• 0

bezwaar naheffingsaanslag: online of brief?

Hallo,

 

Ik ontving een paar dagen geleden een naheffingsaanslag omzetbelasting.

 

Ik blijk in 2015 een fout te hebben gemaakt in mijn BTW-aangifte. Ik heb wel het BTW-bedrag vermeld, maar niet de voorbelasting. Dankzij die voorbelasting kwam ik onder de k.o.r.-grens van 1345 euro en hoefde ik geen BTW af te dragen, maar nu denkt de Belastingdienst dus dat ik wel BTW had moeten afdragen en dat niet gedaan heb.

 

Mijn vraag is: Kan ik beter bezwaar maken tegen deze naheffingsaanslag door het online formulier op de site van de Belastingdienst in te vullen of door een brief te sturen? Als ik een brief stuur, kan ik kopieen van facturen meesturen waaruit blijkt dat ik in 2015 echt voorbelasting had. Maar het online formulier lijkt me een snellere en veiligere manier. Alleen weet ik niet of het volstaat om alleen maar te zeggen hoe veel voorbelasting ik in 2015 heb. Misschien willen ze daar dan ook wel bewijzen van.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat dat op zich het beste werkt tegenwoordig. In het verleden zou ik gezegd hebben dat een simpele brief beter zou werken, maar gek genoeg heb ik de laatste tijd ervaren dat het dan hit-or-miss is.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.