• 0

Van v.o.f. naar BV, nieuwe arbeidscontracten?

Hi,

 

Wij gaan over van een v.o.f. naar een B.V.

Is het nodig om de arbeidsovereenkomsten met onze (6) werknemers aan te passen? Of aan te vullen met een addendum?

Of blijven de overeenkomsten gewoon gelden binnen de B.V.?

Inhoudelijk hoeft er niets veranderd te worden aan de overeenkomsten.

 

Bedankt voor evt. input!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Nee, het is niet nodig, want op grond van de 'overgang van onderneming' gaan de arbeidsovereenkomsten over. Als er sprake is van bijzondere bedingen, zoals een concurrentiebeding, is het wel zinvol de overeenkomsten opnieuw op te stellen op naam van de BV. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste StevenK,

 

Quote

Nee, het is niet nodig, want op grond van de 'overgang van onderneming' gaan de arbeidsovereenkomsten over. Als er sprake is van bijzondere bedingen, zoals een concurrentiebeding, is het wel zinvol de overeenkomsten opnieuw op te stellen op naam van de BV. 

 

Ik lees net bovenstaand bericht, begrijp ik het goed dat als het concurrentiebeding wat in het standaard contract van de vof opgenomen was en mijn bedrijf omgezet is naar een B.V. dat mijn werknemer onder het concurrentiebeding uit zou kunnen komen?

 

Ben hier erg nieuwsgierig naar of dit standaard ook mee gaat naar de B.V.  vanaf de vof of dat ik een nieuw contract moet gaan maken. 
 

aangepast door Norbert Bakker
Mod edit: Citaat in quote gezet
Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
33 minuten geleden, FransP zei:

Beste StevenK,

 

Ik lees net bovenstaand bericht, begrijp ik het goed dat als het concurrentiebeding wat in het standaard contract van de vof opgenomen was en mijn bedrijf omgezet is naar een B.V. dat mijn werknemer onder het concurrentiebeding uit zou kunnen komen?

 

Ben hier erg nieuwsgierig naar of dit standaard ook mee gaat naar de B.V.  vanaf de vof of dat ik een nieuw contract moet gaan maken. 

Een concurrentiebeding (als dat al houdbaar is) zal bij elke wijziging van het dienstverband opnieuw schriftelijk vastgelegd moeten worden, omdat voor het beding geldt dat het specifiek voor een situatie geschreven is.  Een concurrentiebeding dat in een standaardcontract opgenomen is, is overigens eigenlijk per definitie niet houdbaar omdat wanneer niet concreet de noodzaak van het beding onderbouwd is voor *dit* dienstverband, het beding niet voldoet aan de eisen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.