• 0

5 meest gebruikte betaalmogelijkheden voor webshops

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bron: Ondernemermsplein

 

Quote

Er zijn verschillende betaalmethoden mogelijk voor uw webwinkel. Wettelijk mag u geen vooruitbetaling eisen. U moet daarom meerdere betaalopties aan uw klanten bieden zoals creditcard, PayPal, incasso of achteraf betalen. Ook brengen betaalmethoden kosten met zich mee.

 

 

 

Op deze pagina lees je meer over de 5 meest gebruikte betaalmogelijkheden voor webshops.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om als website een betrouwbare indruk te maken zou ik altijd PayPal toevoegen als betaalmethode. Die hebben namelijk de meest agressie vorm van terugbetalen aan consumenten. Bij een klacht wordt eerst het aankoop bedrag bij de webshop geblokkeerd en dan pas gevraagd wat er aan de hand is. Er is geen één  frauduleuze webshop die PayPal als betaalmethode hanteert. Daarnaast ben je als webshop verplicht een betaalmethode achteraf aan je klanten aan te bieden. Dat hoeft niet per-se via Klarna of Billink, rembours is voldoende. 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis in het lijstje: vooraf overboeken. Er zijn best wat webwinkels die dat aanbieden en ik weet dat het in de praktijk nog best veel gebruikt wordt ook. 

 

Geen idee waarom dit zo is gezien het meestal bankrekeningen betreft van banken die ook ideal aanbieden, dus het voordeel voor de consument is me volstrekt onduidelijk. 

 

Paypal is handig, vooral als je ook klanten in het buitenland wilt bedienen... maar inderdaad ook wel riskant gezien het (voor de consument) nogal royale terugbetalingsbeleid. 

Link naar reactie
  • 0
Quote

Geen idee waarom dit zo is gezien het meestal bankrekeningen betreft van banken die ook ideal aanbieden, dus het voordeel voor de consument is me volstrekt onduidelijk. 

Koper (beslisser) heeft niet altijd de machtiging of bevoegdheid (praktische mogelijkheid) tot het verrichten van betalingen op de bankrekening. Dat kan binnen huwelijken en ondernemingen het geval zijn. :classic_wink:

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Quote

Er zijn ook nog andere betaalmogelijkheden zoals ‘betalen onder rembours’.

 

Zou dat nog ergens gebruikt worden ?

 

Voor mij valt dat in dezelfde categorie als vooraf overboeken.

Als ik zelf ergens iets bestel betaal ik het liefst met Paypal. Vooral mobiele bestellingen zijn supermakkelijk te doen.
Als iemand bij mijn shop iets besteld heb ik het liefst een ideal betaling. Dan staat het bedrag maar meteen op m'n rekening.

Link naar reactie
  • 0

Goed, 9% bank overboekingen... heel veel is het niet, maar blijkbaar is er toch wel behoefte aan. Ik begrijp dit ook niet helemaal gezien de klant langer op zn bestelling moet wachten vergeleken met ideal, maar zie het ook wel in webwinkels van klanten. Dat zijn vaak doodgewone particulieren.

 

Rembours wordt nauwelijks gebruikt, maar als je aan de verplichting wilt voldoen dat een klant EEN methode mode hebben waarbij hij niet alles vooraf betaalt, dan kun je het aanbieden (meestal tegen forse meerkosten, 15 euro oid). Afterpay kun je wel gebruiken, maar dat moeten zij jou wel accepteren, en dat kan als beginnende winkel wel eens lastig zijn. 

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Goed, 9% bank overboekingen... heel veel is het niet, maar blijkbaar is er toch wel behoefte aan. Ik begrijp dit ook niet helemaal gezien de klant langer op zn bestelling moet wachten vergeleken met ideal, maar zie het ook wel in webwinkels van klanten. Dat zijn vaak doodgewone particulieren.

 

Hoezo langer wachten? De consument achteraf laten betalen is een wettelijke plicht. Eerst de bestelling, dan de betaling. Of iemand per bank of per IDEAL betaalt, zou dus niets uit moeten maken.

 

(En ja, ik weet dat in de praktijk vrijwel geen van de webwinkels zich hier aan houdt.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ben wel benieuwd of de introductie van PSD2 nog voor verschuivingen gaat zorgen.

 

Er mogen dan aan de klant geen meerkosten meer worden gerekend voor iDeal/credit card/Paypal betalingen.

En bij credit card betalingen moet de transactie met strong customer authentication bevestigd worden, waardoor het kwa proces meer op iDeal gaat lijken.

 

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, TwaBla zei:

Wel eens...

Zo kun je inderdaad ook vraagtekens zetten bij cadeaukaarten, want de peiling werd uitgevoerd in het vierde kwartaal dus inclusief de cadeaumaanden. 

 

Toch geeft “wel eens” een bruikbare antwoord op de vraag waar het aanvankelijk om draaide: welke betaalmethoden zou je in een webwinkel moeten aanbieden. En dan mis ik er meteen enkele, waaronder Bancontact voor onze zuiderburen en pinnen bij een click-and-collect (BOPIS).

Link naar reactie
  • 0
30 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Zo kun je inderdaad ook vraagtekens zetten bij cadeaukaarten, want de peiling werd uitgevoerd in het vierde kwartaal dus inclusief de cadeaumaanden. 

Viel mij ook op, maar er is geen reden om aan te nemen dat cadeaukaarten meer gebruikt worden in cadeaumaanden. Tenzij er massaal cadeaukaarten worden uitgereikt door Sinterklaas die dan binnen drie weken worden verzilverd. Even bij Blackhawk spieken. Oeps: 42% van alle ontvangers (in een Amerikaans panel) gebruikt de kaarten meteen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat dit in eerste instantie om alleen de Nederlandse betaalmethoden ging. Gaat het ook om de ons omringende landen dan heb je er nog wel een paar inderdaad: Sofort banking, Belfius directnet, KBC/CBC Payment button. Dat lijkt ver van ons bed, maar dat is net zo ver van ons bed als IDEAL voor een Duitser. 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Branko Collin zei:

 

Hoezo langer wachten? De consument achteraf laten betalen is een wettelijke plicht. Eerst de bestelling, dan de betaling. Of iemand per bank of per IDEAL betaalt, zou dus niets uit moeten maken.

 

(En ja, ik weet dat in de praktijk vrijwel geen van de webwinkels zich hier aan houdt.)

 

Wat de meeste webwinkels doen is wachten tot de betaling ontvangen is, en dan je product verzenden. Meestal gaat daar 1 werkdag aan verloren bij overboekingen tussen verschillende banken. 

 

Een -mogelijkheid- tot achteraf betalen is verplicht, bijvoorbeeld rembours, maar daar mag je aan kosten voor vragen wat je wilt. 

 

Overigens mag je voor zover ik weet ook een optie aanbieden waarbij de klant tot 50% vooruit betaald en het restant achteraf. Ook prima in een webwinkel te bouwen, met meerkosten van 100% op het orderbedrag. Die 50% achteraf mag de klant vervolgens best vergeten te betalen :D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.