ze de bredere context van rijden en reizen bevorderden. Met dat idee hebben ze allebei veel geld en energie gestoken in het verspreiden van content. Verhalen. Fabeltjes. Dus dat iemand zegt: het fenomeen was al bekend voordat er blogs waren.... is niet zo vreemd.

 

Volgens mij kun je als ondernemer prima zonder al die opgeblazen wetenschap. Gewoon goed om je heen kijken en je neus volgen: wat werkt en wat werkt niet. :classic_laugh:

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Content marketing is zeer waardevol. Daarom pas ik dit al jaren toe voor mezelf, en voor mijn opdrachtgevers. 
De vraag voor ondernemers is niet of je in content marketing gaat investeren, maar HOE je hierin gaat investeren.  Met tijd en effort of met geld? 

Wie voor het laatste kiest, kiest een LEAN-methode die hun effort pas echt minimaliseert. Het bespaart hen bloed, zweet en tranen, en levert gigantisch veel tijd op. En die extra tijd hebben ze dan hard nodig voor hun  nieuwe opdrachten die ontstaan dankzij  goede contentmarketing van een content creatie specialist. Dat is wat je noemt een Win-Win! 

 

En voor wie liever het eerste kiest: je kunt online veel lezen, veel bekijken, veel kopiëren en veel leren, maar het belangrijkste is dat je er zin in hebt en tijd voor vrij wilt maken, naast al je andere werkzaamheden. Uiteindelijk is het een kwestie van doen.  Dus ga gewoon schrijven, laat het even rustig liggen, bekijk het twee dagen later weer eens en pas hier en daar wat aan, en herhaal desnoods nog een keer.  Waar een wil is, is een weg.  Dat is het belangrijkste. Voor veel mensen is het geen kwestie van kunnen, maar willen. 

 

Dus wil je zelf aan de slag met content marketing? Zet hem op kanjer! :classic_smile:

 

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
  • 0
Op 11-3-2019 om 17:29, TwaBla zei:

De strategie is wetenschappelijk? Dat lijkt me sterk.

Marketing (en daarmee dus ook content marketing, hoewel die strategie zoals hij vandaag de dag wordt uitgelegd nog niet zo oud is) is de afgelopen 30 jaar, net als de enorme groei van technologie in ons dagelijks leven, veel wetenschappelijker geworden omdat het ook meer meetbaar is geworden indien met ook actief data verzameld en bijhoudt.

https://neilpatel.com/blog/art-science-content-marketing/

 

Op 11-3-2019 om 17:29, TwaBla zei:

Zowel business science als marketingwetenschap is grotendeels gebaseerd op cases. Verhalen. Fabeltjes. Uit een paar cases wordt een model afgeleid, dat dan in leerboeken terecht komt en dient als maatstaf voor de rest. Soms wandelt daar ineens iemand doorheen die met data aan de slag gaat en bewijst dat het merendeel van alle modellen niet gebaseerd is op realiteit.

Wat je hier schrijft is een prima voorbeeld van wat ik eerder al aangaf: Er staat zoveel onzin/non-informatie op internet...

 

Op 11-3-2019 om 17:29, TwaBla zei:

Volgens mij kun je als ondernemer prima zonder al die opgeblazen wetenschap. Gewoon goed om je heen kijken en je neus volgen: wat werkt en wat werkt niet. :classic_laugh:

Opgeblazen wetenschap? Noem je zo alles wat te complex is voor je?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Selffulfilling_prophecy

 

Hoor het wel hè, als je betere argumenten hebt dan "Verhalen. Fabeltjes. " :classic_rolleyes:

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je linkt naar iemand die data verzamelt om keuzes te maken en daarom het woord science gebruikt. Dat wetenschap met data werkt, betekent echter niet dat het omgekeerde ook opgaat. Dat iedere clown die data hanteert ineens wetenschappelijk bezig is. 

 

Kijk nou eens goed wat je schrijft. 

 

Quote

Marketing (en daarmee dus ook content marketing, hoewel die strategie zoals hij vandaag de dag wordt uitgelegd nog niet zo oud is) is de afgelopen 30 jaar, net als de enorme groei van technologie in ons dagelijks leven, veel wetenschappelijker geworden omdat het ook meer meetbaar is geworden indien met ook actief data verzameld en bijhoudt.

 

De enorme groei van technologie in ons dagelijks leven is veel wetenschappelijk geworden?  Omdat het ook meer meetbaar is geworden?

 

Ik zou eerst proberen samenhangende zinnen te schrijven, dan lekker experimenteren met content marketing en proberen wat te leren van de verzamelde data.... maar de pretentie dat het allemaal wetenschappelijk is even inslikken. En die pretentieuze paraplu zeker niet boven alle marketing opsteken.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Yes ik doe aan content marketing. Iedereen loopt content de deur uit. 

Praat ook verkoop met tevreden klanten.

 

Welterusten,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, TwaBla zei:

Je linkt naar iemand die data verzamelt om keuzes te maken en daarom het woord science gebruikt. Dat wetenschap met data werkt, betekent echter niet dat het omgekeerde ook opgaat. Dat iedere clown die data hanteert ineens wetenschappelijk bezig is.  

 

entertainment-pie_chart-data_analysis-data_analysts-data_graphs-data_charts-nfkn802_low.thumb.jpg.211197bd1100e863ea6f96f83b65d1fd.jpg

 

2 uur geleden, TwaBla zei:

Kijk nou eens goed wat je schrijft.  

Marketing (en daarmee dus ook content marketing, hoewel die strategie zoals hij vandaag de dag wordt uitgelegd nog niet zo oud is) is de afgelopen 30 jaar, net als de door de enorme groei van technologie in ons dagelijks leven, veel wetenschappelijker geworden omdat het gedrag/interactiviteit ook meer meetbaar is geworden indien met men als ondernemer ook actief data verzameld en bijhoudt. 

 

2 uur geleden, TwaBla zei:

Ik zou eerst proberen samenhangende zinnen te schrijven, dan lekker experimenteren met content marketing en proberen wat te leren van de verzamelde data.... maar de pretentie dat het allemaal wetenschappelijk is even inslikken. En die pretentieuze paraplu zeker niet boven alle marketing opsteken. 

Pfieuw dat is even slikken hoor.

jxub-z3m39fphdfbv-dcsxiu-ng.thumb.gif.a3e6f242b336cbb451f084eff8405f79.gif

 

Sowieso mag jij ook wel eens goed nalezen wat ik nu precies wel en niet zeg, want de helft van je argumenten gaan over dingen die ik niet gezegd heb.

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
Quote

Traditional marketers have long used content to disseminate information about a brand and build a brand's reputation. Taking advantage of technological advances in transportation and communication, business owners started to apply content marketing techniques in the late 19th century. They also attempted to build connections with their customers. For example: In 1732, Benjamin Franklin issued the Poor Richard’s Almanack to promote his printing business. […]

 

Marketing moet misschien eens wat doen aan de marketing van marketing.

Link naar reactie
  • 0

Dat noemen ze toch semantics

 

Marketing kwam in Nederland op in de jaren vijftig, vanuit de VS uiteraard. Het werd in eerste instantie gepropageerd door reclamebureaus die opdrachtgevers hadden waar alle commerciële activiteiten onder de verkoopafdeling vielen. Daar werd aan verkoopbevordering gedaan. Marketing kwam door de draaideur als een meer wetenschappelijke benadering, gebaseerd op data over voorkeuren en gedrag. Kreeg je ineens prachtige modellen, zoals de Hidden Persuaders die stiekum cola-plaatjes in bioscoopfilms verstopten om frisdranklust te bevorderen. Marketing was toen grotendeels advertising. Later kwamen daar andere pilaren bij.

 

Advertising is ook content. Het onderscheid is vooral quasi-wetenschappelijk. :classic_laugh:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Goh, heb ik dan indertijd bijna vier jaar van mijn leven vergooid met het slagen voor de opleiding HEAO Commerciële Economie om er nu achter te komen dat ik veel beter dit topic af had kunnen wachten..., als het toch zo simpel blijkt te zijn???:classic_huh:

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Goh, heb ik dan indertijd bijna vier jaar van mijn leven vergooid met het slagen voor de opleiding HEAO Commerciële Economie om er nu achter te komen dat ik veel beter dit topic af had kunnen wachten..., als het toch zo simpel blijkt te zijn???:classic_huh:

:classic_smile:

 

 TwaBla Bedankt voor je verhalen... Fabeltjes...

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
4 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Goh, heb ik dan indertijd bijna vier jaar van mijn leven vergooid met het slagen voor de opleiding HEAO Commerciële Economie om er nu achter te komen dat ik veel beter dit topic af had kunnen wachten..., als het toch zo simpel blijkt te zijn???:classic_huh:

 

Niemand beweert dat het simpel is. Ik heb ook HEAO gedaan, met veel plezier zelfs - want het is een mooie brede opleiding. Op de HEAO leer je een vak. Het is een beroepsopleiding. Een HBO, geen WO. Net als een cassiere en een boekhouder mag je ook met data werken. Maar ik zou me niet al te druk maken over de vraag of het wel of niet wetenschappelijk is. Juristen studeren aan de universiteit en die doen ook doorgaans niet aan wetenschap. Die besteden hun hele leven aan discussies over regeltjes. Dan is marketing veel leuker, want wij zijn met gedrag en drijfveren bezig.

 

Quote

De strategie is juist grotendeels academisch/wetenschappelijk. 

 

Dat is het soort holle pretentie dat niks toevoegt aan de dagelijkse praktijk. Zulke pompeuze praat is homeopathische verdunning van kennis. Marketing bestaat uit voortdurend voortschrijdende inzichten in een voortdurend veranderende omgeving. Als Coca-Cola bewijsbaar succes heeft met de kleur rood, gaat Pepsi dat nooit evenaren met rood. Die kiest dus voor blauw.

 

Als je toch perse wetenschappelijk wil bezig zijn, dan kijk je naar falsifieerbaarheid. Een experiment heeft pas algemene geldigheid als een ander experiment dezelfde resultaten heeft. Het rood van Coca-Cola is geen wiskundige zekerheid, want Pepsi falsifieert dat met blauw. Vrijwel alle business- en marketing-modellen zijn falsifieerbaar. Dat zijn dus story sciences: mensen vertellen elkaar verhaaltjes (zoals Kotler doet) en dan geloven ze mekander wel of niet. 

 

Iets wat gisteren werkte, doet dat vandaag waarschijnlijk niet meer. :classic_tongue:

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

1) Dit topic gaat over content marketing

2) Ik haalde oude en nieuwe voorbeelden aan en gaf toelichting daarop met als kader content marketing voor geïnteresseerde

3) Iemand ging een discussie voeren met me op basis van 1 zinnetje

4) Kreeg toen een versimpelde versie van eerstejaars CE studiemateriaal tegen mijn hoofd aangegooid als zijnde de waarheid

5) Voor mij heeft de wereld niet stilgestaan... Gelukkig!

 

8 uur geleden, TwaBla zei:

Dat is het soort holle pretentie dat niks toevoegt aan de dagelijkse praktijk. Zulke pompeuze praat is homeopathische verdunning van kennis.

Dit soort basale opmerkingen is wel een goede bijdrage wil je zeggen? :classic_laugh:

 

Marketing is altijd de balans vinden tussen kunst/creativiteit en wetenschap. Moderne content marketing strategieën en omnichannel strategieën zijn erg gestuurd door technologie en moderne wetenschap, soms meer dan 50%. Is dat de absolute waarheid? Nee, zeker niet. Techniek zit in de gereedschapskist van de moderne marketeer en als je het goed inzet kan het werken, maar het is geen must om resultaat te boeken. Het bestaan ontkennen en de voordelen ervan niet willen zien kan, in mijn ogen, je alleen maar beperken in je marketing werkzaamheden.

 

- https://www.forbes.com/sites/kashmirhill/2012/02/16/how-target-figured-out-a-teen-girl-was-pregnant-before-her-father-did/

- Het aanbod, de prijsstelling en risicoanalyse van AH's kassaloze to go-winkels is kunstmatige intelligentie.

 

Het is nog steeds een vorm van kunst om de juiste technologie in te zetten voor een bepaald probleem en daar aan door te blijven ontwikkelen.

Het is zeker een kunst om in marketingcommunicatie alle achterliggende techniek onzichtbaar te houden (om het begrijpbaar te houden) voor de doorsnee eind-gebruiker en daarmee zaken niet onnodig complex te maken.

 

Wil je echt wat nieuws leren;

http://www.chinatalk.nl/media/e-book/china-talk-5-nieuwe-retail-en-oude-gewoonten/

Een mooie samenvatting van hoe China experimenteert met New Retail. (Waar denk je dat Albert Heijn afkijkt...?)

 

http://www.chinatalk.nl/new-retail-met-horten-en-stoten/

http://www.chinatalk.nl/boekrecensie-ai-superpowers/

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0

Ik merk dat content voor veel organisaties een doel ipv een middel is. Het is in mijn ogen een middel om je doelgroep te bereiken, te inspireren en converteren. Wij maken vaak een contenthuis en met pilaren waarover een organisatie wilt communiceren en combineren dat met data insights van het web. Je kunt vrij gemakkelijk zien welke content veel engagement krijgt (Buzzsumo) of welke zoekwoorden je zou willen gebruiken (Semrush) om je doelgroep te bereiken. Het op gevoel produceren van content is een waste of time. 

Link naar reactie
  • 0
18 hours ago, WalterBrokx said:

Het gaat soms inderdaad mis met het verwarren van een tool met een doel.

 

Dat is inderdaad vaak het geval. ik heb een developer achtergrond (web, later mobile) en daar komt dat ook aan bod.

Maar content marketing kun je dan ook pas goed bedrijven als je content waarde biedt, nuttig of interessant is. En om het echt effect te laten hebben moet je vaker dan eenmalig een post plaatsen, bericht sturen, etc.

 

Het gaat dus om inhoudelijke (waardevolle/interessant) content + consistent toepassen + juiste strategie en inzet. Anders is het maar een halfbakken invulling en dat kost meer tijd dan het leads oplevert.

> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Link naar reactie
  • 1
2 uur geleden, Edwin Klesman zei:

Het gaat dus om inhoudelijke (waardevolle/interessant) content + consistent toepassen + juiste strategie en inzet. Anders is het maar een halfbakken invulling en dat kost meer tijd dan het leads oplevert.

 

Het wordt een herhaling van zetten, samengevat: Strategie is leidend, Tactische analyse kan vervolgens uitwijzen dat content marketing een bruikbaar middel is om de strategie te verwezenlijken, dan volgt de Operationalisering: planning en uitvoering. Laten we ervoor waken dat die zaken niet worden verward, zoals een eerder gemaakte opmerking dat content marketing een strategie is, nee, het is een gefundeerde keuze die altijd moet passen binnen de strategie met een planmatige, inderdaad consistente uitvoering.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
3 uur geleden, TwaBla zei:

 

Strategie, tactiek en operationalisering? We leven in de agile age en doen aan scrumming. We werken lean en kaizen er op los. Dus geen verreikende strategieën, maar elke twee tot vier weken een stapje verder.  :classic_wink:

Klopt, ik zeg niets anders.  Maar de volgorde blijft dezelfde. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.