• 0

Noodgedwongen uit de VOF stappen wat nu?

Ik zit ook met een dergelijk probleem ,

 

ik zit in een vof die bestaat vanaf 01-01-2008. Doordat ik te weinig verdiensten heb én ik in een ruzie verwikkeld ben met 1 van de 2 mede partners ( die ook nog eens mijn ex man is ) is het niet meer mogelijk voor mij om met deze zaak verder te gaan.  Onze vof bestaat dus uit 3 personen . Wat kan en mag doen? Welke wegen moet ik bewandelen. En wat kan ik opeisen financieel ?

ps: mijn verdiensten zijn zo weinig dat ik een kamer huur van 2 bij 3 m  op mijn 49 ste . Ik maak geen aanspraak op uitkeringen E.d . 

 

Graag uw advies.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer je uit de VOF stapt zal je met de andere vennoten eea. moeten bespreken, afrekenen en je bij de KvK laten uitschrijven. Hoeveel schulden/bezittingen zitten er in de VOF?

 

Wellicht kun je wel aanspraak maken op huursubsidie of bijstand?

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Chanty1969 zei:

 Onze vof bestaat dus uit 3 personen. Wat kan en mag doen? Welke wegen moet ik bewandelen. En wat kan ik opeisen financieel ? 

De opzegging door een vennoot is niet aan een bepaalde vorm gebonden.

Volgens het bepaalde in artikel 7A:1683, lid 3 BW wordt de vennootschap onder firma ontbonden door een opzegging van een vennoot aan de andere vennoten.

Deze opzegging is een eenzijdige rechtshandeling waarmee één of meerdere vennoten te kennen geven om de vennootschappelijke samenwerking op een bepaalde datum te beëindigen.

 

Vervolgens is het noodzakelijk om de waarde van de onderneming op de bepaalde datum (de peildatum) vast te stellen.

Voor de goede orde ... opeisbaar is uw aandeel in de waarde van het geheel aan bezittingen, vorderingen én schulden die de vennootschap heeft op die peildatum. Als de waarde van de onderneming negatief uitvalt, dan zal u moeten betalen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Chanty1969,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Is er een vennootschapscontract met bepalingen over dit onderwerp? En is jullie scheiding al (financieel) afgewikkeld?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
57 minuten geleden, Cosara zei:

Volgens het bepaalde in artikel 7A:1683, lid 3 BW wordt de vennootschap onder firma ontbonden door een opzegging van een vennoot aan de andere vennoten.

Deze opzegging is een eenzijdige rechtshandeling waarmee één of meerdere vennoten te kennen geven om de vennootschappelijke samenwerking op een bepaalde datum te beëindigen.

 

Maar dit is regelend recht, geen dwingend recht. In een vennootschapsovereenkomst (if any...) kan van deze wettelijke ontbindingsgrond worden afgeweken via een voortzettingsbeding. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
40 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

 

Maar dit is regelend recht, geen dwingend recht. In een vennootschapsovereenkomst (if any...) kan van deze wettelijke ontbindingsgrond worden afgeweken via een voortzettingsbeding. 

Klopt, maar dat betekend niet dat iemand tegen zijn of haar zin in een vennootschap vastgehouden kan worden.

Als dan, kan de uittredende vennoot de vennootschap altijd nog volgens Artikel 7A: 1684 lid 1 BW door de Rechtbank wegens gewichtige redenen laten ontbinden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, 

 

ik heb sinds 1-1-2008 een vof waar ik in zit met nog 2 andere compagnons.

Nu is het probleem het volgende,

mijn verdiensten zijn zodanig laag dat ik mezelf niet meer kan bedruipen, mijn andere compagnons hebben er nog een job bij maar dat ik voor mij niet haalbaar .

nu is het probleem dat ik zelf op een kamertje van 2 bij 4 woon als 49 jarige en ik uit dit “ gat” wil komen.

ik ben namelijk de vof aangegaan met oa mijn echtgenoot ( sinds een jaar officieel gescheiden) . En  ik werk intussen nog steeds met hem wat niet zonder problemen gepaard gaat. Nu wil ik hieruit stappen omdat t al tot een enorme ruzie heeft geleid en ik geen enkele mogelijkheid zie om in mijn situatie vooruit te  gaan; financieel en woonsituatie.

wat kan ik wel en wat kan ik niet doen.... kan ik mijn deel opeisen ? 

 

Alle tips zijn welkom......

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Roel J zei:

Mod comment:

Vandaar dat er een lijst reacties boven de nieuwe "startvraag" staat. 

Dan wel graag alle reacties plaatsen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.