• 0

Webshop overname

(aangepast)

Hallo,

 

Ik heb verleden jaar september een webshop overgenomen in kado artikelen. De vorige eigenaar heeft deze een jaar ervoor van de 1ste eigenaar overgenomen. Hier is toen in het contract opgenomen dat de eerste eigenaar zich onthoud van activiteiten welke vergelijkbaar zijn met mijn webshop.

 

Nu zie ik recent op Instagram dat ze gewoon artikelen verkoopt, met mijn merknaam en alles. Hoe nu verder?

aangepast door birne33
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
1 uur geleden, birne33 zei:

Hoe nu verder?

 

Met het contract zo snel mogelijk naar een advocaat. Zeker als je serieus knaken hebt betaald voor overname van die webshop. Afwachten of doe het zelven is funest.

aangepast door henkh
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Eerst een dossier opbouwen. Is er sprake van inbreuk op een merk of handelsnaam?

 

Wat staat er precies in het overnamecontract en heeft dit dan (derden)werking na anderhalf jaar tijd?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, birne33 zei:

De vorige eigenaar heeft deze een jaar ervoor van de 1ste eigenaar overgenomen. Hier is toen in het contract opgenomen dat de eerste eigenaar zich onthoud van activiteiten welke vergelijkbaar zijn met mijn webshop.

 

zie nu dat het wat complexer ligt. Niet de vorige eigenaar maar de eerste gaat vrolijk verder met verkopen.:classic_sad: Dan is het helemaal afhankelijk van wat er in de contracten staat.  Zeker als jij geen enkele overeenkomst hebt met de eerste eigenaar. hooguit dat hij inbreuk maakt op de merknaam als die in jouw bezit is.

 

Zonder de inhoud van de contracten te kennen is er geen zinnig woord over te zeggen.  Een eerste verkennend gesprek bij een advocaat zal je de kop niet kosten en dan heb je een inschatting of verder gaan haalbaar is.

Link naar reactie
  • 0

"Ik heb verleden jaar september een webshop overgenomen in kado artikelen. De vorige eigenaar heeft deze een jaar ervoor van de 1ste eigenaar overgenomen. Hier is toen in het contract opgenomen dat de eerste eigenaar zich onthoud van activiteiten welke vergelijkbaar zijn met mijn webshop."

 

Wie heeft met wie wat afgesproken? Heb jij overeenkomsten overgenomen?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

@birne33, kun je misschien klaarheid brengen in de (vermeende) 'inbreuk van de oude eigenaar na overname webshop'?

 

Groet,

 

Highio

birne33-profiel-header.jpg

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.