• 0

Huurovereenkomst borg betalen

Ik ben vandaag met een makelaar mondeling de huur van een kantoorruimte overeen gekomen. Nu krijg ik de huurovereenkomst en daar staat in dat ik voor 1 augustus de waarborgsom moet voldoen. Het huurcontract gaat pas in op 1 september en dan krijg ik ook de sleutel.

Is het redelijk dat ze verwachten dat je de waarborgsom een maand van te voren stort? Overeenkomst wordt wel al deze week getekend.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

had deze situatie ook bij de hand. echter, alles is onderhandelbaar. als je gewoon zegt dat je pas op 28 augustus de waarborg kan [en wil] voldoen, hebben ze het maar te slikken en in het contract aan te passen.

Succes én plezier!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ja, drie maanden is standaard. Het is niet anders.

Als verhuurder wil je wat extra zekerheden, als de huurder ineens niet betaald, of als die opzegt/vertrekt en het pand moet leeggemaakt/aangepast/gerepareerd worden, dan wil je als verhuurder een stok achter de deur hebben.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar