• 0

Hulp bij ontwikkeling product

(aangepast)

Hallo! 

Ten eerste wil ik even aangeven dat ik ontzettend blij ben met deze pagina! Eigenlijk iets waar ik vanaf het begin van het ontwikkelen van mijn product naar op zoek was! 

Ik ben een erg nieuwe ondernemer (Heb vroeger in de evenementenbusiness gezeten maar dat was iets compleet anders) en ben nu bezig met het ontwikkelen van mijn eigen product; Wasmiddel.

Wasmiddel word in ieder geval het eerste product wat ik de markt op wil brengen.  Hierna volgen meerdere schoonmaak- en verzorgingsproducten. 

De wasmiddel word zo natuurlijk mogelijk gemaakt (ik ken zelf de zeepmaker, die werkt compleet biologisch), ook houd ik het palm olie-vrij en zo natuurlijk mogelijk. 

Ik heb al een hoop klaar staan, promotietexten, logo, een eventueel label voor op de flessen, een redelijk bedrijfsplan uitgewerkt en noem maar op. 

Nu zit ik toch wel met een hoop vragen alleen, en ik ga een hoop ervan maar gewoon stellen in de hoop dat jullie wat meer informatie ter beschikking hebben dan ik: 

- Is er een instantie waar ik mijn product kan laten testen om een biologisch keurmerk te krijgen? 
- Is er een standaard formaat beschikbaar voor op de achterkant van de fles waar alle ingrediënten worden beschreven? En hoe kan ik dit laten controleren? (Moet dit gecontroleerd worden?) 
- Zijn er testen of keurmerken die ik moet krijgen voordat ik mijn product de markt op wil brengen? 
- Zijn er cursussen beschikbaar voor de richting die ik op wil gaan als ondernemer? (Ik ben nog echt een redelijk leek wat dit betreft) 
- Kunnen jullie groothandels aanraden betreft verpakkingsmateriaal?  (Liefst biologisch, ik hoorde laatst bijvoorbeel van Hennep-plastic?) 
- Zijn er meerdere dingen waar ik echt rekening moet houden met het uitbrengen van wasmiddel? 

Ik ben momenteel veel aan het scrollen op jullie site en misschien beantwoord dit al een aantal vragen, als jullie wat links hebben ben ik hier natuurlijk ook ontzettend blij mee! 

aangepast door BioZooi
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als eerste verbaas ik mij over je gekozen bedrijfsnaam in combinatie met het product wat je op de markt zet.

 

Verder neem ik aan dat je al marktonderzoek hebt gedaan? Binnen 2 minuten bij de mogelijke concullega op de website gevonden:

 

Link naar website

 

Verder is er nogal wat om de hype van bio-verpakkingen te vinden op internet. Melk in glazen fles is weer in opkomst op het moment.

Wil je onderscheiden, zou je daar niet eens op kunnen richten? Wasmiddel in glazen fles? Al dan niet met samenwerking met een ander bedrijf welk flessen wast voor zuivel bijvoorbeeld? Allicht is het spoelwater van jouw fles geschikt om melkflessen te wassen of spoelen...

 

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, JansenmeteenJ zei:

Als eerste verbaas ik mij over je gekozen bedrijfsnaam in combinatie met het product wat je op de markt zet.

 

Verder neem ik aan dat je al marktonderzoek hebt gedaan? Binnen 2 minuten bij de mogelijke concullega op de website gevonden:

 

Link naar website

 

Verder is er nogal wat om de hype van bio-verpakkingen te vinden op internet. Melk in glazen fles is weer in opkomst op het moment.

Wil je onderscheiden, zou je daar niet eens op kunnen richten? Wasmiddel in glazen fles? Al dan niet met samenwerking met een ander bedrijf welk flessen wast voor zuivel bijvoorbeeld? Allicht is het spoelwater van jouw fles geschikt om melkflessen te wassen of spoelen...

 

 

 

Ontzettend bedankt! Ik heb inderdaad al redelijk wat marktonderzoek gedaan en vond verschillende keurmerken. Ik had alleen het idee dat jullie hier net even iets meer verstand dan ik van hadden dus vandaar ook de vraag! 

De naam is een twijfelgevalletje geweest maar ik ga me ook veel op jonger publiek richten. Het word een goedkoop alternatief om toch duurzaam en biologisch je was te doen. De layout en de marketing gaat hier ook op afgestemd worden. Bedankt voor de feedback! 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.