Graag jullie hulp bij een vraag over het ontvangen van commissie.
Ik verhuur een ruimte en heb commissie afspraken gemaakt met een cateringbedrijf. Als het cateringbedrijf via mij de catering kan verzorgen voor een huurder, ontvang ik 10% commissie. De manier van factureren is als volgt: ik ontvang de factuur van het cateringbedrijf en breng deze kosten in rekening bij de huurder (de afnemende partij), tegelijk met evt. andere kosten.
Hoe kan ik de verrekening tussen mij en de cateraar het beste regelen? Kan de cateraar een korting verrekenen op zijn factuur ter hoogte van de commissie? Of dien ik zelf nog een factuur uit te sturen voor alleen de commissie? En geldt het 21% BTW-tarief of het verlaagde 9%-tarief ivm horeca?
Ivo123
Ivo123
Beste forumleden,
Graag jullie hulp bij een vraag over het ontvangen van commissie.
Ik verhuur een ruimte en heb commissie afspraken gemaakt met een cateringbedrijf. Als het cateringbedrijf via mij de catering kan verzorgen voor een huurder, ontvang ik 10% commissie. De manier van factureren is als volgt: ik ontvang de factuur van het cateringbedrijf en breng deze kosten in rekening bij de huurder (de afnemende partij), tegelijk met evt. andere kosten.
Hoe kan ik de verrekening tussen mij en de cateraar het beste regelen? Kan de cateraar een korting verrekenen op zijn factuur ter hoogte van de commissie? Of dien ik zelf nog een factuur uit te sturen voor alleen de commissie? En geldt het 21% BTW-tarief of het verlaagde 9%-tarief ivm horeca?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag