• 0

Uitsluiten herroepingsrecht hygiëneproducten

Wie weet er hoe het volgende exact zit?

 

we verkopen al een tijd producten op bol.com.

Nu verkopen we intimiteitsproducten en lingerie.

Sinds een tijd verzegelen we alle producten die we verzenden met een speciale VOID zegel zodat we kunnen controleren of wel of niet open geweest is.

Nu hebben we in onze (aanvullende) retourvoorwaarden op bol.com ook staan dat deze producten na verbreken verzegeling niet retour mogen.

Maar daarvoor moet de klant wel eerst naar ons verkopersaccount en dan naar aanvullende retourvoorwaarden. Niemand die dat doet uiteraard. Ook zou het ergens in voorwaarden staan die de klant moet aanvinken bij plaatsen van bestelling.

 

Maar nu komt het: op elke productpagina bij Bol.com staat altijd: GRATIS 30 dagen retour mogelijkheid.

 

Dus heb ik veelvuldig problemen met klanten die gewoon terugsturen en vervolgens boos worden als ik het weiger omdat de verzegeling verbroken is want: op bol staat immers dat 30 dagen gratis retour mag, dat geld dus ook voor gebruikte vibo of buttplug of gedragen lingerie.

En aangezien Bol.com verwacht dat we het vervolgens ook nog eens gratis terug naar de klant gaan sturen weiger ik nu vooraf de zendingen al.

 

Ook al heel lang discussie met bol.com over die vermelding van 30 dagen gratis retour bij deze producten.

Naar wat ik weet moet op de productpagina zelf direct te lezen zijn dat voor die producten afwijkende retourvoorwaarden gelden.

 

Mijn vraag is dus: klopt dat en hoe zijn de regels exact betreffende het vermelden van aanvullende regels die herroepingsrecht voor bepaalde producten uitsluiten?

 

Het gewoon maar accepteren is geen optie, dan zouden we gebruikte producten naar volgende klant moeten sturen of moeten weggooien waardoor we de volgende 20 tot 60 orders onze winst al kwijt zijn.

 

Dan krijg ik ook veelal beschadigde verpakkingen terug omdat ze open gescheurd zijn of doordat ze voor retourzending ondeugdelijk verpakt zijn en dus onderweg beschadigd zijn.

Hoe moet ik daar mee omgaan? Ook hier geld dat accepteren hiervan voor bol.com orders geen optie is (klantvriendelijkheid kost geld en dat kan met de marge op bol verkopen niet gegeven worden (wel op verkopen via eigen shops). Zover ik weer hoef je dan maar een deel van het bedrag terug te betalen (waarde product verminderd dus minder terugbetalen).

Ook hiervan hoor ik graag hoe precies zit.

 

Gaat om behoorlijk wat orders via dit kanaal en om flink wat omzet en dus ook om steeds meer van dit soort orders die onterecht retour komen (afgelopen maanden gaat dat om 50 tot 70 orders die onterecht retour gestuurd zijn terwijl de verzegeling verbroken is en/of de verpakking beschadigd is waardoor we niet normaal meer kunnen verkopen.

 

Benieuwd hoe dit nu zit.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

op bol.com kan je gratis retoursturen ja.

en soms worden producten zo retourgestuurd dat echt te goor voor woorden is, met bepaald soort haren en nog erger als dat.

En toch lijken ze soms oprecht verbaast en boos te zijn dat dat niet kan aangezien overal 30 dagen bedenktijd staat.

 

Wat ik nu doe is veelal zodra bericht van retourmelding komt gelijk een mail sturen met dat niet retour mag als verzegeling verbroken is en uitleggen waarom. en dat als toch retour gestuurd wordt met verbroken verzegeling dat ze moeten betalen om weer terug te krijgen of dat we voor ze kunnen vernietigen.

 

Als dan daadwerkelijk geopend retour komt sturen we nogmaals mail dat dus niet geaccepteerd is, dat we dat al eerder gemeld hebben (doe ik meestal als reply all op eerdere mail) en dan de vraag wat ze willen: bij mij komen ophalen. tegen betaling van verzendkosten opnieuw naar hun opsturen of vernietigen.

 

Dat laten betalen om opnieuw op te sturen mag ik officieel niet vragen en heb ik al meerdere keren mot over gehad met bol als klant daarover bij hun gaat klagen.

Maar doe het toch omdat soms echt tegek is.

 

Maar het lijkt echt een bepaald soort klanten te zijn welke op bol.com NL winkelen. dergelijke zaken ben ik nog nergens anders ooit tegengekomen in al die jaren (sinds 1999 al in de online verkoop met paar tussenpozen ).

 

Link naar reactie
  • 0

Ik lees een klaagzang over het verkopen via Bol.com.

Je hoeft toch niet te verkopen via Bol.com? Waarom al die ergernis en energie hierin steken? Wij verkopen niets via Bol.com en draaien een meer dan prima omzet.

 

Als er op Bol.com zich een bepaald type klant bevindt die jij niet wil hebben, dan kan je toch beter je energie in je eigen website steken?

Of beperk je assortiment op Bol.com tot de niet-hygiënische producten?

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Het is niet zozeer een klaagzang maar een zoektocht naar hoe ik aantal onnodige retouren kan verminderen.

En dan start je het beste bij de bron: de onjuiste/onvolledige/onduidelijke communicatie vanaf bol.

 

Helaas blijkt het lastig te zijn hoe dit juridisch nu exact in elkaar steekt met vermelden.

Maar als je bij de bron kan oplossen voorkomt dat hoop onnodige retouren waardoor ik blij ben, de klant blijer is (die hoeft immers niet boos te zijn over onrecht wat hij denkt dat hem aangedaan wordt) en daarmee is bol.com blij omdat ze een tevreden klant hebben waarvan de kans groter is dat ze terugkomen.

 

Draai op bol.com een prima omzet, met een vrij lage marge. daar kies ik zelf voor, maar dan moet je dus wel alles aan doen om die lage marge dus niet te laten wegstromen naar overbodige retouren met kosten voor heen en weer sturen daarvan. wordt niemand beter van buiten PostNL.

 

Dus dit is geen klaagzang maar zoektocht naar oplossingen.

Zijn dus diverse opties aangedragen en zijn zeker interessant maar pakken niet de bron van probleem aan maar de gevolgen. 

 

Link naar reactie
  • 0
56 minuten geleden, Branko Collin zei:

De gevolgen zijn in dit geval een lagere marge en een gemiddeld bozere klant, dus als je dat kunt voorkomen, lijkt me een aanpak van de bron een luxe die je niet per se nodig hebt.

die lagere marge kan je nu eenmaal niks aan doen  daar. je kan prijs meestal niet verhogen en je hebt flinke afdracht aan platform.

 

Maar volgens mij is mijn punt niet helemaal duidelijk:

de klant begrijpt meestal als je uitlegd wel waarom deze producten niet retour mogen als verzegeling verbroken is, MAAR...... ze zijn daar tegelijk ook heel boos over en negeren de melding dat dan niet retour mag WANT... op bol.com staat immers  30 dagen bedenktijd en gratis retoursturen. en dat er bij deze producten een uitzondering daarop geld als verzegeling verbroken is staat daar nergens vermeld (ja op de bedrijfspagina van externe verkopers en in algemene voorwaarden, maar dat zien ze niet.

DUS.... zijn ze van mening dat die uitzondering niet voor hun geld omdat ze daarvan vooraf niet goed op de hoogte waren en dus sturen ze ondanks dat ze weten dat niet geaccepteerd wordt toch retour naar mij met gevolg dat ik de kosten voor retoursturen van hun naar mij moet betalen + nog eens verzendkosten om wederom naar de klant te sturen.

 

Dit deel van probleem kan dus echt enkel bij de bron opgelost worden en dat is dat direct op productpagina vermeld staat dat voor deze producten een uitzondering geld als verzegeling verbroken is.

Daarmee voorkom ik dus 80% van de onnodige retouren waarvan vooraf al duidelijk is dat ze niet geaccepteerd zullen worden.

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Dit deel van probleem kan dus echt enkel bij de bron opgelost worden en dat is dat direct op productpagina vermeld staat dat voor deze producten een uitzondering geld als verzegeling verbroken is.

 

Maar daar kun je de bron niet toe dwingen, dus dan houdt het op.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
35 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Maar daar kun je de bron niet toe dwingen, dus dan houdt het op.

dat is dus de vraag.

bij b.v. retourtermijn geld dat dat heel duidelijk vermeld moet zijn omdat die anders verlengd wordt naar een jaar.

Volgens mij geld voor vermelden van uitzonderingen op retourrecht dat dat ook zo vermeld moet staan (direct bij product waarvoor dat geld dus) maar kan dus nergens duidelijk terugvinden en niemand heeft daarop een sluitend antwoord..

geld die wettelijke verplichting voor duidelijke vermelding is dat wel degelijk een ingang.

Link naar reactie
  • 0

Die retourtermijn moet voor de consument gewoon duidelijk zijn - wegstoppen in voorwaarden waar je verder naar door moet klikken en en dergelijke is geen houdende oplossing. Bij tegenstrijdige communicatie wordt het bovendien vrijwel altijd in het voordeel van de consument uitgelegd: Als bol 30 dagen zonder voorwaarden zegt, en jij 14 dagen onder voorwaarden van onverbroken verzegeling en de klant beide in het bestelproces ziet dan geldt in principe het meest gunstige dat de consument gezien heeft in het hele aankoopproces. 

 

Bol zal zich daar zeker van bewust zijn, en wellicht sommige consumenten ook wel. Als je een echt eigenwijze consument hebt die niets anders wil dan zijn geld terug en desnoods bereid is dat recht te halen via de kantonrechter zal die consument gelijk krijgen: de eerste belofte was 'zonder reden binnen 30 dagen retourneren voor een refund mogelijk', en die belofte kun je niet meer breken gedurende het bestelproces.  

 

Link naar reactie
  • 0

Klinkt allemaal redelijk logisch, maar andersom ook, nu is de info die ik kan vinden dat de uitsluiting in het contract/overeenkomst moet zijn vermeld, en het staat in algemene voorwaarden dus...

 

Maar kan nergens dus echt een duidelijke uitspraak vinden van een organisatie die hierover gaat of jurisprudentie of iets dergelijks.

Zoals wel meer dus in de wet (koop op afstand) lijkt er dus veel voor eigen interpretatie over te blijven en is niet keihard vastgelegd hoe je dit aan de klant dient te vermelden ( in tegenstelling tot b.v. de retourtermijn waarbij duidelijk bepaald is hoe die vermeld moet worden en dat anders de retourtermijn een jaar wordt tot moment dat alsnog meegedeeld wordt en dan weer veranderd naar 2 weken).

 

en mocht een klant naar de rechter willen stappen: bij wie zou die dan moeten zijn? bij mij als externe verkoper of bij Bol.com die die belofte doet (ik beloof het nergens maar heb juist in mijn voorwaarden staan van niet (bol zelf overigens ook). en ik heb nergens invloed op wat bol.com wel of niet beloofd. en Bol.com staat mij ook toe die uitzondering te maken.

Link naar reactie
  • 0
Op 28-3-2019 om 18:39, Daniel_Nijmegen zei:

soms worden producten zo retourgestuurd dat echt te goor voor woorden is, met bepaald soort haren en nog erger als dat.

 

Wellicht opent dat nieuwe mogelijkheden, tenslotte is er ook een markt voor gedragen slipjes.:classic_biggrin:

Link naar reactie
  • 0
Op 29-3-2019 om 10:13, Think Twice zei:

Je hoeft toch niet te verkopen via Bol.com? Waarom al die ergernis en energie hierin steken? Wij verkopen niets via Bol.com en draaien een meer dan prima omzet.

 

Prima advies, Je zal meer moeten doen om zelf te verkopen maar de marge zal ook hoger zijn. En vaak ben je bij Bol niet de enige aanbieder. Hoewel ik zelf nauwelijks nog bij zelfstandige shops bestel. Service en gemak gaan bij mij voor uitpluizen van het internet voor een paar knaken besparing.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, henkh zei:

 

Prima advies, Je zal meer moeten doen om zelf te verkopen maar de marge zal ook hoger zijn. En vaak ben je bij Bol niet de enige aanbieder. Hoewel ik zelf nauwelijks nog bij zelfstandige shops bestel. Service en gemak gaan bij mij voor uitpluizen van het internet voor een paar knaken besparing.

dat roept iedereen altijd maar dat de marge hoger zal zijn als je via eigen site verkoopt.

De meeste daarvan vergeten even hoeveel geld ze steken in adwords, advertenties op websites of in papieren media enz.

Feit is dat het behoorlijk moeilijk en kostbaar is om bezoekers rechtstreeks naar eigen webshop te trekken en te laten kopen.

 

Ik heb besloten om tegenovergesteld te werken, eerst "makkelijk" via platformen en  als daar voldoende uit komt kan daarna eigen webshop verder op orde gebracht worden (goede eigen webshop kost ook al snel vele duizenden euro's).

En wat je zegt: zal steeds lastiger worden om als kleine zelfstandige shop de klanten binnen te halen en aan je te binden.

In bepaalde landen is al overgrote meerderheid van bestellingen via slechts een hand vol platformen.

Deze werkwijze is dus zeer bewust op basis van eerdere ervaringen, beschikbaar budget en marketing keuze.

 

Maar op een of andere manier zijn er mensen die als je dergelijke keuzes maakt vinden dat je niet meer mag proberen de onnodige retouren en daarmee gepaard gaande kosten te verlagen maar dat je dat gewoon maar moet accepteren. En daar ben ik niet mee eens dus. verkoop strategie is een keuze, lage marge is een keuze maar dan wil en moet ik alles aan doen om onnodige kosten te voorkomen.

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

En daar ben ik niet mee eens dus.

 

Uiteraard je goed recht maar die paar platforms dicteren wel de voorwaarden. En als kleine partij heb je die maar te slikken. Wetgeving omtrent "onredelijke" voorwaarden is in het B2B traject heel beperkt. Is er geen belangenvereniging voor "kleine" webshops die hier iets in kan betekenen? 

Link naar reactie
  • 0
34 minuten geleden, henkh zei:

 

Uiteraard je goed recht maar die paar platforms dicteren wel de voorwaarden. En als kleine partij heb je die maar te slikken. Wetgeving omtrent "onredelijke" voorwaarden is in het B2B traject heel beperkt. Is er geen belangenvereniging voor "kleine" webshops die hier iets in kan betekenen? 

het gaat mij niet om voorwaarden van bol.com naar mij toe.

daar heb ik dus geen problemen mee (ja niet leuk dat ik gratis moet terugsturen).

Maar gaat dus om de communicatie naar de klant vanuit Bol.com.

Als die communicatie dus beter zou zijn zou ik minder retouren en minder kosten hebben.

het gaat dus echt om de b2c communicatie.

en platformen hebben zich uiteindelijk ook gewoon aan de wet te houden, maar conclusie hier is (voorlopig) dat de wet dus niet duidelijk is over hoe uitzonderingen op het retourrecht gecommuniceerd moet worden richting de consument..

Link naar reactie
  • 0

ConsuWijzer, het consumentenloket van de verantwoordelijke toezichthouder ACM, rekent dit tot de gevallen waarin de verkoper verplicht is te zeggen dat de consument géén bedenktijd heeft:

 

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/wanneer-heb-ik-bedenktijd

 

Dan schiet de standaardtekst “30 dagen bedenktijd en gratis retourneren” van bol.com vlakbij de bestelknop  te kort, want dat is heel wat anders dan géén bedenktijd. De wet is misschien niet heel duidelijk, maar de toezichthouder wel.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Ward van der Put zei:

De wet is misschien niet heel duidelijk, maar de toezichthouder wel.

 

De wet is best duidelijk, het retourrecht is minimaal 14 dagen en als je niet duidelijk bent over die standaard retourtermijn kan het zelfs 1 jaar worden (Staat ook in het linkje hierboven) dus je kunt op je klompen aanvoelen dat als je je wilt beroepen op één van de zeer beperkte lijst uitzonderingen wilt beroepen dat dit ook  ondubbelzinnig duidelijk moet worden gemaakt aan de klant.

 

En bij bol gaat dat ondubbelzinnige dus mis vanwege hun 30 dagen gratis retour marketing op elke pagina.

Dus heeft Daniel een probleem als klanten zich beroepen op dat ze het niet wisten want dat is vrij waarschijnlijk waar. op pagina 3 of artikel 10 van de voorwaarden zal je echt niet mee wegkomen.

Om de bol-marketing te elimineren zou ik kiezen voor alle eerder genoemde opties die hij nu onderzoekt.
- Extra productfoto waar middels een logo of tekst duidelijk wordt gemaakt dat het om een product zonder retourrecht gaat

- Vermelden in de productinformatie (als vetgedrukte tekst)
- als extra artikel op de bestelling / winkelmandje  / facuur.

vooral dat laatste lijkt me het sterkste bewijs dat de klant op de hoogte was of kon zijn toen er besteld werd. Dit is namelijk het enige document dat bij de klant komt van de productfoto en productinformatie moet je achteraf nog gaan aantonen dat die op moment van bestellen daadwerkelijk online stond en niet een andere versie.

De verzegeling is ook een aanwijzing maar aangezien de klant die pas ziet als ze het artikel in handen hebben verwacht ik dat dat niet stand houd. zeker niet als dat een stikkertje van 2-3 cm doorsnee is. 
 

De wet voorziet in het regelen of voorschrijven van de minimumvoorwaarden tussen verkoper en consument. Iedereen mag in het voordeel van de consument afwijken van de wet en BOL doet dat heel nadrukkelijk.
De wet is in zijn geheel niet bedoeld om tussen 2 zakelijke partijen te gelden. Je kunt dus alleen maar of zelf of via een belangenvereniging proberen BOL zover te krijgen om wederverkopers beter te faciliteren om bij hun artikelen nadrukkelijk melding te kunnen maken dat dit artikel onder een uitzondering valt op het retourrecht. Dat lijkt mij een heel redelijk verzoek.
Maar totdat dit doel bereikt is heb je als verkoper van voornamelijk hygiëne producten dus een probleem,  en de enige manier om te hoge retourkosten te voorkomen  zou wel eens kunnen zijn om bepaalde artikelen niet meer op BOL aan te bieden.
 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Kun je omgedacht geen onderneming of activiteit beginnnen op het gebied van verzegeling?

 

Dat 'seal' en 'void' is op de Nederlandse markt natuurlijk een matige of simpelweg niet afdoende oplossing.

 

Bol.com customer hapiness manager, reageer eens op dit draadje! Volstaat een pop-up of extra check-box in het afrekenproces misschien?

 

Daniel, heb je de rekening van de in jouw ogen onterechte retouren al eens doorgestuurd? Heb je juridisch gezien geen zaak, maar ben je vervolgens wel 'klant af' bij Bol.com?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Ward zei:

ConsuWijzer, het consumentenloket van de verantwoordelijke toezichthouder ACM, rekent dit tot de gevallen waarin de verkoper verplicht is te zeggen dat de consument géén bedenktijd heeft:

 

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/wanneer-heb-ik-bedenktijd

 

Dan schiet de standaardtekst “30 dagen bedenktijd en gratis retourneren” van bol.com vlakbij de bestelknop  te kort, want dat is heel wat anders dan géén bedenktijd. De wet is misschien niet heel duidelijk, maar de toezichthouder wel.

even 2 citaten vanaf die site die van toepassing zijn

Quote

De belangrijkste situaties waarin u geen bedenktijd hebt én de verkoper verplicht is dit te zeggen zijn:

....

...

als u de verzegeling verbreekt van een product, bijvoorbeeld van cd’s of ondergoed

...

...

 

Quote

Is het product verzegeld omdat het schoon moet blijven, of omdat het een bestand is dat u zou kunnen kopiëren? En mag u de verzegeling niet verbreken tijdens de bedenktijd? Dan moet dit in het contract staan.

 

Ter verduidelijking: ik ben het met jullie eens dat het dus duidelijker moet.

Bol.com vind echter de huidige situatie op hun site dat die aan bovenstaande voldoet.

 

dus als je een product ziet zie je net boven de knop + in winkelwagen de tekst: verkoop door partner van bol.com xxxxx i

die i (staat in cirkel) opent bij met muis overheen gaan een pop-up met beoordelingen van partner en onderaan de tekst:  Meer info over deze verkoper (o.a. retourvoorwaarden).

 

als je daarop klikt opent er een een pagina met alle info over externe verkoper.

Op die pagina staat o.a. de volgende tekst:

 

Retourneren & Voorwaarden

30 dagen bedenktijd

Gratis retourneren

Deze verkoper hanteert aanvullende voorwaarden voor niet-retourneerbare producten en verpakking van geretourneerde producten.

Alle retourvoorwaarden

 

als je vervolgens op Alle retourvoorwaarden klikt opent weer een pagina waar de daadwerkelijke voorwaarden op staan.

 

Daarnaast staat het dus in de algemene voorwaarden die je vooraf aangeboden worden en waarmee je moet instemmen en welke je kan downloaden.

 

Bol zegt dus: het is vooraf meegedeeld en is dus onderdeel van de overeenkomst en daarmee mag ik dus retouren van producten waarvan de verzegeling verbroken is weigeren.

Maar de klant mag het wel altijd eerst naar mij terugsturen en als ik dan zie dat geopend is mag ik weigeren en moet ik op mijn kosten dus weer naar klant sturen.

 

Echter is in merendeel van de gevallen vooraf al duidelijk dat de verzegeling van product verbroken is en is het naar mij sturen en weer terugsturen naar de klant dus een punt welke enkel irritatie oplevert voor de klant (en voor mij) en een kostenpost is voor mij.

 

Ik ga dit in elkgeval ook nog eens voorleggen aan consuwijzer om te kijken of die hierop een antwoord willen geven of dat dus werkelijk voldoende is in hun ogen.

Had al voorgelegd aan thuiswinkel.org maar die wilde hun handen er niet aan branden om daarover wat te zeggen

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Roel J zei:

Maar totdat dit doel bereikt is heb je als verkoper van voornamelijk hygiëne producten dus een probleem,  en de enige manier om te hoge retourkosten te voorkomen  zou wel eens kunnen zijn om bepaalde artikelen niet meer op BOL aan te bieden.

mijn assortiment bestaat nu voor 99% uit dergelijke producten.

wat ik nu doe is dus zodra ik een retourmelding zie gelijk een mail erachteraan te sturen met nog uitleg dat als verzegeling verbroken is het niet retour mag.

Ik heb nu de afgelopen week een kleine aanpassing in de onderwerpregel gedaan, daarmee lijk ik tot nu toe meer reactie op die mails te krijgen als voorheen.

maar helaas lezen mensen die mail soms telaat en hebben al op de bus gedaan.

en nog steeds onbegrip.

vandaag kreeg ik na die uitleg vol onbegrip antwoord dat een een body volgens die klant geen hygiene product was maar gewoon kledingstuk en 

Quote

Vind ik raar! Deze voorwaarde was ik niet van op de hoogte. Tip, laat Bol.com dit ook op hun website neerzetten. 

 

dat is dus een van de meest gehoorde klachten als ik klanten laat weten dat niet retour mag als verzegeling verbroken is. heel vaak begrijpen ze het wel maar zijn ze boos (op mij)  omdat bol.com dat niet duidelijk vermeld heeft

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Highio zei:

Dat 'seal' en 'void' is op de Nederlandse markt natuurlijk een matige of simpelweg niet afdoende oplossing.

ik wil straks in 10 verschillende landen gaan verkopen. kan niet voor elk land een aparte zegel laten maken. daarom dus bewust voor SEAL gekozen.

Dat VOID is is de standaard tekst die op dergelijke zegels staat (de tekst die verschijnt als je zegel losmaakt). heb vele zegels getest afgelopen jaar zowel van nederlandse bedrijven als van buiten Nederland en dat is overal de standaard tekst.

Is ook voornamelijk bedoeld om te kunnen zien dat geopend is geweest.

1 uur terug, Highio zei:

Kun je omgedacht geen onderneming of activiteit beginnnen op het gebied van verzegeling?

zijn meerdere bedrijven die die zegels in Nederland en buitenland verkopen.

Zijn als je in Nederland koopt vrij duur (0,20 tot 1,00 per stuk).

Ik heb ze vanaf alibaba. zowel in nederland als elders kan je vervolgens enkel kiezen voor de afmeting, vorm en kleur van label en wat je erop geprint wil hebben. de tekst die verschijnt na verwijderen kan niet aangepast worden (kan misschien wel als je 2,00 per label wil betalen).

kan die zegels zeker verkopen, maar of dat interessant is is de vraag.

 

Het woord seal is dus gekozen omdat vanwege mijn producten het zegel niet erg groot kan zijn en dus geen complete uitleg kan bevatten.

zal zo een foto van een zegel plaatsen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als ik als Nederlandse consument zou doen alsof mijn neus bloedt dan lijkt het void op een of andere Griekse tekst die ik eenvoudigweg niet begrijp...

 

Aioli of knoflookmayonaise?

 

Voor een verkoopprijs van een EURO kun je ongetwijfeld een goede Nederlandstalige variant ontwikkelen en aanbieden!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Als ik als Nederlandse consument zou doen alsof mijn neus bloedt dan lijkt het void op een of andere Griekse tekst die ik eenvoudigweg niet begrijp...

tekst is ook voornamelijk zodat te zien is dat geopend is en aantoonbaar is. de daadwerkelijke melding wat die zegel inhoud had al lang daarvoor bij de klant  bekend moeten zijn. dit zou enkel moeten zijn om discussie te voorkomen zoals ik die had voor ik de zegels gebruikte: welles nietes verhaal over of product wel of niet geopend geweest is.

 

probleem is dat de doelgroep daarvoor niet groot is  betreft bedrijven die zoveel per zegel willen uitgeven.

Met die reden heb ik ze dus ook in buitenland laten maken voor een fractie van die kosten (bij mij gaan er 2 tot 4 zegels (met uitzonderingen naar 6) op een enkel product.

Met een winst van 1 tot 3 euro gemiddeld (merendeels onder aan die range) mag een zegel dus eigenlijk vrijwel niks kosten.

dat was ook de reden dat het lang geduurd heeft voor ik passende verzegelingsoptie had.

Heb van alles bekeken maar tot ik dit vond was alles te duur of te tijdrovend (dus ook duur).

Maar laat het maken van die zegels graag aan een andere over met alle apparatuur die je daarvoor ook weer nodig hebt.

aangepast door Daniel_Nijmegen
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.