• 0

Eigenaar bedrijfspand vs huurder: Zonwering plaatsen

Ik ben huurder in een bedrijfsverzamelgebouw.

In dit gebouw is tijdens de bouw wegens budgetoverschrijding overdadig beknibbeld op zaken die practisch gebruik geregeld in de weg zitten.

 

De belangrijkste willen we nu gaan aanpakken: Zonwering.

 

Als er langere tijd warm weer is dan schiet binnen de temperatuur omhoog en zitten we (5 van de ongeveer 10) huurders binnen no-time boven de 25 graden, en als het mooie weer langer aanhoud dan is de temperatuur 's ochtends bij aankomst al 27 graden.

 

Dat zijn waarden waarvan "arbo" al snel zegt dat je er geen mensen (lang) mag laten werken, maar hier zijn alle huurders zelfstandigen, en drie van de 5 werken met machines die in potentie gevaar met zich mee brengen.

 

Toen ik bij de eigenaar (die het pand in zijn geheel aan onze verhuurder verhuurt) melding maakte van onze wens zonwering aan te brengen kwam er al snel geneuzel los over de esthetiek van het pand.

Het is een leuk pand, daar niet van, maar het moet voor ons werkbaar zijn.

 

In hoeverre mag een eigenaar ons tegenwerken in het aanbrengen van zonwering?

Kan hij eisen dat we zonwering LATEN aanbrengen ipv een voordelige zelfbouw toepassen?

Of mogen wij van hem verlangen/kunnen wij eisen dat hij zonwering aanbrengt? Tijdens de bouw is beknibbeld op de façade die waarschijnlijk een kleinere warmtebelasting had opgeleverd.

 

Tot nu toe is elke klacht ten aanzien van het gebouw weggewimpeld, of op onze kosten opgelost, daar krijgen we langzamerhand genoeg van.

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Je huurt  (een deel van) een bedrijfspand. Je rechten en plichten worden dan ook vooral bepaald door de inhoud van de huurovereenkomst. Wat staat daarin over dit onderwerp? In de regel mag zoiets nooit zonder toestemming van de verhuurder

 

Terzijde, zonder een azijnpisser te willen zijn: Je bezoekt dit forum al lang. Waarom bestudeer je deze huurovereenkomst niet eerst zelf voor het vragen stellen? Sterker nog, voordat je de overeenkomst aangaat!? Dit niet te kunnen is geen smoes, dan besteed je het uit. Ik ga ook niet onder mijn auto liggen, mijn eigen huis bouwen, mijn eigen jaarrekening samenstellen, mijn eigen airco uitvinden etc.....
Waarom stel je hier heel vaak vragen zonder zelf eerst het nodige onderzoek te doen (o.a. online, bij je eigen betaalde adviseurs, en in je eigen archief)?

aangepast door UwJurist
aanvullinkje

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.