• 0

Hypotheek voor 2e bedrijf 100 % financiering

Hallo allen, 

jaren geleden hier vaak actief geweest maar toentertijd mijn plannen en ideeën nooit in werking gezet.

Nu jaren later heb ik sinds 2,5 jaar een goed lopend wegrestaurant met eigen geld begonnen in een huurpand.

Het pand is verschrikkelijk verouderd dus investeer veel in het bedrijf, omdat ik mijn groei wil waarborgen en door wil investeren wil ik / kan ik geen eigen geld in een 2e bedrijf stoppen.

Nu heb ik mijn ogen laten vallen op een mooi pand, hier ver vandaan. Mijn vaste klandizie vind het een super locatie, volgens mijn visie beter dan waar ik nu zit.

Pand wezen bekijken, dinsdag 2e bezichtiging, maar nu de financiering. Het pand staat te koop, alleen vandaag met ING en Rabo gesproken, die willen beide 20 % eigen geld.

Bestaan er hypotheekvertrekkers die 100 % financieringen doen? Het gaat om vraagprijs € 400.000,- waar hoogst waarschijnlijk nog wel wat af te praten valt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jurrian, wat is de mening van jouw vaste klandizie in dit kader waard?

 

Misschien moet je deze dan zien te interesseren om te investeren of lenen? Of jouw huidige exploitatie zien te verkopen!? Wanneer loopt het huidige huurcontract af? Begrijp ik het goed dat je nu investeert in het (achterstallig onderhoud aan) vastgoed van jouw verhuurder? :classic_wink:

 

Volgens mij heb je geen onderpand voor een 100% financiering en daar haken de banken op dit moment kennelijk ook op af. Dat is m.i. heel begrijpelijk.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

100% financiering is wel mogelijk, maar bij private financiers tegen percentages die waarschijnlijk richting of boven de 10 liggen. Dat is omdat de executie-opbrengst bij gedwongen verkoop eigenlijk altijd lager is dan de aankoopwaarde en juist dat risico moet op één of andere manier afgedekt worden bij een financiering. Een bank dekt dat in de regel af met andere zekerheden, een private financier met een substantiële rente.

 

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, Highio zei:

Jurrian, wat is de mening van jouw vaste klandizie in dit kader waard?

* heel simpel.... Zo zie ik dat de gasten die we hier krijgen ook zeker potentieel gasten daar zijn...

 

Misschien moet je deze dan zien te interesseren om te investeren of lenen? Of jouw huidige exploitatie zien te verkopen!?

Wanneer loopt het huidige huurcontract af? Begrijp ik het goed dat je nu investeert in het (achterstallig onderhoud aan) vastgoed van jouw verhuurder? :classic_wink:

* Huidige exploitatie is goed lopend, winstgevend en groeiend. Geen optie om dat te verkopen dus!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Bedrijfsadvies Telt zei:

heb je met de banken ook gesproken over de mogelijkheden van staatsgarantie? Hierdoor zal de zekerheidspositie voor de bank geen belemmering vormen. Het allerbelangrijkste is voor de bank nog steeds de operationele kasstroom.

Deze vraag heb ik vandaag gesteld. na google kwam ik bij het borgstellingskrediet. Hopelijk is dit iets!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Het huidige pand noem je zelf verschrikkelijk verouderd en het kooppand is ver (weg). Dan zou ik toch eens breder rondkijken en nadenken (me laten adviseren als tip).

 

Onbeantwoord blijft: wanneer loopt het huidige huurcontract af? Investeert de huidige verhuurder ook mee?

 

100% financiering van alleen al de aanschaf van een horecapand en borgstellingskrediet?

 

Je hebt natuurlijk altijd meer opties in een onderzoeks- of planningsfase dan je nu wilt inzien of aanhoren.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 21-3-2019 om 19:07, jurrianvisscher zei:

Nu jaren later heb ik sinds 2,5 jaar een goed lopend wegrestaurant met eigen geld begonnen in een huurpand.

 

Nu heb ik mijn ogen laten vallen op een mooi pand, hier ver vandaan. Mijn vaste klandizie vind het een super locatie, volgens mijn visie beter dan waar ik nu zit.

 


Het al eerder genoemde crowdfunding, hoe staan je vaste klanten er tegenover om geld te investeren in een voor hun leuk wegrestaurant, en dat tegen terugbetaling d.m.v. het verstrekken van een x- aantal maaltijden.

Een wegrestaurant is toch vaak een plek voor truckers die verplicht zijn zich te houden aan  de rij- en rusttijden. Bouw wat extra zekerheden in, zoals het voortijdig terug betalen van het voorschot bij onvoorziene omstandigheden.

80 vaste klanten, € 1.000,00 per klant, dan ben je aardig op weg.


 

aangepast door RiVe
typefout
Link naar reactie
  • 0

Ik heb aan crowdfunding gedacht, alleen de rente percentages die hierbij gebruikt worden vind ik veel te hoog.

Mijn oog is gevallen op huurkoop.
Iemand ervaring hiermee?

Wat zijn de regels, wat adviseren jullie mij  te laten bieden bij een vraagprijs van € 400.000,- 

 

Highio Het huidige pand is idd verouderd, maar daar heb ik een winstgevend bedrijf in gerealiseerd die ik ook blijf voortzetten. Waarom ik verder weg een locatie heb opgezocht heeft te maken met dat ik geen concurrent van mijzelf wil worden.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hi Jurrian,

 

wij hebben niet de kennis of het inzicht wat jij zou moeten/kunnen hebben.

 

Quote

Wat zijn de regels, wat adviseren jullie mij  te laten bieden bij een vraagprijs van € 400.000,- 

Je hebt een eigen taxatie en ondernemingsplan nodig. Gaat deze tweede locatie onderdeel uitmaken van jouw bestaande onderneming of wordt dit een nieuwe BV? Defensieve of voorzichtige (bewuste) ondernemers zullen kiezen voor vrije kasstroom/liquiditeit en dat lijk jij voorlopig niet te (willen) doen...

 

Quote

Het huidige pand is idd verouderd, maar daar heb ik een winstgevend bedrijf in gerealiseerd die ik ook blijf voortzetten. Waarom ik verder weg een locatie heb opgezocht heeft te maken met dat ik geen concurrent van mijzelf wil worden.

Je geeft geen antwoord op alle vragen en daar (op bovenstaande) valt natuurlijk ook flink wat tegenin te brengen, maar nogmaals: het is jouw onderneming.

 

Waarom zou je het huidige pand bijvoorbeeld niet zien te kopen? Uitbreiden met een nieuwe locatie is dan een optie voor over vijf jaar...

 

Voor een 100% financiering zul je altijd borg moeten staan met wat je nu zakelijk en/of in privé opgebouwd hebt.

 

Wat zegt jouw account manager bij de bank van het geheel?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.