• 0

Is een privé reisverzekering zakelijk aftrekbaar

Beste,

 

Ik werk sinds kort als zzp'er. Nu moet ik voor een maand naar het buitenland voor mijn werk. Ik vroeg me af of ik de kosten van mijn privé reisverzekering van die desbetreffende maand zakelijk kan aftrekken. Moet ik überhaupt een zakelijke reisverzekering afsluiten wil ik deze kosten zakelijk aftrekbaar maken?

 

Hopelijk kan iemand een antwoord geven op mijn vraag.

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, dat mag. En, nee, dat hoeft niet.

 

Kosten die gemaakt worden voor de zaak mag je van de winst aftrekken voor de inkomstenbelasting. Voor de omzetbelasting heb je wel een factuur nodig, maar bij verzekeringen is dat niet van belang, omdat daar geen BTW op zit.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
32 minuten geleden, prinsrachid zei:

Ja, dat mag. En, nee, dat hoeft niet.

Ik zou je WFT schade PE er toch nog even op naslaan,  Prins :classic_ninja:, want dit klopt niet. 

 

Standaard biedt een privé reisverzekering  geen dekking voor een zakelijke reis, dus zijn de kosten - zonder aanpassing - ook niet zakelijk op te voeren.

Soms kun je de dekking wel tijdelijk uitbreiden tegen een bescheiden meerpremie. Dat kan alleen na overleg/toestemming en als je geen fysieke beroepswerkzaamheden gaat uitvoeren in het buitenland. Die meerpremie kun je dan opvoeren als aftrekbare kosten

 

2 uur geleden, AnnaSuzanne zei:

Moet ik überhaupt een zakelijke reisverzekering afsluiten wil ik deze kosten zakelijk aftrekbaar maken?

Ik zou me eerlijk gezegd drukker maken over of je überhaupt dekking hebt (voor ziektekosten buiten NL/EU en repatriëring bijvoorbeeld) , dan over de aftrekbaarheid van de kosten daarvan.