• 0

Verkoop van e-commerce site

Vraag - Eind 2017 ben ik een e-commerce website gestart. Een half jaar daarvoor was ik ontzettend ziek geworden en aan huis gekluisterd. Ik ben erg ondernemend, dus ik wilde graag iets opzetten terwijl ik ziek thuis zat, maar kwam er al snel achter dat een e-commerce website fysiek veel te belastend was. Omdat er te veel bestellingen binnen kwamen, heb ik de shopping cart functionaliteit uitgezet zodat mensen niet meer kunnen bestellen, en ben ik bij een SaaS bedrijf aan de slag gegaan (waar ik geen fysieke dingen hoefde te versturen).

 

Sindsdien krijgt de website organisch nog steeds redelijk veel interesse en klikken er gemiddeld zo'n 80 mensen per maand op "Add to cart" zonder enige vorm van advertenties op de website (allemaal via Google). Mijn advertenties via Facebook en Instagram destijds resulteerde in 1 bestelling per €0,57 uitgegeven aan ads. 

 

Ik vroeg me af - kan ik dit aan iemand verkopen die er wel iets mee wil doen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit soort websites wordt regelmatig verkocht op Sitedeals.nl. Maar reken daar niet op de hoofdprijs - en ergens anders waarschijnlijk ook niet aangezien er blijkbaar behoorlijk wat werk bij komt kijken om de site te runnen.

 

Kijk anders eens of je er een affiliate site van kan maken? Dat wil zeggen dat een klik op de add to cart knop je bezoeker doorstuurt naar een externe winkel die de bestellingen vervolgens afhandelt, en jij krijgt een percentage voor het doorsturen van die bezoeker. Ik weet natuurlijk niet in welke niche je website zit, maar Bol.com heeft bijvoorbeeld zo'n affiliate programma en verkoopt zo'n beetje alles wat los en vast zit ;-)

 

Ook dropshipping is misschien een optie. In dat geval stuur je de bestelling door naar een extern magazijn die de bestelling voor je afhandelt. De marges zijn daarbij doorgaans wat hoger dan bij affiliate, maar dat geldt ook voor het risico. Bij dropshipping heeft de klant namelijk een overeenkomst met jou, dus jij moet klachten afhandelen, garantie regelen enzovoorts. Bij affiliate heeft de klant een overeenkomst met de webshop waarnaar je de klant doorstuurt, dus dan zijn dat soort dingen niet jouw probleem.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Fulfilment +1 of je maakt een buurjongen of -meisje blij met een bijbaan.

 

Zie ook de HL-rubrieken 'Wat vinden jullie van mijn...' en 'Vraag en aanbod'.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp wordt er niets verkocht omdat de mogelijkheid tot afrekenen is uitgeschakeld, maar krijgt deze webshop nog wel organisch verkeer binnen, en lijken mensen ook de intentie te hebben om de producten te kopen. 

 

Ik heb geen idee wat de shop verkoopt en hoeveel de omzet zou zijn als er wel kon worden afgerekend, maar dat zo'n site an sich waarde heeft lijkt me logisch. De meest logische koper zou een winkel zijn die dezelfde producten levert en het als extra omzetkanaal gebruikt. 

Link naar reactie
  • 0

Hi Burpee,

 

Welkom op het HL forum.

Het is me niet geheel duidelijk of je spreekt over een Nederlandse of buitenlandse e-commerce website?

NL verkoopkanalen hebben mijn voorgangers al genoemd, maar internationaal zou je eens kunnen kijken op;

https://www.flippa.com/

 

Een van de grotere internationale websites m.b.t. website/app/e-commerce platform handel:classic_wink:

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Verkopen zonder echte orderhistorie over de laatste tijd wordt moeilijk.

 

Maar iemand (stagair, jongeren uit de buurt) de uitvoer laten afhandelen (of professioneel door een partij als b.v. ActiveAnts), dan kun je de shop gewoon lekker blijven draaien zonder dat je daar zelf fysiek voor hoeft te werken. Tuurlijk lever je bij beide opties wel marge in, maar dat kan het best waard zijn (afhankelijk van de gemiddelde orderwaarde en marge natuurlijk)

 

Wil je een ervaren ondernemer op speed-dial hebben als je tegen complexe problemen aanloopt bij het ondernemen? Advies en ondersteuning voor ondernemers en bedrijven bij o.a. conflicten, strategische samenwerkingen, waarderingen, acquisities, investeringen en overnames (via Newmatter).

 

De Kennisbank voor investeerders over investeren!

Link naar reactie
  • 0
Op 26-3-2019 om 16:40, R.I.P. - Benm zei:

Als ik het goed begrijp wordt er niets verkocht omdat de mogelijkheid tot afrekenen is uitgeschakeld, maar krijgt deze webshop nog wel organisch verkeer binnen, en lijken mensen ook de intentie te hebben om de producten te kopen. 

 

Ik heb geen idee wat de shop verkoopt en hoeveel de omzet zou zijn als er wel kon worden afgerekend, maar dat zo'n site an sich waarde heeft lijkt me logisch. De meest logische koper zou een winkel zijn die dezelfde producten levert en het als extra omzetkanaal gebruikt. 

 

Dat is het beste antwoord! Ik heb een aantal partijen in dezelfde tak van sport die hier de meeste interesse in zullen hebben. Thanks!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.