Jump to content
Gigianton

Je product in de winkels krijgen

Recommended Posts

Graag zou ik wat meer informatie willen verkrijgen over hoe je een product de winkels in kan krijgen. Sinds een half jaar heb ik een onderneming in de retail /hippische sector. 

Ik ontwerp benodigdheden voor paard en ruiter. Mijn ontwerpen worden geproduceerd in het buitenland en worden in Nederland verkocht d.m.v mijn webshop. 

 

Om even een schets te geven.. voor 14,50,- inclusief btw koop ik mijn ontwerpen in en voor 55,00,- inclusief btw worden ze verkocht.  Nu heb ik hier niet genoeg ervaring en of informatie om te kunnen bepalen wat een reëel aanbod is qua prijs naar de ruitershops.

Hoe zou je ze kunnen benaderen? Welke vragen kan ik verwachten? Hier zou ik graag meer informatie over willen hebben.

 

Verder qua barcodes etc. is alles geregeld aangezien mijn producten ook via bol.com verkocht worden. 

 

Alvorens bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Gigi 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op HL

Zo te lezen, lijk je al ruitershops op het oog te hebben.  Je kunt er natuurlijk gewoon eens een paar bezoeken met wat samples van jouw ontwerpen. Haal de btw wel even uit de inkoopprijs, dus inkoop is dan €11,98 en wissel van gedachten of het wat voor ze kan zijn en zo ja tegen welke marge/prijsstelling zij het denken te kunnen verkopen en wat ze jou willen betalen voor de levering. Gewoon open kaart spelen, werkt vaak het beste...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook eens aan andere varianten. Ik noem bijvoorbeeld party selling. Dan nodig je actieve ruiters uit om in hun eigen omgeving (club, vereniging, manage en zo voort)  jouw product aan te prijzen in ruil voor een vergoeding - meestal een percentage van de verkoopprijs. Je verkoopt al via Bol.com, dus je kan dezelfde logistiek gebruiken om bestellingen te verwerken.


Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 23-3-2019 om 12:07, Gigianton zei:

Nu heb ik hier niet genoeg ervaring en of informatie om te kunnen bepalen wat een reëel aanbod is qua prijs naar de ruitershops. Hoe zou je ze kunnen benaderen? Welke vragen kan ik verwachten? Hier zou ik graag meer informatie over willen hebben.

 

Prijsafspraken maken als leverancier is (officieel) niet toegestaan. Je hoeft je dus niet druk te maken om de prijs waarvoor andere retailers het verkopen. Wel kun je er een adviesprijs aan verbinden maar of ze die ook gaan hanteren is niet aan jou. Welke vragen je krijgt is een beetje afhankelijk van met wie je om tafel zit. Een kleine ondernemer met passie voor zijn product zal er heel anders naar kijken dan een inkoopmanager van een grote keten. Gewoon eens eentje benaderen dus, dan merk je het vanzelf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel rekensommetje: € 14,50 : 1,21 = € 11,98 inkoop ex btw x 2 = € 23,96 ex btw verkoop aan wederverkopers x 2 x 1,21 = € 58,00 verkoop in btw aan consument. (das ongeveer wat jij nu ook doet) Ik zou dus een 2de bedrijf opzetten dat de producten aan wederverkopers aanbied. Je huidige bedrijf wordt dan dus klant van je tweede bedrijf. Reden: Een wederverkoper koopt niet graag van een concurrent. Je maakt jezelf zo langer in de keten, scoort meer volume, waardoor je aan de inkoop kant de boel strakker georganiseerd kan krijgen. Bottom line is dat je met je eerste bedrijf goeie marge scoort, en met je 2de bedrijf een goed volume creëert. In een niche markt kan je zo in een korte tijd een grote speler worden zonder dat je je tot over je oren in de schulden hoeft te steken. 

Ik zou de webshop op een ander adres vestigen, via ADD bijvoorbeeld heb je goedkoop een virtueel kantoor in een andere stad. Je webshop besteed dan de fysieke levering gewoon uit aan je 2de bedrijf. Dat kan je dan ook mooi aan andere webshops aanbieden, de meeste werken enkel en alleen op deze wijze en hebben zelf geen fysieke voorraad. Zelfs de kleinste webshop als klant is in deze constructie belangrijk, want hoe vaker er unieke content over je product op internet te vinden is hoe belangrijker Google je vind en hoe beter je scoort in organische zoekresultaten, allemaal gratis reclame. Waar kleinere webshops ook op triggeren is als je ze goeie product foto's aanbied zodat ze direct aan de slag kunnen. Wel eerst alle content die je maakt zelf eerst op je eigen website zetten, en pas na een week aan andere wederverkopers aanbieden. Google waardeert en ziet unieke content en kopieën, en zal dan dus jouw content hoger waarderen. Via een VOIP telefoonummer maak je een goedkoop telefoonnummer aan in de stad waar je webshop kantoor gevestigd is. Dat schakel je door naar je 2de bedrijf (alleen zorgen dat je met de goeie naam de telefoon oppakt)

Ik zou voorlopig beginnen met de kleine spelers te benaderen en de grote jongens links laten liggen. Je hebt tijd nodig om je product te perfectioneren, feedback van wederverkopers is heel anders dan feedback van consumenten. En je kan je verkoop verhaal zo mooi oefenen. Beter je verkoop aan een kleine speler verprutst dan gelijk een miskleun maken met grote speler. Ook zal een grote speler meer interesse voor je hebben als je product al bij een hele serie andere webshops te koop is. 

 

Ohh ja, blijf gefocust, beter sterk met een paar producten en varianten daarvan,  dan een enorm aanbod en nergens echt goed in zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept