• 0

Betalingsverkeer naar Oekraine en Rusland

Hallo Allemaal,

Ik hoop dat ik mijn onderwerp hier goed plaats.

Ik doe regelmatig zaken in Oekraine en Rusland, ik koop veelal producten bij particulieren.

Nu deed/doe ik de betalingen altijd via WesternUnion maar door de vele betalingen en de grote van de bedragen heb ik een blokkade op mijn account gekregen en ben nu al meer als een maand bezig deze ongedaan te krijgen maar kom echt geen stap verder met WU. Nu heb ik als tijdelijke tussenopossing Moneygram dit is een vergelijkbare service maar hiervoor moet ik steeds naar een agentschap wat dus niet bepaald practisch is.

Mijn vraag is zijn er hier wellicht mensen die een goed alternatief weten? Via bank betalen is lastig en veelal hebben mensen daar geen bank rekening veel gaat daar nog met contanten.

Mvrg
Ikke.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Moneygram zal wellicht op termijn hetzelfde probleem geven als WU als het over grote bedragen gaat. 

 

Als ze geen bankrekeningen hebben zijn er denk ik weinig alternatieven. Als ze die wel hebben zijn er genoeg oplossing om niet direct banktransacties te hoeven doen (cryptocurrenncy, revolut, etc). 

 

Overigens weet ik via-via dat er best wat betalingen richting ukraine gedaan worden in bitcoins. Hoe ze die ter plekke in bruikbare valuta omzetten weet ik niet precies, maar blijkbaar is er een mogelijkheid - wellicht door ze in persoon te verkopen voor amerikaanse dollars of euro's. 

 

Maar zolang moneygram werkt: waarom moet je daarvoor naar een agentschap? Je kunt die betalingen toch ook gewoon online doen met een bankoverschrijving of creditcard? Misschien dat de ontvanger ter plekke naar een kantoortje moet om het geld op te halen, maar jij hoeft er de deur niet voor uit. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 311 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.