• 0

Nieuw product uit EU verkopen in Nederland

Hallo,
Ik wil een product beginnen te verkopen in Nederland, en dit product komt uit een andere EU land, maar het bestaat dus nog niet in Nederland. Ik zou het eerste zijn met dit product. Mijn vraag is, ik wil de eenige zijn in Nederland die dit product mag verkopen, maar ik wil ook mensen de kans geven dat ze met dit product een inkomen kunnen genereren. Dus ik wil dat mensen bij mij moeten komen om zo een winkel te beginnen. En natuurlijk wil ik daarvoor betaald krijgen. Dus dat ze van mij gaan inkopen, en dan verkopen. Wat heb ik daar voor nodig? En wat kost het om zon recht te kopen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou mogelijk kunnen proberen met de leverancier van het product kunnen proberen af te spreken dat jij de enige distributeur van hen wordt in Nederland, zodat zij niets mogen verkopen aan anderen dan jou, in Nederland. Dan wordt jij eigenlijk hun verkoper in Nederland.

 

Over het algemeen zorgt dit er dan wel voor dat jij een minimale afname per jaar moet doen, waarbij er van te voren wordt afgesproken dat als jij dat niet haalt, zij de samenwerking mogen beeindigen.

4Grow

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Jantje2000 zei:

Je zou mogelijk kunnen proberen met de leverancier van het product kunnen proberen af te spreken dat jij de enige distributeur van hen wordt in Nederland, zodat zij niets mogen verkopen aan anderen dan jou, in Nederland. Dan wordt jij eigenlijk hun verkoper in Nederland.

 

Dan koop ik als concurrent in bij een Duitse of Deense distributeur, en als die niet meewerken koop ik in via een Duitse of Deense collega reseller.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Jantje2000 zei:

 

Over het algemeen zorgt dit er dan wel voor dat jij een minimale afname per jaar moet doen, waarbij er van te voren wordt afgesproken dat als jij dat niet haalt, zij de samenwerking mogen beeindigen.

Of de verstrekte kortingen op basis van de afgesproken afname mogen terugvorderen.

 

Heb je al meer onderzoek gedaan, wordt het een gewild product in Nederland?

Waarom wordt het nog niet verkocht in Nederland.

 

Is het makkelijk via webshops te bestellen.

Is het te imiteren?

 

Link naar reactie
  • 0

Je insteek is verkeerd. Het is blijkbaar reeds een bestaand product, en ook nog eens niet jouw eigen product.  Als je zoiets wilt indammen, dan moet het jouw eigen product zijn. Jij kan dan bepalen aan wie jij jouw eigen product verkoopt.

 

Het enige dat jij nu kan doen is met de producent van het product afspreken dat ze op basis van goed vertrouwen klanten uit NL doorsturen naar jou. Maar niets houdt een klant in NL tegen om het product in een ander EU land te kopen bij een andere winkel of distributeur.

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, TwaBla zei:

Dat is niet een product maar een franchiseformule. Is jouw product een franchiseformule?

In het land van herkomst, is het geen franchiseformule. Maar in Nederland wil ik het een franchiseformule maken. Zo als eigen logo, zelfde werk kleding, de uiterlijk van de winkels het zelfde. Zo iets is toch mogelijk  in Nederland? En wat zou dit allemaal kosten? Hoe doe ik een onderzoek er naar dat het een gewild product wordt in Nederland? Dat kan je niet oderzoeken toch, dat weet je in de beginning nooit, dat zie je als je eenmaal begonnen bent toch?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn veel voorbeelden van franchiseformules. Bij McDonald's en Wimpy en Quick en Burgerking verkopen ze hamburgers. Bij Subway broodjes. Bij Starbucks en Costa en Coffee Company koffie. Nou kun je helemaal overnieuw beginnen, bijvoorbeeld met stroopwafels in Oost-Europa. Of met shaslik in Andorra. Of poffertjes in Venezuela. Maar voorkomen dat iemand anders hetzelfde doet onder een andere naam kun je niet.

 

Dus dan moet je een uniek product vinden en de producent overtuigen jou het alleenrecht te gunnen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je nog nooit zoiets hebt opgezet, en een nieuwe ondernemer bent dan zou ik me niet teveel in de nesten werken. Gewoon dat product gaan importeren, klein beginnen, en dan zie je vanzelf wat er gebeurt. Als iemand je deze handel wil afpakken dan gebeurt dat toch, hoe goed je het ook beschermt. Contracten en ander (duur) papierwerk heb je niks aan. Daar heb je alleen wat aan als je goed gevulde zakken hebt om de naleving van je contracten af te dwingen. 

Er zijn 3 uitkomsten in dit avontuur:

- Er is geen markt voor dit product en dan heb je een hoop geleerd.

- Er is markt voor dit product en iemand pakt het je af, dan heb je nog veel meer geleerd, geld verdient, en ben je ondertussen tegen wat nog veel leukers aangelopen.

- Er is markt voor dit product en je leverancier gunt je de Nederlandse markt, dan heb je geluk. 

Bottom line van het verhaal is dat je als je klein begint je er alleen maar wijzer van kan worden, is het niet met geld, dan wel met kennis.

Link naar reactie
  • 0

Afspraken over alleenrecht kun je ook maken als je het product al verkoopt natuurlijk. 

 

Ik zou het met een (web)winkel proberen en zien of er uberhaupt een redelijke markt in nederland is. 

 

Verder heb ik geen idee wat het product is natuurlijk, maar als je vast kunt beginnen met productnaam.nl als domein vast te leggen heb je een zeker voordeel tegenover potentiele concurrenten in zoekresultaten etc. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.