• 0

Bol.com gratis retour zenden

Als webshop maken we ook gebruik van Bol.com. Dat genereert best wat orders, we zouden ook best zonder kunnen, maar het is wel lekker erbij. Nu kan je alleen via Bol.com verkopen als je hun gratis retour policy accepteert. Dat doen we via de 'normale' verkoop niet. Daar berekenen we retourkosten gebaseerd op de werkelijke kosten, precies zoals het volgens de EU richtlijn hoort. Daar horen we van klanten ook niet of nauwelijks wat over. Nu is het percentage retouren over Bol.com orders een riante factor 3 groter dan bij de 'normale' orders. Ik stoor me hier mateloos aan. Retouren geen probleem, zonder reden ook prima, zo hoort het, dus zo doen we het. Maar het gratis retourneren legt de lat en de beslissing om een aankoop te doen wel heel erg laag. Als je bij een winkel wat koopt en je wilt dat retourneren lijkt dat gratis, maar dat is het niet. Nog afgezien van eventuele reiskosten ben je er ook veel meer tijd mee kwijt en is het meer gedoe. Nu is de drempel wel heel erg laag. Mailtje sturen en klaar. Bol.com rekent € 2,95 dat lijkt weinig, maar daar komen alle handelings en ompak kosten nog bij. 

 

Mijn vragen:

- Stel ik me aan? 

- Zijn er meer webshops die zich hier aan storen?

 

Mijn oplossing:

- Zelf kunnen bepalen of ik gratis retourneren aanbied. Laat de klant maar bepalen of ie dat accepteert, en dusdanig belangrijk vind dat de keuze daarop wordt gebaseerd. 

 

Ps: Dat een oplossing ook is om te stoppen met Bol.com dat snap ik zelf ook wel, en dat kan uiteindelijk ook de consequentie zijn, maar zover ben ik nog niet. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Quote

 

Acht op de tien Nederlanders heeft een grote supermarkt ter beschikking binnen een straal van 1 kilometer. Op die afstand zijn fiets of schoenen de favoriete vervoersmiddelen.

 

Autoshoppers gaan modaal 1 keer per week (drukke mensen), terwijl wandelaars en fietsers drie keer of vaker langs komen. De supermarkten bevorderen samen met het CBL fietswinkelen, want dat is veel beter voor de gezondheid.

 

Op de fiets naar de markt, scheelt een hartinfarct.

 

Wie drie keer per week winkelt hoeft minder te koelen thuis. Dat is ook beter voor milieu en gezondheid.

 

LodenSchoenen.jpg

 

 

Hadden we al eens besproken op dit forum. :classic_wink:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 10-4-2019 om 12:27, TwaBla zei:

Hadden we al eens besproken op dit forum

 daarbij heb je voornamelijk over boodschappen.

Maar de winkels waar de meeste spullen die bij webshops gekocht worden vandaan komen zitten vaak een stuk verder weg en is de kans dus veel groter dat die mensen met de auto daarheen gaan.  dus grote kans dat die stenen winkels meer milieu verontreiniging veroorzaken (door bezoekers/klanten) als webshops met vergelijkbare producten die bezorgd worden  is vrij groot.

 

Overigens durf ik de cijfers betreffende supermarkten ook in twijfel te trekken op basis van eigen observatie.

als ik bij gemiddeld bezoek supermarkt kijk staan daar 3 fietsen voor de deur en meer als 100 auto's waarbij de parkeerplaatsen vrijwel altijd vol zijn en meerdere auto's meerdere rondjes moeten rijden in de hoop dat er net iemand weggaat. en lopend zie je vrijwel nooit iemand aankomen/vertrekken.

Link naar reactie
  • 0

Dat grafiekje kan toch niet kloppen? 

Het impliceert dat ca 5% van de supermarkt klanten 6 kilometer komt lopen. Misschien iemand die tijdens zijn 12 kilometer rondje rennen een flesje drinken oid koopt, maar voor de rest lijkt me het heel onwaarschijnlijk. 

 

Overigens denk ik dat het thuis bezorgen en afhalen minder verkeer oplevert dan met centrale punten werken - feitelijk is de ritafstand slechts die tussen de vorige klant en de huidige. In sommige gevallen is het 0, ik woon bijvoorbeeld in een portiekflat waar dagelijks ettelijke, soms tientallen, pakketjes bezorgd worden door de dezelfde voordeur beneden. Alternatief zou zijn dat er dus iedere dag pakweg 10 mensen naar het afhaalpunt gaan rijden, zeg 1200 meter hiervandaan. 

 

Dat is overigens niet de dichtstbijzijnde -supermarkt-, maar zo'n sigarenzaak die bijna nooit open is, maar waar postNL standaard je spullen achterlaat als je niet thuis bent. 

Link naar reactie
  • 0

Je kan naar de bron gaan en kijken of de data betrouwbaar zijn. Ik kan de details niet nader onderzoeken (misschien dat er mensen zijn die met de bus naar het werk gaan en dan lopend boodschappen doen, of betreft het een te verwaarlozen kleine groep op die afstand) maar ik vertrouw zulk onderzoek meer dan de gut-feeling van wishful-thinkers die een webwinkel in de lucht houden.

 

En je kan gewoon op je nuchtere Nederlandse vingers narekenen dat we hier een enorm goeie infrastructuur hebben voor de verspreiding van dagelijkse boodschappen en andere alledaagse behoeften, waardoor we vrijwel allemaal op de fiets of te voet kunnen winkelen - met uitzondering van incidentele benodigdheden en grotere zaken.

 

Ik heb het eens uitgezocht voor AA-batterijen. Op de fiets koop je die voor 18/20 cent per stuk bij AH, Lidl of IKEA. Thuisbezorgd betaal je bij Amazon al snel twee kwartjes per stuk - en dan zijn de bezorgkosten niet eens meegerekend. Dat is dus de gemakspremie die je betaalt. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me een afrondingsfout: alle statistische uitbijters met een afstand vanaf 6.000 meter zijn samengevoegd tot één eindpunt in de grafiek. De grafiek houdt daar immers abrupt op.

 

Veel relevanter zijn de omslagpunten op pak 'm beet 500 à 700 meter voor de “te ver om te lopen of fietsen” en vervolgens het afvlakken vanaf 3.000 meter voor het indifferente “nou maakt het me niet meer uit en doe ik gewoon wat ik meestal doe en ik heb trouwens geeneens een auto”. 😉

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een uitbijter (of twee) die opvalt omdat het aantal mensen dat 6 km moet afleggen ontzettend veel lager is dan het aantal mensen dat kleinere afstanden aflegt. Het betreft 8 supermarkten in (de omgeving van) Almelo. Die 8 zijn verticale lijnen in de grafiek (afstanden) waar punten op zijn afgetekend die later met een curve zijn verbonden.

 

Maar nou gaan mensen weer zeggen dat het aan Almelo ligt. 👫

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maar het is hoe dan ook niet representatief voor wat de meeste Netherlanders doen.

 

Laten we hier gewoon realistisch zijn, en veronderstellen dat vrijwel niemand 6 kilometer heen en terug gaat lopen, met een tas vol boodschappen op de terugweg. Dat een flesje drinken onderweg oid ook telt vind ik verder prima, maar dat is niet echt de klant waarop de super zit te wachten qua marge per bezoek.

 

Bovendien is er nog wel wat aan te merken op hoe men dergelijke data indeelt:  Als ik pakweg 40 km verderop een afspraak met een klant heb, en dan 30 kilometer rijt om bij een supermarkt te komen, en daarna nog 10 km naar huis moet rijden, wat is dan het getal voor de stastiek? De rit -naar- de supermarkt was 30 km. die -van- de supermarkt was 10. Tel je dat als een gemiddelde 20, of gooi je 1 record in de 10 km bin en het andere in de 30 km bin, of tel je misschien alleen de ritlengte naar OF van de supermarkt?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
11 uur geleden, TwaBla zei:

En je kan gewoon op je nuchtere Nederlandse vingers narekenen dat we hier een enorm goeie infrastructuur hebben voor de verspreiding van dagelijkse boodschappen en andere alledaagse behoeften, waardoor we vrijwel allemaal op de fiets of te voet kunnen winkelen - met uitzondering van incidentele benodigdheden en grotere zaken.

je hebt het nog steeds over boodschappen en ik over winkelen voor overige producten.

en ja we hebben prima infrastructuur voor boodschappen en zit niet ver weg en we zouden lopend of op de fiets kunnen, maar ben er van overtuigd dat het merendeel het niet doet.

Ik vind die verrekte zware boodschappentassen van de parkeerplaats naar huis tillen al teveel en zet hem daarom op de oprit voor huis. laat staan dat ik met die tassen lopend of op de fiets ga. en ken vrijwel niemand die daar anders over denkt (degene die ik ken zonder auto die laten juist weer bezorgen).

En heb niet naar betrouwbaarheid van onderzoek gekeken maar zou me niet verbazen als het weer een "wij van WC eend onderzoeken WC eend" onderzoek betreft  aangezien als je om je heen kijkt de realiteit echt anders is.

 

en hoeveel mensen zullen er lopend naar de stad gaan voor winkelen van kleding, electronica, speelgoed, enz. enz. enz.? waarschijnlijk enkel die paar % die zelf direct in het centrum zelf woont waarschijnlijk.

Sterker nog: bij veel (grotere) electronica/witgoed rijden mensen eerst met de auto naar de stad om te gaan winkelen en daarna moet er ook nog eens een bezorger met een bus gaan rijden om het alsnog tuis te gaan bezorgen, helemaal dubbelop.

Wij gaan bij voorkeur niet eens naar centrum van onze eigen woonplaats maar rijden liever naar een andere plaats stuk verderop omdat we ons daar wel welkom voelen ten opzichte van in stad waar we zelf wonen dus maken wij juist nog eens extra km's daarvoor met de auto.

Enige winkelcentrum waar we wel eens lopend naartoe gaan zit hier 400 meter vandaan, maar ook daar gaan we wel eens met de auto (wat een 2 km rijden is) als we zware dingen nodig hebben. en hier komt hooguit 5% van onze aankopen vandaan.

11 uur geleden, TwaBla zei:

Ik heb het eens uitgezocht voor AA-batterijen. Op de fiets koop je die voor 18/20 cent per stuk bij AH, Lidl of IKEA. Thuisbezorgd betaal je bij Amazon al snel twee kwartjes per stuk - en dan zijn de bezorgkosten niet eens meegerekend. Dat is dus de gemakspremie die je betaalt. 

Als je op de fiets gaat ja...

maar veel van die zaken worden alsnog met de auto gehaald en dan betaal je benzine, afschrijving auto, parkeerkosten enz.

Ik heb die discussie wel eens in een winkel gehad dat ik voor een elektronisch apparaat aan het kijken was in de stad hier (met de auto 15 tot 20 minuten rijden, parkeren en dan nog hele stukken lopen om van winkel naar winkel te gaan).

Had ik discussie met winkelier over de prijs omdat bij hem zo duur was en begon hij ook over dat ik zeker op internet gezien had. en dat klopte ook maar ook elders goedkoper.

Zijn motivatie was dat als ik bij hem kocht was dat met garantie veel makkelijker, kon gewoon naar hem komen en inleveren en hij zou opsturen. Anders moest ik helemaal naar postkantoor om het moeilijk op te sturen.

Mijn reacties was: als ik moet langs brengen ben ik bijna half uur onderweg met auto en lopen en postkantoor zit minder als 5 minuten bij me vandaan, wat is makkelijker?

 

Gaat misschien beetje offtopic maar vind b.v. regel voor webshop dat ze verzendkosten terug moeten betalen ook nog steeds absurd benadelend voor onze groep ondernemers. 

als je iets in stenen winkel terug moet brengen krijg je immers ook je benzine en parkeerkosten niet terugbetaald van wie winkel of mag je op kosten van die winkel wat tanken en parkeren omdat je toch besloten heb het product niet te willen...

aangepast door Daniel_Nijmegen
Link naar reactie
  • 0
41 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Gaat misschien beetje offtopic maar vind b.v. regel voor webshop dat ze verzendkosten terug moeten betalen ook nog steeds absurd benadelend voor onze groep ondernemers. 

als je iets in stenen winkel terug moet brengen krijg je immers ook je benzine en parkeerkosten niet terugbetaald van wie winkel of mag je op kosten van die winkel wat tanken en parkeren omdat je toch besloten heb het product niet te willen...

 

Sterker nog, in een stenen winkel heb je niet eens het recht om iets terug te brengen 'omdat je toch besloten heb het product niet te willen'.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, TwaBla zei:

Ik heb het eens uitgezocht voor AA-batterijen. Op de fiets koop je die voor 18/20 cent per stuk bij AH, Lidl of IKEA. Thuisbezorgd betaal je bij Amazon al snel twee kwartjes per stuk - en dan zijn de bezorgkosten niet eens meegerekend. Dat is dus de gemakspremie die je betaalt.  

 

Ik ben altijd zeer tevreden over de batterijen van IKEA, en die ga/kan ik niet op de fiets halen. Dan zijn die paar euro bezorgkosten een stuk goedkoper dan de tijd en brandstof die ik kwijt zou zijn als ik zelf de auto pak. En bijkomend voordeel...ik hoef dan niet naar de IKEA.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, RT.... zei:

 

Ik ben altijd zeer tevreden over de batterijen van IKEA, en die ga/kan ik niet op de fiets halen. Dan zijn die paar euro bezorgkosten een stuk goedkoper dan de tijd en brandstof die ik kwijt zou zijn als ik zelf de auto pak. En bijkomend voordeel...ik hoef dan niet naar de IKEA.

 

 

alleen dat is al 100 euro waard

Link naar reactie
  • 0

Ik doe veel zittend werk, en om toch in beweging te blijven, komt het wel eens voor dat als ik vanaf de klant naar huis reis, ik twee of drie haltes eerder uitstap en dan via de supermarkt naar huis loop. Er kunnen dus andere verklaringen dan het enkele flesje water zijn.

Wat die grafiek betreft, de totalen komen per afstand telkens op ongeveer 100% uit. Dat betekent dat als ze 16 respondenten hebben gevonden voor de 6 kilometer en een daarvan zegt voor de grap dat 'ie dat stuk loopt, dan heb je meteen die rare piek verklaard. Ik gok dat dit gewoon een slechte grafiek is. Je kunt niet verschillende afstanden met verschillende groepen respondenten zo door elkaar gooien.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
21 minuten geleden, Branko Collin zei:

Ik gok dat dit gewoon een slechte grafiek is. Je kunt niet verschillende afstanden met verschillende groepen respondenten zo door elkaar gooien.

 Dat kan prima. Neem enkele vakantiebestemmingen en een aantal vervoersvarianten. Zoek de uitbijters.

 

Vierhouten: een kwart van 200 bezoekers gaat met de fiets, de helft met de auto, twintig procent met het OV en vijf procent anders. Niemand vliegt.

 

Cote d'Azur: twee procent van 50 bezoekers gaat met de fiets, een kwart met de auto, de helft vliegt en de rest pakt het OV.

 

Azoren: tachtig procent van 5 bezoekers vliegt en een-vijfde neemt de boot.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, RT.... zei:

 

Ik ben altijd zeer tevreden over de batterijen van IKEA, en die ga/kan ik niet op de fiets halen. Dan zijn die paar euro bezorgkosten een stuk goedkoper dan de tijd en brandstof die ik kwijt zou zijn als ik zelf de auto pak. En bijkomend voordeel...ik hoef dan niet naar de IKEA.

 

Dat is juist de grap. IKEA heeft een lean value chain waarin de klant het laatste werk doet: flatpack mee naar huis nemen en kast zelf in mekaar schroeven. Dan pak je die goedkope batterijen meteen mee. Amazon heeft een lazy fat value chain waarbij ze exact dezelfde batterijen voor het vijfvoudige verkopen. Nou zijn er grappenmakers die IKEA batterijen aanbieden bij Amazon, maar die moeten de prijs ook drastisch verhogen om iets van hun toegevoegde kosten goed te maken. Dubbelgek dus.

 

Je kan goedkope batterijen ook bij Lidl, HEMA en AH vinden. Maar dan weer niet bij Kruidvat, Jumbo en Blokker. Nou snap je ook waarom IKEA een beperkte webwinkel heeft. Ze zijn niet gek bij IKEA.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, TwaBla zei:

Dat is juist de grap.


Misschien mis ik de grap.

Als ik batterijen nodig heb, dan bestel ik die bij Ikea. Bezorgkosten: 2,99.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dat is jouw keuze. Jij betaalt 2,99 bezorgkosten voor een product dat in de winkel 1,89 kost. Ik snap wel dat je liever bezorgkosten betaalt dan in de auto (of op de fiets) te moeten stappen voor een pakje batterijen, maar je ziet al aan de verhouding van die bedragen dat daar iets scheef loopt. 

 

Dat gaan we op den duur wel corrigeren, want dan maken we als samenleving bezorgen gewoon enorm veel duurder. Nu worden webshops min-of-meer gesubsidieerd, maar we mogen daar een maatschappelijk prijskaartje aan hangen. Dat het weer een luxe wordt. Niet zozeer die batterijen. Maar die koerier. Een echt privilege voor de elite.

 

... en nu afwachten tot iemand drones op zonne-energie als goedkoop alternatief noemt. Kijk eens naar Shipment Zero!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, TwaBla zei:

Dat is jouw keuze. Jij betaalt 2,99 bezorgkosten voor een product dat in de winkel 1,89 kost. Ik snap wel dat je liever bezorgkosten betaalt dan in de auto (of op de fiets) te moeten stappen voor een pakje batterijen, maar je ziet al aan de verhouding van die bedragen dat daar iets scheef loopt. 

 

 

De vraag is of dat scheef loopt, voor 2,99 heb ik de benzine naar de dichtstbijzijnde Ikea niet betaald. Nog los van de tijd die het kost. En uiteraard koop je dan niet 10 batterijen, maar gelijk een stuk of 50 van zowel AA als AAA. Dan zijn die bezorgkosten al helemaal verwaarloosbaar.

 

19 uur geleden, TwaBla zei:

Ik heb het eens uitgezocht voor AA-batterijen. Op de fiets koop je die voor 18/20 cent per stuk bij AH, Lidl of IKEA. Thuisbezorgd betaal je bij Amazon al snel twee kwartjes per stuk - en dan zijn de bezorgkosten niet eens meegerekend. Dat is dus de gemakspremie die je betaalt. 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Gaat misschien beetje offtopic maar vind b.v. regel voor webshop dat ze verzendkosten terug moeten betalen ook nog steeds absurd benadelend voor onze groep ondernemers. 

 

Van de wet MOET dit niet, je mag de klant laten betalen voor de kosten van retourzending, maar de praktijk is dat veel grote winkels als Bol dan niet doen en die retourkosten voor hun eigen rekening nemen. Dit levert de issue op dat mensen mogelijk veel dingen kopen om te bekijken en weer terug sturen met logistieke problemen van dien. 

 

Een ander nadeel is dat het voor een beginnende winkel lastig is: Ergens verwachten klanten de gratis retourmogelijkheid, maar als je nog geen gigantische volumes draait is dit als uitbater van de webshop een probleem: Het kost een hoop geld, en een deel van je inventaris zit continu in het post-proces. Als klanten wel moeten betalen voor terugzenden dan is er in ieder geval enige motivatie om niet lukraak allerlei spullen de kopen en daarvan het merendeel terug te sturen. 

 

Wellicht komt er nog wel een betere mogelijkheid voor kleinere winkels, maar vooralsnog is het een probleem. 

Link naar reactie
  • 0

De verzendkosten van de winkel naar de klant moet je inderdaad wel terugbetalen, maar daar nekt het ook: Veel winkels bieden vanaf een bepaald bedrag gratis verzending aan. Als je dat een eigenwijze consument hebt die iets van 5 euro koopt, en er nog even iets van 30 euro bij doet om aan gratis verzending te komen, om vervolgens het 30 euro product te retourneren heb je als webwinkel een probleem. Als je gratis retouren accepteert zul je die 30 euro moeten terugbetalen, heeft de consument alsnog geen verzendkosten, en mag jij het product gaan restocken. Handig! :D

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, RT.... zei:

En uiteraard koop je dan niet 10 batterijen, maar gelijk een stuk of 50 van zowel AA als AAA. 

Dan wordt Amazon op zijn kernmarkten wel concurrerend. Bestel je er 100 tegelijk, dan betaal je bij Amazon.co.uk 18 penny per stuk en bij IKEA 25 penny.

 

Maar bij kleinere hoeveelheden wordt Amazon daar snel veel duurder. Dat is dus een kwestie van de klant stimuleren om voorraad aan te leggen. Doelmatig gedrag (vanuit bezorgingsoptiek) bevorderen. Dan heeft Amazon waarschijnlijk Prime-klanten in gedachten, die bezorging via een abonneeprijs verrekenen. Wil je toch perse een eight-pack bestellen, dan vind je prijs blijkbaar geen punt.

 

In Nederland hebben IKEA en Lidl de goedkoopste opties. Nederlandse klanten die batterijen bij Amazon.de willen kopen, betalen 23 euro voor 16 AA-batterijen. Verpakkingen van 100 stuks worden hier niet aangeboden. Dan zie je meteen hoe ver gevorderd Amazon al is.

 

Toch boeiend. :classic_cool:

 

Ook van belang, want vanuit micro-optiek is de discussie over bezorgkosten lastig, maar als je de macro-effecten meeneemt wordt het veel logischer om de kosten bij de vervuiler te leggen. Je ziet dat pickers vanuit de Oekraïne ingevlogen worden (die rijden zich dood op weg naar hun bungalowpark in België) en dat de bezorgers in gedwongen zelfstandigheid van een hongerbeloning moeten rondkomen, dus de kosten van de factor arbeid mogen naar een reëel niveau geduwd worden. En dan gaan de brandstofkosten de komende jaren ook nog eens flink omhoog.

 

Elektrische bakfietsen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hebben jullie het hier nog altijd over gewone of wegwerpbatterijen? Hoeveel (milieu)belasting zit daar momenteel op in Europese landen?

 

Dat lijkt me niet zo'n duurzaam verhaal!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.