• 0

BTW percentage logo design webshop

(aangepast)

Beste Leden,

 

Ik ga binnenkort mijn webshop online zetten waar ik mijn logo ontwerp diensten ga aanbieden.

Ik verwacht klanten uit de hele wereld en heb hierdoor een vraag over welk BTW percentage ik moet hanteren.

 

Zoals ik het nu zie, val ik niet onder de MOSS regelgeving, en kan ik mijn inziens het NL BTW percentage van 21% rekenen voor iedereen.

 

Zie ik dit correct? en zijn er wellicht nog andere zaken voor mij om rekening mee te houden?

 

In hoeverre zou het in mijn voordeel werken om een extra module binnen mijn website te draaien waarbij de betreffende klant (als deze een ondernemer is) zijn BTW nummer in kan vullen en na verificatie  het product ex BTW verkocht wordt?

 

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

 

Met vriendelijke groet, Gerard

aangepast door Gerard P
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor diensten die je exporteert naar EU landen hoef je geen BTW te berekenen als je de klant zijn BTW nummer laat invullen. Dat is eventueel automatisch te verifieren, ik heb het wel eens gedaan door automatisch http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ in te vullen via een script en het resultaat op te halen. Voor kleine aantallen was het nooit een probleem, al neem ik aan dat er wel een echte API is om dit mee te doen... alleen geen idee wat dat kost. 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Voor diensten die je exporteert naar EU landen hoef je geen BTW te berekenen als je de klant zijn BTW nummer laat invullen. Dat is eventueel automatisch te verifieren, ik heb het wel eens gedaan door automatisch http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ in te vullen via een script en het resultaat op te halen. Voor kleine aantallen was het nooit een probleem, al neem ik aan dat er wel een echte API is om dit mee te doen... alleen geen idee wat dat kost. 

 

Dank voor de reactie beiden!

 

Zou het correct zijn als ik de volgende BTW percentages hanteer:

Klant binnen Europa incl Nederland: 21%

Klant buiten Europa: 0%

 

Wanneer een klant zijn/haar BTW nummer invoert en de API keurt het goed, wordt er geen BTW gerekend.

Link naar reactie
  • 0

Gerard,

 

je mist het onderscheid tussen klanten van binnen de EU (buiten Nederland) mét en zonder geldig BTW-nummer (zakelijke en particuliere klanten), maar eerlijk gezegd is dit onderwerp van wetgeving en zelfonderzoek. Dat is niet specifiek voor een webshop in logo-ontwerpdiensten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties.

Ik ben helaas niet belastingtechnisch aangelegd.

 

Ik zit eraan te denken om het simpel voor mijzelf te houden en gewoonweg voor iedereen (waar dan ook ter wereld) 21% BTW te rekenen in het verkoopproces zonder een optie om een BTW nummer in te vullen.

 

Dit zou toch een valide optie zijn?

Link naar reactie
  • 0

Niet als je aan bedrijven in de EU wilt verkopen. 

 

BTW terug krijgen voor goederen of diensten gekocht in EU landen is nogal bewerkelijk. Leveren met 0% btw na controle van de gegevens is tamelijk eenvoudig. Je moet van die leveringen wel apart aangifte doen op het einde van het kwartaal, maar dat is een nogal eenvoudig proces waarbij je wel het BTW nummer van de EU klant nodig hebt. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.