Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo,

Ik heb verleden jaar september een webshop overgenomen in kado artikelen. De vorige eigenaar heeft deze een jaar ervoor van de 1ste eigenaar overgenomen. Hier is toen in het contract opgenomen dat de eerste eigenaar zich onthoud van activiteiten welke vergelijkbaar zijn met mijn webshop.

Nu zie ik recent op Instagram dat ze gewoon artikelen verkoopt, met mijn merknaam en alles. Hoe nu verder?

Edited by birne33

Posted (edited)
1 uur geleden, birne33 zei:

Hoe nu verder?

Met het contract zo snel mogelijk naar een advocaat. Zeker als je serieus knaken hebt betaald voor overname van die webshop. Afwachten of doe het zelven is funest.

Edited by henkh

Rieel-schoonmaak

Eens met Henkh, direct de grootste hamer zoeken die je kan vinden en zo hard mogelijk slaan. (figuurlijk dan) In dit geval maken zachte heelmeesters stinkende wonden. 

Posted (edited)

Eerst een dossier opbouwen. Is er sprake van inbreuk op een merk of handelsnaam?

Wat staat er precies in het overnamecontract en heeft dit dan (derden)werking na anderhalf jaar tijd?

Groet,

Highio

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

12 uur geleden, birne33 zei:

De vorige eigenaar heeft deze een jaar ervoor van de 1ste eigenaar overgenomen. Hier is toen in het contract opgenomen dat de eerste eigenaar zich onthoud van activiteiten welke vergelijkbaar zijn met mijn webshop.

zie nu dat het wat complexer ligt. Niet de vorige eigenaar maar de eerste gaat vrolijk verder met verkopen.:classic_sad: Dan is het helemaal afhankelijk van wat er in de contracten staat.  Zeker als jij geen enkele overeenkomst hebt met de eerste eigenaar. hooguit dat hij inbreuk maakt op de merknaam als die in jouw bezit is.

Zonder de inhoud van de contracten te kennen is er geen zinnig woord over te zeggen.  Een eerste verkennend gesprek bij een advocaat zal je de kop niet kosten en dan heb je een inschatting of verder gaan haalbaar is.

Rieel-schoonmaak

"Ik heb verleden jaar september een webshop overgenomen in kado artikelen. De vorige eigenaar heeft deze een jaar ervoor van de 1ste eigenaar overgenomen. Hier is toen in het contract opgenomen dat de eerste eigenaar zich onthoud van activiteiten welke vergelijkbaar zijn met mijn webshop."

Wie heeft met wie wat afgesproken? Heb jij overeenkomsten overgenomen?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Posted (edited)

Overigens kan het ook zonder dat er een concurrentiebeding tussen A en C geldt, onrechtmatig voor A zijn om met C te concurreren.

Edited by Branko Collin

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Op 9-4-2019 om 21:45, birne33 zei:

Nu zie ik recent op Instagram dat ze gewoon artikelen verkoopt, met mijn merknaam en alles.

Verkoopt ze onder jouw merknaam of verkoopt ze artikelen met daarop jouw merknaam?

Posted (edited)

@birne33, kun je misschien klaarheid brengen in de (vermeende) 'inbreuk van de oude eigenaar na overname webshop'?

Groet,

Highio

birne33-profiel-header.jpg

Edited by Highio

HelikopterLandingsplaats...

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.