• 0

Btw op digitale producten en royalty's

Beste forumleden,

Op dit moment ben ik aan het onderzoeken wat er zoal komt kijken aan belastingen bij het opzetten van een webwinkel die gericht is op internationale verkoop van digitale producten (laten we het composities noemen). Over deze digitale producten zouden vervolgens royalty’s moeten worden betaald aan de schrijvers daarvan (in binnen/buitenland). Ik exploiteer verder geen rechten voor componisten, maar distribueer/promoot alleen de werken van hen, zij geven mij daarvoor toestemming en leveren materialen.

Zoals ik ondertussen via diverse bronnen heb bekeken zou ik allereerst omzetbelasting (btw) moeten betalen in het land van aankoop van deze producten. Tot een omzetbedrag van €10.000 binnen Europa reken en betaal ik echter 21% btw met Nederland als aankoopland. Boven deze €10.000 kan ik gebruik maken van de MOSS regeling om de btw afdracht per land in Europa te regelen.

Zijn er mensen die uit kunnen leggen hoe dat buiten Europa zit met de btw op dit soort producten? Dat verschilt per land begrijp ik maar wellicht bestaan er duidelijke websites/overzichten met actuele regelingen/percentages/drempels voor omzetbelasting in niet eu-landen? Dit is nog een groot donker bos op dit moment. In het geval er geen belasting hoeft te worden betaald in het buitenland neem ik aan dat ik hierover in Nederland ook geen omzetbelasting hoef te betalen?

Daarnaast is het mij nog onduidelijk of ik vervolgens belasting moet afdragen voor de royalty’s die ik de componisten betaal. Hebben jullie daar ideeën over?

Ik hoor het graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.