• 0

Op zoek naar software voor administratiekantoor

Beste forum bezoekers,

Wie kan mij meer vertellen over goede software voor een administratie kantoor? Ik ben op zoek naar software dat geschikt is voor het verzorgen van bedrijfs- en/of loonadministratie voor kleine bedrijven. (Er is zo ontzettendveel op de markt, door de bomen zie ik het bos niet meer).

Alvast bedankt.

Er is gezegd: kennis is macht. Nee. Nee. Karakter is macht. Niets kan machtiger zijn op aarde dan karakter. Rijkdom, geleerdheid, status en gezag zijn in vergelijking daarmee alle broos en nietig.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

denk ook eens aan een ASP-oplossing:

zonder het aanbod te kennen en daardoor zonder specifiek oordeel lijkt me dat in algemene zin voor een klein administratiekantoor veel interessanter.

 

belangrijke voordelen:

- weg zorg over dure systemen (Windows-servers, backupvoorzieningen);

- betalen per administratie (kosten die je door kunt belasten aan je eigen klanten)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt iGeek,

Ik dacht ook aan een ASP-oplossing, heeft iemand kennis of ervaring met dit systeem?

 

Er is gezegd: kennis is macht. Nee. Nee. Karakter is macht. Niets kan machtiger zijn op aarde dan karakter. Rijkdom, geleerdheid, status en gezag zijn in vergelijking daarmee alle broos en nietig.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel Rikkert,

Aan de reacties te zien zijn blijkbaar weinig mensen die iets kunnen vertellen over software voor adm.kantoren

Jammer

Er is gezegd: kennis is macht. Nee. Nee. Karakter is macht. Niets kan machtiger zijn op aarde dan karakter. Rijkdom, geleerdheid, status en gezag zijn in vergelijking daarmee alle broos en nietig.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hebben ze (reeleezee) geen software voor loonadministratie.

Er is gezegd: kennis is macht. Nee. Nee. Karakter is macht. Niets kan machtiger zijn op aarde dan karakter. Rijkdom, geleerdheid, status en gezag zijn in vergelijking daarmee alle broos en nietig.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel Rikkert,

Aan de reacties te zien zijn blijkbaar weinig mensen die iets kunnen vertellen over software voor adm.kantoren

Jammer

Wat ik een beetje vreemd aan dit alles vind en ik ook nog niet reageerde; " Jij hebt een administratiekantoor, zegt op je site van alles te kunnen doen van administratie tot aangiftes naar belastingdienst etc...."

En dan vraag je hier of daar een pakket voor is????

 

Als jij je nog(/niet) hebt voorbereid op dit soort zaken, hoe kun je je dan aanprijzen dat je dat kan!!?? Beloof je dingen in het vooruit?

 

Zonder een goed administratiepakket of loonadministratie cq aangiftepakketten (en die zul je inderdaad moeten aanschaffen) zul jij die dingen niet kunnen doen voor je klanten....

 

Mijn vraag is dus eigenlijk: Hoe doe je nu de administratie? Hoe de loonadministratie? en met welk pakket handel je het electronisch berichtenverkeer af met de belastingdienst?

 

Pakketten als Reeleezee etc. zijn leuk voor je klanten, maar als administratiekantoor vind ik het een crime om mee te werken.

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft online-boekhouden kan ik me volledig aansluiten bij 2thepoint. Tenminste ik durf die verantwoordelijkheid (nog) niet te nemen.

 

Wat betreft PC software voor administratiekantoren, zul je eerst moeten vaststellen hoe je wilt gaan boekhouden:

- wil je klanten stimuleren zoveel mogelijk zelf te doen;

- zo niet: hoe en welke informatie wil je je klanten bieden;

- hoe ga je communiceren;

- welke software-opties wil je je klanten bieden;

- en in welke prijsklasse;

- hoeveel geld wil je zelf aan software kwijt;

- welke service verwacht je van je softwareleverancier;

- ook voor eventuele clientsoftware;

 

Daarna zul je zien dat er eigenlijk niet zoveel boekhoudprogramma's over zijn. Maak een lijst, en deel de lijst in naar functionaliteit, en kosten.

 

Deze lijst staat al op www.boekhoudpakketten.info.

 

Daarna kun je op dit forum eventueel aanvullende informatie vragen. Over het algemeen zul je merken dat er eigenlijk niet veel te kiezen is. Let in ieder geval goed op de koppelingen tussen de pakketten. Er zijn bv loonpakketten die vrij goedkoop zijn, maar wel € 5000 vragen voor de journaalmodule.

 

Voor 2thepoint: Ik neem aan dat de markt voor de administratiekantoren grotendeels is bezet door Exact en Accountview? (als antwoord op de oorspronkelijke vraag)

Link naar reactie
  • 0

Voor 2thepoint: Ik neem aan dat de markt voor de administratiekantoren grotendeels is bezet door Exact en Accountview? (als antwoord op de oorspronkelijke vraag)

Klopt, werk zelf met Accountview...maar ook King van Quadrant is op de adminstratie-markt een goede speler...en goedkoper...

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Wij werken zelf met Profit van Afas (www.afas.nl). Op zich een goed pakket waar ook meerdere administratiekantoren mee werken. Ik heb zelf echter ook een paar negatieve ervaringen met Afas. Als je meer wilt weten doe dan maar een PM (pb).

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Hallo 2thepoint,

Tot nu toe doe ik vrijwel alles zonder software, ik wil alles gaan automatiseren, vandaar dat ik op zoek ben naar informatie van mensen die meer kennis/ervaring hebben met software.

Bedankt voor jullie reactie.

Er is gezegd: kennis is macht. Nee. Nee. Karakter is macht. Niets kan machtiger zijn op aarde dan karakter. Rijkdom, geleerdheid, status en gezag zijn in vergelijking daarmee alle broos en nietig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.