• 0

Nederlands zakelijk telefoonnummer regelen als je in België woont

Hallo,

 

Wij hebben een eenmanszaak geopend in Nederland en botsen tegen een probleem aan. 

Wij wonen in Belgie en onze vestiging adres is Nederland aangezien we daar een kantoor ruimte hebben.

Echter hebben wij een belgisch nummer en we moeten juist een Nederlandse nummer hebben om bereikbaar te zijn voor de consumenten.

We verkopen namelijk enkel in Nederland. Zijn er bedrijven die doorschakel nummers verkopen? Want als wij een Nederlandse telefoonummer kopen dan kost ons dit dubbele kosten als we vanuit Nederland opgebeld worden namelijk en dat willen wij niet .

 

Graag tips of advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt toch gewoon in Nederland voor een paar euro per jaar een Nederlands voip nummer nemen. Dat kan gewoon het netnummer hebben van de woonplaats van je kantoor in Nederland. Zet in België thuis en op de zaak een voip-toestel neer (ook voor een paar tientjes) en je bent gewoon bereikbaar thuis en op kantoor. Dan heb je niets met doorverbinden te maken. Je moet natuurlijk wel op beide plaatsen internet hebben, maar wie heeft dat tegenwoordig niet.

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Rik · zei:

Je kunt toch gewoon in Nederland voor een paar euro per jaar een Nederlands voip nummer nemen. Dat kan gewoon het netnummer hebben van de woonplaats van je kantoor in Nederland. Zet in België thuis en op de zaak een voip-toestel neer (ook voor een paar tientjes) en je bent gewoon bereikbaar thuis en op kantoor. Dan heb je niets met doorverbinden te maken. Je moet natuurlijk wel op beide plaatsen internet hebben, maar wie heeft dat tegenwoordig niet.

Je bedoeld een vaste telefoon? ik wil juist een gsm en niet een vaste telefoon

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dan gebruik je een mob met internet, Google zoiets als 'VOIP en mobiel' met een vast of mobiel Nederlands nummer (als wilt ondernemen, moet je er ook wat voor willen en kunnen onderzoeken)...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur geleden, ikwilondernemen zei:

 ik wil juist een gsm en niet een vaste telefoon

 

15 uur geleden, ikwilondernemen zei:

Want als wij een Nederlandse telefoonummer kopen dan kost ons dit dubbele kosten als we vanuit Nederland opgebeld worden namelijk en dat willen wij niet .

 

Hoezo dubbele kosten?

Kost tegenwoordig toch niets extra's meer om telefoontjes te ontvangen in andere EU landen met een Nederlandse SIM?

 

Kan wel zijn dat je met een buitenlands adres geen abonnement kan afsluiten, maar een prepaid kaartje zou geen probleem moeten zijn.

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0

EU-Roaming is inderdaad gratis, al weet ik niet 100% zeker of je ook met prepaid kaarten kunt roamen. Maar een nederlandse sim met een abo zou een prima oplossing zijn. Op zich lijkt me dat het hebben van een kantoor in nederland voldoende is om een abo te kunnen aangaan, mits je ook een nederlandse bankrekening hebt. 

Link naar reactie
  • 0

Let goed op dat EU-roaming niet 'gratis' is. Je betaalt uiteraard gewoon het nationale tarief. Maar verder geldt dat niet permanent. Als je meer dan incidenteel roamt, gelden maximaal de EU-tarieven (3,2 cent/min, 1 cent/sms, 4,5 euro/GB).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik denk in dit dat in dit geval vooral van belang is of je betaald om gebeld te worden in het buitenland. 

 

Voorheen was dat redelijk kostbaar, maar sinds de EU afgedwongen heeft dat daar geen extra kosten meer voor mogen worden gerekend is het in principe gratis. 

 

Wellicht is er wel enige beperking in hoeveel je mag romen, om te voorkomen dat je een abo afsluit in een 'goedkoop' land en dat permanent gebruikt in een 'duur' land. Het zou bijvoorbeeld raar zijn als je een abo afsluit in pakweg finland en vervolgens nooit een verbinding maakt het een fins netwerk. Voor iets tussen nederland en belgie lijkt me dat minder problematisch gezien je rond de grens gewoon soms een sterker vlaams netwerk hebt en soms een sterker nederlands, zonder dat je daar veel van merkt: het kan maar zo zijn dat in je belgische woning het nederlandse netwerk veel sterker is dan het vlaamse waardoor je daar vrijwel permanent op zit. 

Link naar reactie
  • 0

Om onduidelijkheid te voorkomen heeft de Europese Commissie een uitputtende pagina op internet staan. In heel algemene termen kun je roamen tegen nationaal tarief zolang je binnen een periode van 4 maanden ten minste 50% in je eigen land verbruikt. Daarna gelden eventueel de Europees gemaximeerde tarieven (ook voor ontvangst van gesprekken). Afhankelijk van de hoeveelheid inkomend verkeer zou dat op zich ook niet zo'n probleem hoeven te zijn, want het gaat zelfs dan letterlijk om centenwerk.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Maar als je alleen gebeld wordt of sms berichten ontvangt, in welke mate 'gebruik' je dan je abo? 

 

Het lastige is dat over periodes van 4 maanden oid vergelijken niet per se oneigenlijk gebruik is. Als ik een week op reis ga in een EU land gebruik ik daar wellicht net zoveel mobiele data als ik 4 maanden in nederland, gezien ik hier vrijwel overal wifi heb, en op reis niet. Zeker als je de "gratis" hotel-wifi niet helemaal vertrouwt en daarom liever 4G gebruikt in het land van je bestemming kan dat hard gaan qua data. 

 

De binnen-EU roaming tarieven zijn sowieso centenwerk als je ze wel moet betalen, maar ik vraag me af hoe vaak het voorkomt dat een provider ingrijpt. Als je een paar keer per dag gebeld wordt in belgie dan denk ik niet dat dat een probleem is. En zo wel kun je die telefoon ook wel een uurtje of wat uit nederland gebeld laten worden (of ermee bellen). 

Link naar reactie
  • 0

Heel simpel, een Nederlands VOIP nummer doorschakelen naar een Nederlands SIM kaartje en een mobiele telefoon waar 2 SIM kaartjes inpassen. Werkt ook met een 2de Belgisch SIM kaartje, en ik denk voor dezelfde kosten maar dat weet ik niet zeker. Je hebt zo 1 mobiele telefoon en kan precies op de juiste manier je klanten te woord staan. En als je zoveel telefoon krijgt dat je provider vind dat je meer dan incidenteel roamt, dan heb je inmiddels ook zoveel klanten en omzet dat je hele andere problemen hebt dan deze. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.