• 0

Belastingdienst bedrijfsbezoek

Goede avond,

 

Ik ben net nieuw hier dus hoop dat ik hem in de goede categorie plaats. Ik heb 2,5 jaar een eigen onderneming gehad, echter liep dit niet zoals gepland en heb ik mijn bedrijf eind januari 2019 uitgeschreven. Nu kreeg ik vandaag een brief van de inspecteur dat hij aankomende week op bedrijfsbezoek komt.

 

Onder andere in de brief staat:

concreet betekent dit dat tijdens het gesprek de volgende onderwerpen besproken worden:

- de bedrijfsactiviteiten

- de inrichting van de administratie

- de totstandkoming van aangiften

- arbeidsvoorwaarden van werknemers

- beheersingsmaatregelen voor fiscale processen

 

Aangezien ik al 2,5 maand gestopt ben met de zaak begrijp ik dit niet helemaal. 

Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb wel enige ervaring met dit soort bezoeken, aan mijn klanten en aan mij (voor dezelfde klanten).

Gezien de genoemde onderwerpen lijkt dit meer op een bezoek dat de belastingdienst normaliter aan starters brengt (kort na de start).

 

Waarschijnlijk heb je de administratie en aangiftes altijd zelf gedaan.

Anders komt men voor de punten 2, 3 en 5 bij de boekhouder/belastingadviseur.

 

Je kunt ze ook even bellen en de situatie uitleggen.

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

Tja, ze kunnen gewoon komen controleren, ook als je bent gestopt. Je moet je stukken sowieso 7 (of soms zelfs 10) jaar bewaren. Het is dus niet zo dat je opeens geen controle meer kunt krijgen, als je besluit om ermee te stoppen. Hoewel in mijn geval de eenmanszaak geruisloos was omgezet in een BV, kreeg ik persoonlijk ook een zelfde soort controle nadat de eenmanszaak was gestaakt. Op zich is het wellicht ook beter dat ze er zo dicht op zitten, want dan is de kans dat alle informatie er nog is het grootst. Ook zit je er zelf dan nog wat beter in.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.