• 0

Zakelijke kosten van werk verricht door particulieren

Ik heb een aantal opdrachten voor mijn website uit laten voeren door mensen die ik via-via ken en vrienden. Dit zijn geen professionels en ook niet werkzaam als ZZP-er/freelancer of via hun eigen onderneming. De werkzaamheden betreffen design van de website en het schrijven van enkele artikelen. 

 

Mijn vraag is, kan ik dit zondermeer aangeven als zakelijke kosten? Uiteraard heb ik hun hiervoor betaald, maar moet hier ook een factuur voor gemaakt worden?

 

En zoja, is het voldoende een factuur te maken met mijn zakelijke gegevens (incl kvk nr + btw nummer) op de factuur?

 

Hoop dat iemand mij hierop een duidelijk antwoord kan geven.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, Maarten_G zei:

Mijn vraag is, kan ik dit zondermeer aangeven als zakelijke kosten?

Dat kan.

 

3 uur geleden, Maarten_G zei:

Uiteraard heb ik hun hiervoor betaald, maar moet hier ook een factuur voor gemaakt worden?

Een factuur is voor en door particulieren misschien een te groot woord, al mogen ook zij een factuur (zonder btw) maken en afgeven.

Elk bewijs van uitgevoerde werkzaamheden, de vergoeding, van wie, en aan wie kan als factuur dienst doen.

Tevens dient u de uitbetaalde bedragen aan de Belastingdienst kenbaar te maken. Hiervoor gebruikt u een IB47 formulier.

 

Meer informatie hierover vindt u hier: 

Uitbetaalde bedragen aan derden.

Uitbetaalde bedragen aan derden (IB47) aanleveren.

Uitbetaalde bedragen aanleveren via het gegevensportaal.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor dit antwoord! 

 

Toch nog een vraag: Gelden dezelfde regels als ik een factuur heb ontvangen uit het buitenland van een freelancer? Ik verschillende facturen (zonder BTW) van een freelancer uit Thailand, een uit Engeland en een particulier uit Duitsland ontvangen. 

 

Is een factuur van deze verleende diensten (uit het buitenland) voldoende of moeten deze gecombineerd worden met een IB47?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
44 minuten geleden, Maarten_G zei:

Is een factuur van deze verleende diensten (uit het buitenland) voldoende of moeten deze gecombineerd worden met een IB47? 

Met het IB47 formulier geeft u alle personen aan ... binnenland én buitenlands.

 

4.1.2 Adres
Vul hier de straatnaam, het huisnummer en toevoeging in. Vul het woonadres in, ook als dit afwijkt van het
adres waarop de persoon is ingeschreven in het bevolkingsregister. Als de persoon in het buitenland woont,
vult u het buitenlandse woonadres in.

 

pdf-download

Handleiding, Invullen van de kaart Opgaaf van uitbetaalde bedragen aan een derde (IB 47) 

 

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.