• 0

Verandering in weergave en vorm, mag ik overeenkomst opzeggen?

Hallo allemaal, 

 

Wij nemen als restauranthouder al tijden een dienst af van een "reclamebureau". Concept is dat ze een gratis box aanbieden met voordeelbonnen verdeeld in 4 categorieën. De 4 soorten bonnen worden in een rechthoekige box geleverd. Elk met een eigen vakje. 

 

Het bureau is nu voornemens binnen 1,5 maand een andere box te gaan gebruiken en alle soorten bonnen op 2 hoopjes te gooien. De look & feel zal totaal anders zijn. 

 

De overeenkomst is sowieso al opgezegd maar loopt nog door tot einde jaar.

 

Een veranderende situatie als deze geeft ons toch het recht de overeenkomst medio juni op te zeggen? 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Box wordt per post verspreid op basis van het aantal "verhuizingen" binnen een bepaald gebied. Verhuizingen tussen haakjes omdat iedereen een box kan aanvragen en er geen check is. Wij zitten in de categorie Lekker. In de toekomst worden er geen categorieen aangehouden. Alleen 2 vakjes. 

 

Edit: conversie rate van 0. Kosten tot op heden een paar duizend euro. 

aangepast door Restaurateur
Toevoeging
Link naar reactie
  • 0

 

De verandering in weergave en vorm heeft niet echt een wezenlijke impact op wat je is aangeboden: een kortingskaart die verspreid wordt onder verhuizenden. Neem ik maar even aan. Mij intrigeert wel het verspreidingscriterium. Kan een kaartenbezorger anno 2019 nog zo makkelijk aan adressen komen van verhuishoudens? Met andere woorden: wordt de beloofde prestatie echt geleverd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat wereldje van die promostacks kende ik nog van vele jaren geleden. Adressen van verhuishoudens werden ooit eens verkocht, maar nu moeten ze zich zelf aanmelden. Bovendien worden die stacks verzonden naar alle nieuwbouwadressen - niet op naam dus. Zo staat het ook omschreven, maar mij lijkt dat weinig huishoudens zich vrijwillig aanmelden voor zo'n doosje kortingskaarten. Ik heb een aanbieder gevonden die ook een wandelstack aanbiedt (verspreid via hotels en bungalowparken neem ik aan) en een dealdoos met kortingskaarten. Op hun site zijn ook de Algemene Voorwaarden te vinden.

 

Je bent er zelf bij als je positief reageert op zo'n aanbod. 🤐

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

8 uur geleden, TwaBla zei:

Op hun site zijn ook de Algemene Voorwaarden te vinden.

 

Je bent er zelf bij als je positief reageert op zo'n aanbod. 🤐

 Niet als het je vennoot betreft. 

 

Na lang soebatten ben ik vandaag gebeld door de directeur en kunnen we een aantal maanden eerder uitstappen. 

 

In de AV staat niets over de vorm of indeling. Zijn inziens staan ze juridisch in hun recht als er geen gehoor wordt gegeven aan mijn voortijdige opzegging. 

 

Verder vertelde hij dat het bedrijf gebruik maakt van de opt-in die ze van PostNL verkrijgen. Grappige is dat ik 3 jaar geleden een woonpand onder beheer had en bij vertrek huurder plompt een box in ontvangst mocht nemen. 

 

Dank voor de reacties. 

 

In afwachting  van de bevestigingsmail, 

 

Verblijf ik, 

 

Met vriendelijke groeten.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Niet als het je vennoot betreft.  

Dat vind ik geen excuus, maar laten we daar hier geen welles niettes-discussie van maken. 😉

 

Misschien is het een idee om voor voorjaar-zomer-najaar-winter 2019/2020 gezamenlijk een marketingkalender op te stellen!?

 

Wat staat daar op dit moment op? Open hier gerust een topic in de commercie en marketing of Wat vinden jullie van mijn...-sectie.

 

Hebben jullie bijvoorbeeld een aardige website en goede (seizoensgebonden) menukaart en mailinglist?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, Restaurateur zei:

Verder vertelde hij dat het bedrijf gebruik maakt van de opt-in die ze van PostNL verkrijgen.

 

Dat werkt ongeveer zo. PostNL biedt zijn klanten een gratis verhuisservice aan, waarbij de adreswijziging ook doorgegeven kan worden aan relevante bedrijven. Waarschijnlijk staat daar ook een keuze bij om het nieuwe adres door te geven aan partners die bijzondere aanbiedingen doen.

 

Dat is dan een opt-in.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, TwaBla zei:

 

Dat werkt ongeveer zo. PostNL biedt zijn klanten een gratis verhuisservice aan, waarbij de adreswijziging ook doorgegeven kan worden aan relevante bedrijven. Waarschijnlijk staat daar ook een keuze bij om het nieuwe adres door te geven aan partners die bijzondere aanbiedingen doen.

 

Dat is dan een opt-in.

 

AVG-gewijs zal dat niet meer als opt-in tellen omdat zoiets LANG NIET specifiek genoeg is (aan welke bedrijven wordt het gegeven (en wordt gecheckt of die AVG compliant werken?), voor welke doeleinden wordt het gegeven (en houden die bedrijven zich daaraan), hoe lang worden de gegevens bewaard, hoe kun je na een week vragen dat die gegevens weer verwijderd worden?)

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de procedure niet gevolgd. Maar als de opt-ins van PostNL komen, is dat de plek om eens te kijken.

 

Er zijn een heleboel info-providers die een opt-in hebben voor zichzelf 'en partners die incidentele aanbiedingen doen' dus de toepassing van de AVG in dat domein is interessant, al zal handhaving daar niet bovenaan het prioriteitenlijstje staan van de Autoriteit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.