Jump to content
Edwin Klesman

Doe jij aan Content Marketing?

Recommended Posts

4 minutes ago, Jasper S. said:

Persoonlijk vind ik alle termen wat onduidelijk, maar als ik je vraag goed begrijp, vraag je eigenlijk aan de ondernemers van dit forum of zij denken dat het bijhouden van een blog, vlog of het actief meedoen aan discussies over het product wat je verkoopt nuttig is?

 

Dank voor je terugkoppeling @Jasper S..

 

Mijn intentie was (en is) om een introductie van content marketing hier neer te leggen en te zien hoe andere ondernemers tegen Content Marketing aankijken.

 

Ik had reacties verwacht in de trend van:

- dat is nuttig dat doe ik al jaren 

- nog nooit van gehoord mar erg interessant 

- geen tijd voor / totaal niet nuttig 

- ik doe X en y want dat is handiger of effectiever 

-...

 

Ik ben nl benieuwd hoe het leeft, of mensen er vanaf weten en waarom ze wel/niet eraan doen (of willen gaan doen).

 

Dus alle zijsporen en moderatie slagen daargelaten is dat eigenlijk wat ik in dit topic wilde ontdekken en het met elkaar over hebben . 🙌🏻

 

Ik denk dat dat inzichten biedt voor eenieder.

 

It's a tough crowd, but I have hope 🙌🏻😅


> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
56 minuten geleden, Edwin Klesman zei:

Mijn intentie was (en is) om een introductie van content marketing hier neer te leggen en te zien hoe andere ondernemers tegen Content Marketing aankijken.

SHIT IN, SHIT OUT: HET BELANG VAN EEN GOEDE BRIEFING

https://effectgroep.nl/shit-shit-out-belang-goede-briefing/

 

Als je een voorbeeld neemt zoals de bakker op de hoek of de doorsnee ZZP-er die een WordPress web site maakt en dan jouw content marketing theorie daarop toepast dan zul je op dit forum een stuk beter begrepen worden en ook betere reacties uitlokken...

 

Wat ik zou doen in jouw geval is een tijdje rondhangen op dit forum en op basis van wat je hier observeert aan pijnpunten/problematiek van de 'gemiddelde' ondernemer een toegespitste column indienen of je vraagstukken verspreiden over meer topics die beter zijn afgestemd op de leden hier (LEAN)

 

PS

Je bent toch bezig met validatie van je aannames? Zorg dat je goed begrepen wordt en weet wie je doelgroep is (en wie niet)...

Wat is een marketing funnel en hoe gebruik je deze?

https://geomares-marketing.com/nl/blog/wat-is-een-marketing-funnel-en-hoe-gebruik-je-deze

Edited by MrHTTP
toevoeging

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Jasper S. said:

Sorry maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.

Okee...

Antwoord op "vraag je eigenlijk aan de ondernemers van dit forum of zij denken dat het bijhouden van een blog, vlog of het actief meedoen aan discussies over het product wat je verkoopt nuttig is?"

 

Is ja, maar vooral waarom ze dat wel/niet nuttig vinden. 


> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Practice what you preach?!

 

Een voorbeeld dat ik eruit heb gepakt toen ik jouw online presence doornam.

 

Je zit twee dagen aan een video te werken:

The Shipharder.com Intro (teaser)

https://www.youtube.com/watch?v=zG3WGRL0cuc

Daar schrijf je dan dit over:

https://www.shipharder.com/vlog-intro-shipharder-com/

Dan vraag ik me af: waar zit de toegevoegde waarde/return-on-investment van de teaser/intro + blogpost dan in? (hoe was de feedback?)

Zeker i.c.m. wat je hier zegt (E01: Stop perfecting):

https://www.youtube.com/watch?v=kUUN77ED4FQ

De content is in principe oké bij 'Stop perfecting', maar zo'n zelfde verhaaltje kan ik elders ook wel vinden (je bent dus vervangbaar). Wat is jouw onderscheidende kracht in deze? Heb je uberhaupt wel praktijkervaring om te vertellen? Want dat lijkt me juist onderscheidend en interessant!

 

Dan vraag ik me dus serieus af of je (content) marketing en de LEAN aanpak snapt en houd ik je een spiegel voor...

Jij wilt dit soort zaken als cursus aanbieden, niet ik...

Of zit je me nu te trollen??? :classic_biggrin:

 

Edited by MrHTTP
verdere verduidelijking

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Als dat van de topic starter is heb ik wel wat tips voor hem, vanuit technisch oogpunt, niet vanuit de content.
Geheel gratis voor alle higherlevel lezers, als men hier op zit te wachten tenminste.

Vallen deze tips dan onder content marketing of onder zelfpromotie en dus reclame?

Edited by Jasper S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MrHTTP said:

Practice what you preach?!

 

Een voorbeeld:

Je zit twee dagen aan een video te werken:

The Shipharder.com Intro (teaser)

https://www.youtube.com/watch?v=zG3WGRL0cuc

Daar schrijf je dan dit over:

https://www.shipharder.com/vlog-intro-shipharder-com/

Dan vraag ik me af 'Waar zit de waarde?'

Zeker i.c.m. wat je hier zegt (E01: Stop perfecting):

https://www.youtube.com/watch?v=kUUN77ED4FQ

 

Dan vraag ik me serieus af of je (content) marketing en de LEAN aanpak snapt...

Jij wilt dit als cursus aanbieden, niet ik...

Of zit je me nu te trollen??? :classic_biggrin:

 

Ik had verwacht generieke ondernemers te triggeren en dialoog te krijgen. Dat is helaas mislukt. Wel veel aanleunende feiten geleerd dat dan weer wel.

 

Het feit dat veel mensen niet heel veel in hun profiel zetten over wie ze zijn wat hun expertise is etc maakt het niet makkelijker om het verhaal duidelijke context te geven. Ik heb nu iig een idee van welk level van dialoog openen iig  niet goed aankomt.

 

Betreffende het stuk van de intro. Ik beschrijf hoe ik me binnen 2 dagen een video editor eigen maak, vanalles erin gooi en een intro maak. Best een succesje wat ik dan graag deel. Ook leuk om terug te zien als ik verder ben met die site.

 

Dat trollen begon ik nu net zelf ook te denken. 

Maar ik las net je asnpassingen en snap je angle nu iig.

 

Eén tip vanuit mij als product maker is ook: doen en niet alleen maar nadenken of alles overwegen en vanuit marketing stappen zetten. Door te doen wordt de content beter, wordt je vertrouwder met content plaatsen (zeker voor vlogs geldt dit).

 

Ik merk dat "Onno/Anna Ondernemer" (de niet marketing gespecialiseerde ondernemer) niet zal gaan reageren op mijn originele post. 

 

Jammer maar wel een interactieve les 😅.

Waarvoor dank 🙌🏻👌🏻.

 


> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Gewoon lekker door blijven gaan en ik hoop je wat mee te kunnen hebben geven over marketingcommunicatie en waar er winst te behalen is!

 

PS

Heb nog wat edits gedaan in de laatste twee posts, hoop dat je ze allemaal hebt meegekregen.

Edited by MrHTTP

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, MrHTTP said:

Gewoon lekker door blijven gaan en ik hoop je wat mee te kunnen hebben geven over marketingcommunicatie en waar er winst te behalen is!

 

PS

Heb nog wat edits gedaan in de laatste twee posts, hoop dat je ze allemaal hebt meegekregen.

Zekers goede ook mbt lering van deze community en waar te posten.

 

🏻👍🏻 tot berichts


> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het grootste probleem bij veel ondernemers tijd is.

Als de omzet laag is, is er vaak wel tijd, maar weinig te melden en andersom als je veel dingen te melden hebt, komt dat vaak door persoonlijke ontwikkelingen die je vaak doorstaat als je veel aan het werk bent. (tenminste zo werkt het wel voor mij)
Daarbij komt bij mij dan ook nog eens kijken dat ik niet graag naar mezelf kijk of luister, dus als ik wat maak blijft dat bij een blog, helaas te weinig om lezers te krijgen.
Dus gebruik ik het vooral als opvulling van mijn website.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomaar een middernacht-gedachte:
Is content marketing niet stiekem een pleonasme of tautologie?
Want probeer maar eens online aan marketing te doen zonder content ;)

De creatie van content automatiseren lijkt me redelijk lastig als je waarde wilt toevoegen aan de 'blogosfeer van kennis'.
Mijn ervaring is dat gepubliceerde kennis recyclen weinig moeite kost (in de loop der jaren werden meerdere van mijn blogs geplagieerd), maar dat iets 'redelijk nieuws' schrijven om verdieping vraagt en tijd kost.
Of doel je op tools om het te plaatsen?


 

26 minuten geleden, Jasper S. zei:

..........
Vallen deze tips dan onder content marketing of onder zelfpromotie en dus reclame?

 

Ligt eraan hoe je het brengt, denk ik.

Ik doe het gewoon:
- de eerste 10 seconden gaan over dat 2019 fantastisch gaat zijn voor jou, incl 2x een logo.
- wat zijn 'vitable prodents'? (ik maak ook video's: 'even snel' is vaak de oorzaak van dit soort dingen, omdat je zelf weet wat je wil zeggen, is kritisch luisteren direct na de opnames moeilijk.)
- je sluit af met de intro van de andere video's

Ik ben weinig wijzer geworden van teaser. Ik weet wel dat je het exciting vindt.
Over de montage en vormgeving valt ook veel te zeggen, maar ik zie dat je dat in 2 dagen hebt geleerd en gedaan.
Gewoon blijven doen , dan word je vanzelf beter (of niet, dat gebeurt soms ook. Zo is mijn voortgang mbt mijn gitaarspel trager dan de doom op mijn demo lol).


BrokxMedia - Audiovisueel Ontwerp

Boeiende Bedrijfsfilms, Commercials & Onlinevideo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op HigherLevel Edwin!

 

Korte vraag van mijn kant uit; hoe lang ben je al met content marketing bezig?


Als je serieus met je branding, merchandising of imago aan de slag wil; Merchandise.nl

Theuws.com - Bureau voor strategische marketing. Ben je ZZP-er? Lees dit even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is ook wat jou een content marketing expert maakt natuurlijk. Als ik al een content marketing cursus zou gaan volgen zou ik kiezen voor een partij die zichzelf al bewezen heeft, zoals IMU, Karel Geenen of 000.nl. 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aanverwant begrip is 'brand activation' als ik het zo snel lees. Misschien is er zelfs een doel-middel relatie voor merkactivatie en tekstschrijven voor B2B-/B2C-marketing in goed Nederlands.

 

Weekendgroet,

 

Highio


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Jasper S. said:

Ik denk dat het grootste probleem bij veel ondernemers tijd is.

Als de omzet laag is, is er vaak wel tijd, maar weinig te melden en andersom als je veel dingen te melden hebt, komt dat vaak door persoonlijke ontwikkelingen die je vaak doorstaat als je veel aan het werk bent. (tenminste zo werkt het wel voor mij)
Daarbij komt bij mij dan ook nog eens kijken dat ik niet graag naar mezelf kijk of luister, dus als ik wat maak blijft dat bij een blog, helaas te weinig om lezers te krijgen.
Dus gebruik ik het vooral als opvulling van mijn website.

 

@Jasper S. dat tijd een issue is snap ik. Ik ben werkzaam in een startup als Tech lead en moet dus allerhande dingen doen. Om tijd te besparen heb ik in die job vooral (maar ook bij voorgaande jobs) op een slimme manier gepoogd om content te maken en distribueren online.

 

@WalterBrokx content marketing verschilt van marketing via bijvoorbeeld advertenties omdat je niet direct je product aanprijst maar waardevolle of interessante content aanbied. Niet twee woorden die ik met ads zou associëren.

Ik doel op tools die je tekst proofen (en complexiteit meten) zodat je beter leert schrijven. En tools die je eigen content makkelijk distribueren en dat herhalen (want een tweet is zo voorbij gevlogen op de time line). Ik heb gemerkt dat "marketeers" bij mkb daar behoefte aan hebben en dankbaar gebruik van kunnen maken (maar er vaak nieteens vanaf weten).

Dank voor je feedback en tips. Zeer gewaardeerd en neem ik mee.

Leren terwijl je doet is beter dan leren en nooit doen zeg ik altijd 😅

 

@Bob de webbouwer expert ben ik niet. Maar ik heb iets dat werkt voor me en tijd bespaart en wat ik wil delen. Je bent al op de hoogte van marketeers en vanuit je werk heb je al meer kennis dan de meeste (minder technische) ondernemers.

 

@Richard Theuws onbewust al 5 jaar. Door blog posts te schrijven voor bedrijven waar ik werk, video's te monteren met interviews van stagiaires en voor allerlei tools en ideen toe te passen. Ik ben geen content marketeer maar heb voor me zelf een werkwijze aangeleerd die werkt voor mij. Ik denk voor meerderen. Dat zal blijken als ik de juiste mensen benader (buiten dit forum ofcourse)

 

Gave interacties dank allen 🙌🏻


> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een doel bereik je pas als er sprake is van effectief (= doelgericht én doeltreffend) en efficiënt (doelmatig) handelen/organiseren met de optimale samenhang tussen de drie M's: Mens(en), Middel(en) & Methode(s).

 

Dat het middel 'Content Marketing' effectief kan zijn, lijkt mij evident, maar het moet geen doel op zich worden. Mij bekruipt het gevoel dat in deze discussie het middel en zelfs de naam ervan tot doel verheven lijkt te worden, of we moeten het er hier over eens worden/zijn dat bijvoorbeeld een advertentie in een huis-aan-huis blad ook content marketing is die bepaalde doelgroepen nog steeds aanspreekt. De te behalen doelstelling wordt dan door het huis-aan-huis blad toch ook bereikt met betrokken Mens(en), met het Middel 'content marketing' dat past binnen de vereiste Methode (= de Manier die werkt)?

 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

Het begrip vitable prodents klinkt als viable products, en dat is een uitdrukking uit de lean startup scene.

 

De uitdrukking brand activation is ontstaan in de wereld van fast movers zoals Unilever die in de jaren negentig ontdekten dat het uitdelen van Unox-mutsjes tijdens de Elfstedentocht en het kapen kopen sponsoren van de Nieuwjaarsduik als mutsmoment meer aandacht opleverde dan dure commercials. Daaruit zijn dan weer ambient media voortgekomen, oftewel: ook een muts is een medium.

 

In de wereld van massacommunicatie wordt onderscheid gemaakt tussen data en informatie. Informatie zijn gegevens die zo gecombineerd zijn dat ze kennis toevoegen bij de ontvanger. Content is een jonge tak aan die boom. Content kan informatie zijn, maar veel vaker is content een combinatie van gegevens die zich voordoet als informatie. Content is meestal vermomde verkooppraat. Er zijn vast ondernemers (en marketeers) die echt proberen kennis te delen en informatie te verschaffen, maar door de hoeveel ramsh (artikel marketing) die door de content marketeers gefabriceerd wordt, sneeuwt hun boodschap onder. Net als de informatie die door non-marketeers gedeeld wordt.

 

Een goede cursus is wel handig, want ik snap nog steeds niet goed hoe Linkedin gebruikt kan worden (dus echt praktisch) voor content marketing. :classic_blink:

 

 

Edited by TwaBla
Link naar Article Marketing gewijzigd en link naar historie van Nieuwjaarsduik toegevoegd.

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, TwaBla said:

Content is meestal vermomde verkooppraat

Dan heb je het iig niet over content marketing zoals dit bedoeld is: waarde leveren en daardoor erkenning, credibility en Sales krijgen.


> Leer in de video cursus Lean Content Marketing  wat content marketing is en hoe kun je het efficiënt kunt inzetten

> Meer over Edwin Klesman

> Code Hard, Ship Harder - Shipharder.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minuten geleden, Edwin Klesman zei:

Dan heb je het iig niet over content marketing zoals dit bedoeld is: waarde leveren en daardoor erkenning, credibility en Sales krijgen.

Potéto Potáto... Sales krijgen is, zoals je zelf ook zegt, het doel, oftewel verkopen, voorafgegaan door een taaltechnisch middel om AIDA te bereiken, Content Marketing is een taaltechniek, zeer gelijkend op SPIN. (wellicht 'oude wijn in nieuwe zakken?')


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, TwaBla zei:

.........................

Een goede cursus is wel handig, want ik snap nog steeds niet goed hoe Linkedin gebruikt kan worden (dus echt praktisch) voor content marketing. :classic_blink:

 

Goede vraag.
Vanuit een n=2 ervaring kan ik slechts deze anekdote leveren.
Vroeger schreef ik op mijn eigen wordpress blog over videomarketing: aantal lezers: te verwaarlozen.
Artikelen werden nog wel eens gejat, btw, hahaha.

Vervolgens heb ik wat dingen geschreven voor oa HL, Hallo! en wat meer vakinhoudelijk de diepte in: voor blogs over marketing.
Op ondernemersfora ontstonden de leukste reacties en interacties. Het waren verder trouwens geen verkoopverhalen.
De artikelen op het marketingblog werden wel zo'n 1000 keer gelezen (of geopend), maar leverde slechts een paar reacties op. Meestal beamend. Een enkele keer iemand die een discussie wilde beginnen over iets technisch (wat niet echt met het onderwerp te maken had) terwijl hij gewoon niet goed gelezen had: wat hij beweerde dat ik schreef, stond er niet, hahaha.

Uiteindelijk een keer een artikel geschreven op LinkedIn: gewoon op mijn eigen profiel.
Met prikkelende titel en verder gewoon mijn visie op het fenomeen 'bedrijfsfilm'.
In de dagen erna heb ik het artikel ook in 5 verschillende LinkedIn groepen gedeeld.
De eindstand: 640 keer gelezen, 41 likes, 17 reacties waaronder reacties met uitnodigingen om kennis te maken, 13 keer gedeeld.
(De link hier posten zou 'too self serving' zijn, maar is via mijn LinkedIn profiel makkelijk te vinden.)

Een tijd later schreef ik een artikel met minder catchy titel en heb ik die niet in groepen gedeeld (LinkedIn verandert de interface en functionaliteiten nog al eens)
33 keer gelezen, 1 reactie. Hahaha.

Het kan dus wel, maar ik durf geen harde conclusies te trekken uit n=2.

Het probleem is dat een paar jaar geleden content marketing werd uitgeroepen tot de nieuwe heilige graal. En dan komt er bijna altijd een kwantiteitsgolf die kwaliteit enorm kan ondersneeuwen.

Edwin:
wat voegt jouw oplossing toe aan huidige Hootsuite-achtige oplossingen?
Complexiteit meten? Wat is daar de meerwaarde van? En is complexiteit dan goed of slecht?
Ik neem aan dat de schrijver van een tekst zelfbewust genoeg is om te weten of de materie en de tekst complex zijn of niet.
En wat betekent 'proofen' van een tekst?

Het klinkt als een tool die mbv API's toegang moet hebben tot meerdere platforms. Is het een cloudbased tool?
Hoe zorg je dat alle wachtwoorden zijn en veilig blijven?

(En je miste de meligheid mbt de letterlijke betekenis van 'content'. ;) )
 


BrokxMedia - Audiovisueel Ontwerp

Boeiende Bedrijfsfilms, Commercials & Onlinevideo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, WalterBrokx zei:

Uiteindelijk een keer een artikel geschreven op LinkedIn: gewoon op mijn eigen profiel.
Met prikkelende titel en verder gewoon mijn visie op het fenomeen 'bedrijfsfilm'.
In de dagen erna heb ik het artikel ook in 5 verschillende LinkedIn groepen gedeeld.
De eindstand: 640 keer gelezen, 41 likes, 17 reacties waaronder reacties met uitnodigingen om kennis te maken, 13 keer gedeeld.

Heb ik allemaal geprobeerd.

 

Op eigen profiel een artikel plaatsen is tamelijk preaching to the perverted. De reeds bestaand achterban. Posten in groepen (waar je dus eerst lid van bent geworden) moet gedoseerd gebeuren. Sommige groepen zijn niet gediend van content marketing, anderen lopen over van de zelfpromotors. De meest interessante groepen zijn niet die van peers maar van potentiële stakeholders: werknemers, klanten, gebruikers, investeerders. En dan heb ik ook nog artikels gepubliceerd via het publishing platform van Linkedin, die ik vervolgens gedeeld heb als post in enkele groepen.

 

Dat waren testen om te zien wat werkt. Je kan een post inzetten om verkeer naar je profiel te leiden, maar ook om bezoekers naar je blog te trekken. Bij een artikel is dat het eindstation, al kun je natuurlijk links naar je blog of webshop opnemen. Op posts zie ik 200 tot 400 views (impressies) en bij artikels loopt dat op naar 600, afhankelijk van de atractiewaarde.

 

Voor een opdrachtgever posten en plaatsen vergt enige creativiteit, want alles wat je doet is gekoppeld aan je profiel. Dan moet je dus een aanvullende identiteit aanmaken bij je opdrachtgever. Dat laatste heb ik nog niet getest. Iemand die daar al ervaring mee heeft? Hoe voorkom je dat zoiets nepperig wordt?


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Content Marketing is een taaltechniek ... 

Cut the fat: Make your writing lean and clean.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Content marketing is een strategie. Maar met name marketing (de Engelse term voor commerciële economie).

Content oftewel inhoudelijke en toegespitste boodschappen voor een doelgroep als drijvende kracht achter directe of indirecte verkoop.

 

Twee verschillende voorbeelden;

 

1)

zo-werkt-een-auto.thumb.jpg.d01a532bf25261a434ad7bc7594ff997.jpg

Zo werkt een auto, Shell 1978. (paperback 110 pagina's)

 

2)

WHAT IS CODE?

https://www.bloomberg.com/graphics/2015-paul-ford-what-is-code/

 

 

Het begint allemaal bij een gedegen kennis van communicatie en economie (als wetenschappen).

https://en.wikipedia.org/wiki/Shannon–Weaver_model

 

Terwijl de wereld verandert veranderen de modellen steeds mee en beïnvloeden elkaar.

Voorbeeldje: JIT, Kanban, OODA loop, agile, lean, scrum etc. etc. etc. etc. etc.

Soms helpt het om terug in de tijd te gaan of terug naar de basis als het troebel begint te worden.

 

Iemand met een ongezond/instabiel lichaamsgewicht kun je honderden dieetboeken verkopen, maar het komt er gewoon op neer dat die persoon meer brandstof tankt (eten en drinken) dan energie verbruikt (beweging).

 

Geef je iemand een vis of leer je iemand vissen? Moderne content marketing speelt hiermee. Je geeft iemand een halve vis en adviseert hem bij de aankoop van de juiste hengel voor een bepaalde vissoort. Dat is waardevol en geeft vertrouwen, maar voor dat laatste stukje -voor het hele verhaal en jouw USP als verkoper/bedrijf- vraag je geld. Moet je dan alleen een content marketing strategie voeren? Het antwoord is afhankelijk van jouw doelgroep en waar je feitelijk resultaat mee boekt (meten = weten). Jouw marketingmix kan best bestaan uit een combinatie van Facebook/LinkedIn ads, een flyer in de brievenbus, een evenement sponsoren, een Hackathon organiseren of voor jou inspirerende mensen interviewen in je eigen podcastshow. Door je budget slim in te zitten (klein of groot maakt niet uit) is het een kwestie van uitproberen wat werkt bij jouw klanten.

 

Content marketing zit hem ook in functionaliteit rondom content. Een goed werkende web site met kennisbank in wiki-style met goede zoekfunctionaliteit kan een prima naslagwerk zijn voor je klanten waar je naar kan verwijzen en dienen als reden om juist jou te bellen in plaats van die concurrent van jou.

Je kunt natuurlijk ook 10 dollar uitgeven aan een lompe WordPress web site met standaard theme en daar 100 compleet niet-samenhangende artikelen in gooien... :classic_cool: Misschien prima voor de kliks maar totaal niet duurzaam als het gaat om conversie en vertrouwen. Je moet weten wat de metrics zijn voor jouw business.

Edited by MrHTTP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept