Aanbevolen berichten

iemand Gmail accounts ruilen voor aandelen in zijn of haar bedrijf? No worries, ik neem genoegen met een minderheidsbelang ;D

 

nou ja... meer dan 40% wil ik eigenlijk niet aan je geven. maar als jij vindt dat het echt zo waardevol is, dan wil ik wel denken aan 45-49%...

Technisch innovator.

Link naar reactie

Google Earth, iemand dat programma al gedownload? Ik vind het geweldig maar eng. Kan in Rotterdam boten zien varen, de werkzaamheden op groundzero volgen. In New York de gebouwen in 3d zien. Pentagon haast naar binnen vliegen.

 

http://earth.google.com trouwens

 

 

Dit stond net op Beursplaza.com

 

MICROSOFT VEEGT APPLE VAN DE KAART

 

WASHINGTON De concurrentie tussen de softwarebedrijven Microsoft en Apple is spreekwoordelijk. Maar met zijn jongste initiatief lijkt het bedrijf van Bill Gates zijn eeuwige rivaal letterlijk van de kaart te hebben geveegd.

 

Met de nieuwe service Virtual Earth kan de gebruiker ver inzoomen op steden en gebouwen overal ter wereld. En dus ook op het Apple-complex in Californië.

 

Maar in plaats van moderne gebouwen, gelegen in een prachtig park, is op die plaats alleen een oude loods en een verlaten parkeerplaats te zien. Geen opzet, zegt Microsoft."Maar er zitten nog veel oude foto's in het systeem."

 

Yeah right....niet met opzet ;D ;D

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie

Beetje verwarrende vraagstelling van me. Wat ik bedoel zijn de gegevens op welke mast je met de GSM zit. Niets met GPS dus. Bij m'n provider vodafone kan ik iets activeren mbt tot deze gegevens. Je zou dan aan een locatie gekoppelde informatie via bv wap kunnen krijgen. Dichtsbijzijnde benzinepomp bijvoorbeeld.

 

(Beetje off topic...)

 

De GSM weet zelf (uiteraard :)) op welke mast hij zit en welke andere masten in de buurt zijn. Deze gegevens kun je slim gebruiken om de lokatie te bepalen.

 

Voor de Sony Ericsson P800 heb ik ooit een 'proof of concept' applicatie gebruikt waarmee het mogelijk was om notificaties te koppelen aan lokaties (die op basis van de signaalsterkte van de verschillende GSM masten werden vastgelegd). Zo was het bv. mogelijk om een automatisch een SMS te versturen op ingestelde lokaties (tja, bedenk maar een toepassing ;)).

 

Ik kan mij voorstellen dat je een applicatie ontwikkelt waarbij je deze informatie (in combinatie met bv. een zoekcriterium als "taxidienst") verstuurt naar een server die vervolgens op basis hiervan de juiste acties onderneemt (bv. het terugsturen van WAP pagina met een lijst van lokale taxidiensten).

 

Een (wellicht beter) alternatief is het ontsluiten van de lokatie-informatie via het netwerk van de operator. Een bedrijf als LogicaCMG heeft interessante producten ontwikkeld op basis van deze mogelijkheid. Zie o.a. http://www.logicacmg.com/countries/Netherlands/Sublevel/page350228172.

 

Link naar reactie

Totaal offtopic inderdaad, maar we zitten toch al in off-topic ;)

 

Een (wellicht beter) alternatief is het ontsluiten van de lokatie-informatie via het netwerk van de operator. Een bedrijf als LogicaCMG heeft interessante producten ontwikkeld op basis van deze mogelijkheid. Zie o.a. http://www.logicacmg.com/countries/Netherlands/Sublevel/page350228172.

 

Ik zat inderdaad te denken aan de info van de operator. Bedrijf klinkt interessant, hopen dat hun webserver(s) het morgen weer doen, krijg nu alleen timeouts. Bedankt!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.