Jump to content
Kirsten!

Staking winkel onderneming

Recommended Posts

Ik stel mijn vraag hier nog een keer. De antwoorden in mijn vorige topic waren zeer gericht op wat mogelijkheden zijn om mijn restvoorraad te verkopen. Maar na een jaar uitverkoop blijf ik met een restvoorraad zitten. Mag ik deze gewoon afboeken naar nul zitten daar voorwaarden aan hoe hoog het bedrag is? Worden er verder eisen aan gesteld?

Tuurlijk mag dat, belangrijk is wel dat je het niet eerst volledig afschrijft en daarna bij je thuis in de schuur zet en via marktplaats "prive" verkoopt.

Het is echt zoals markilanosz zegt..  wegdoen en het verlies nemen, er is dan geen sprake van afwaarding maar gewoon van weggooien of weggeven van spul waar je geen kopers voor hebt gevonden. 

Als je het "zonde" vind en toch thuis in de schuur zet is er sprake van overdracht naar prive en als je dan af en toe nog wat verkoopt wordt het lastig om vol te houden dat het niks waard is. De crux is dus je mag verlies noemen op moment dat het spul ook niet meer van jou is.

jij hebt verder ook een logisch verhaal, jaar geleden gekozzen met de shop te gaan stoppen, nog driekwart jaar uitverkoop gehouden en nu definitief een streep er onder..

handel wegdoen/weggeven en verlies nemen.

1 uur terug, Kirsten! zei:

Ik stel mijn vraag hier nog een keer. De antwoorden in mijn vorige topic waren zeer gericht op wat mogelijkheden zijn om mijn restvoorraad te verkopen.

Lees in het andere topic toch een heel duidelijk advies van Roel.

En anders heeft Google ook prima adviezen en tips. 😉

voorraad vernietigen 

Rieel-schoonmaak

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

Growing together with other entrepreneurs

✓     Ask your entrepreneur questions

✓     Share your answers

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     At your convenience

✓     Always based on relevance, substance and expertise

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept