• 0

Beste omzetdag van de week

(aangepast)

Beste HL-ers, beste mede-webshopondernemers,

 

wat is jullie 'beste omzetdag' gemeten over de week? Voor mij is dat momenteel structureel de(ze) dinsdag, maar zijn hier misschien (openbare) statistieken of bronnen van beschikbaar?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor aan (piep)kleine kinderen gerelateerde cadeaus met personalisatie zou ik de omzetpiek op zaterdag en vooral zondag verwachten.

 

Vooral niet op dinsdag, want woensdag of vrijdag is een meer typische papa- of mamadag.

 

Mogelijk wordt het beeld vertekend door concurrenten die zwaar(der) adverteren op de best converterende weekdagen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je zien (of weet je al) wat voor soort klanten je hebt. Kan me zo voorstellen dat het typisch grootouders of kennissen zijn die zo'n kinderbestek als cadeau kopen en in het weekend op bezoek gaan. Ik zie dat je typische levertijd 3 dagen is, dus dat zou de dinsdag (of maandag) kunnen verklaren, want dan heb je het nog op tijd binnen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Ward en mullie,

 

bedankt voor jullie reacties. Mijn vraag is een algemene of heeft niet alleen betrekking op deze webshop in mijn handtekening en ik geloof nooit dat we alle aankoopmotieven (alle individuele motieven voor een aankoopbeslissing) van kopers kennen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Hi Jasper en Richard,

 

ook bedankt voor jullie nieuwe berichten. Met "algemeen" bedoel ik niet iets wat voor iedereen en alle webshops zou moeten gelden. En ik stel me voor dat er heel veel variabelen zijn waar je wel en geen invloed op kunt hebben en bijvoorbeeld ook periode- of seizoensinvloeden meespelen. Het gaat mij om het trendmatige aspect in de week of anders in de maand of op welke termijn dan ook, waar omzet ook gelezen mag worden als aantallen bestellingen (aantallen nieuwe klanten). Die zouden voor mijn part ook op B2C en B2B gefilterd mogen worden als statistiek. Interessant om voor jullie zelf naar te kijken of in het geheel niet?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Iemand in de Jumbo op de Leyweg in Den Haag vertelde dat het daar opvallend rustig was op de zaterdag voordat de uitkeringen uitgekeerd waren...

Bij de snackbar van een kennis is het rustig wanneer het slecht weer is en gaat het slechter wanneer er nieuwe eettentjes in de straat komen. Het wordt er drukker wanneer het slechter gaat met de economie...

Trends voldoende. Naar welke ben jij op zoek?

 

Ik denk dat het vooral interessant is om de trends in je eigen omzet cijfers tot in de details te kennen, zodat je precies weet hoe jij jouw omzet kan beïnvloeden. Welke trends heb jij zelf al waargenomen?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Ik denk dat het vooral interessant is om de trends in je eigen omzet cijfers tot in de details te kennen, zodat je precies weet hoe jij jouw omzet kan beïnvloeden.

@mmint, als je trends in omzetcijfers ziet, ken je volgens mij de factoren die deze veroorzaken of die positief of negatief bijdragen nog niet. Je kunt adverteren en een nieuwsbrief versturen en als je dat goed doet levert dat ongetwijfeld omzet op, maar hoe dan verder? Kindgebonden budget en vakantiegeld doet consumenten in het algemeen besteden. En op product(groep)niveau zie ik zeker seizoensinvloeden.

 

@Ward, bedankt voor het spinnenwebdiagram. Hoe zou dit er voor de volgende twee decennia uit zien met intrede van webverkoop? Ook zijn er nu koopzondagen (geweest) waarop ongetwijfeld schoenen verkocht worden (werden). Ik ben wel benieuwd of er soortgelijke statistieken in de huidige tijd bestaan (voor online en offline verkoop en cumulatief) en of deze gedeeld worden.

 

Quote

Mogelijk wordt het beeld vertekend door concurrenten die zwaar(der) adverteren op de best converterende weekdagen. 

Is de kennisbron dan GA en Marketing Automation software? Dat gebruikt niet iedereen...

 

Met vriendelijke groet,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

Ongetwijfeld, maar je runt geen webshop ;)

 

Als het gaat om te bestellen producten ben je afhankelijk van je  postbezorger. Voor kleinere webshops levert postNL geen pakketjes af op zondag of maandag, dus zou ik verwachten dat je sterkste momenten zondagavond en maandag zullen zijn voor het plaatsen van orders. 

 

Dit kan echter wel weer verschuiven naarmate men meer 7 dagen per week gaat uitleveren, wellicht ook voor kleinere winkels. 

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, henkh zei:

Bij ons is de vrijdag de beste (drukste) dag. En dan met name in de avond omdat iedereen op maandagochtend met een schone werkplek wil beginnen.:classic_biggrin:

Bij ons is zondag de beste (drukste) dag. En dan met name in de middag omdat iedereen dan vrij en uitgeslapen is.:classic_biggrin:

 

... en nee, wij runnen ook geen webshop, maar gezellig is het wel.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.