• 0

Nieuw vermogen uit investering. Hoe zit dat met de belasting?

Hey beste forum leden, 

 

Ik lees al een tijdje hier op het forum, maar nu voor het eerst een vraag. Om het niet te complex te maken beperk ik me even tot de meest essentiële zaken. Het gaat me niet zo zeer om de cijfers maar meer over de vorm en te nemen stappen. 

 

Uiteraard zal ik dit uiteindelijk bij een fiscalist moeten neer leggen, maar voor nu waardeer ik jullie mening in deze voor fase enorm., dus alvast enorm bedankt voor de antwoorden.  

 

De situatie is als volgt. 

 

Wij hebben de afgelopen jaren enkele investeringen gedaan vanuit privé in een buitenlands bedrijf. Nu is het moment daar dat we investering liquide kunnen maken. Op zich zelf goed nieuws, maar er zijn wel wat zaken waar we tegen aan (gaan) lopen op twee fronten. Enerzijds de belasting dienst en anderzijds ( waarschijnlijk) de bank omdat het totale bedrag allerminst past in het patroon van ons bank verkeer en de bank altijd een meldingsplicht heeft ten aanzien afwijkende patronen en in theorie zelf je rekening kunnen blokken. 

 

Wat betreft de werkelijke storting kunnen we twee kanten op.  Ontvangst in crypto's ( ja het was deels een ICO) of ontvangst en euro's middels een bank transactie. 

 

Voor mijn vragen maakt het niet zo heel veel uit omdat we hoe dan ook het grootste deel uit de crypto willen terug trekken. 

 

Vraag 1 : Over welke documenten moeten we beschikken om het bij de bank ook netjes te regelen, zonder achteraf achter de feiten aan te lopen omdat ze de transactie als verdacht bestempelen. 

 

Maar belangrijker nog het behaalde rendement( dus de waarde) scheelt best substantieel met de initiële investeringen toentertijd.  Valt dit dan voor een gedeelte onder de inkomsten belasting het eerste jaar of kan dit gelijk ondergebracht worden in box 3. 

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.