• 0

overboeking tussen onderlinge rekeningen

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0
9 minuten geleden, vanRijnsoever.nl zei:

het is vast al eens aan de orde geweest maar kan het niet vinden.

Ik heb een simpel excel programma voor de boekhouding.  Daarin zit niet de mogelijkheid om een andere bankrekening toe te voegen. Heeft iemand een tip hoe ik dan toch die overboeking goed in de boekhouding kan krijgen? 

 

🤔

Excel....dan kun je toch toevoegen wat je maar wilt?

Ik geef ook maar een mening..daar kunnen geen rechten aan ontleend worden!

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, vanRijnsoever.nl zei:

eh ja dat is waar maar het is een beveiligde excel. En dan nog als ik die beveiliging ophef zit er een hele doorrekening in naar andere tabbladen.  En daar heb ik geen kaas van gegeten.

 

Misschien kun je een andere grootboekrekening die je toch niet gebruikt  "misbruiken"?

Ik geef ook maar een mening..daar kunnen geen rechten aan ontleend worden!

Link naar reactie
  • 0

wat doe je met die 2e bankrekening?

want de gratis sheet  (genoemd in andere topic) die jij gebruikt is totaal ongeschikt voor een tweede bankrekening, ook niet als je een andere rekening misbruikt.. omdat het banksaldo niet bepaald wordt door een bankboek maar door een saldo van verkoopfacturen en inkoopfacturen met de markering betaald per bank.

er is dus geen andere manier om die andere rekening goed in je boekhouding te krijgen.

Link naar reactie
  • 0
43 minuten geleden, vanRijnsoever.nl zei:

zoiets:

geld overgemaakt:

Saldo 'relatiegeschenken' is toegenomen. 

btw betaald: Saldo 'relatiegeschenken' is afgenomen. 🙂 

 

en dan kan ik het saldo van de andere bankrekening aflezen op het winst en verlies tabblad bij relatiegeschenken?

 

Nou

 

je zou wel een balansrekening moeten nemen, anders wordt het een zooitje :).

Misschien "kas" ofzo?

 

Wat je ook zou kunnen doen: beide bankrekeningen op dezelfde rekening bijhouden, en de splitsing buiten het pakket om zelf bijhouden. Een eigen excel sheetje dus.

Ik geef ook maar een mening..daar kunnen geen rechten aan ontleend worden!

Link naar reactie
  • 0
14 minuten geleden, FredJansen zei:

Wat je ook zou kunnen doen: beide bankrekeningen op dezelfde rekening bijhouden, en de splitsing buiten het pakket om zelf bijhouden. Een eigen excel sheetje dus.

 

Dat is is net zo'n slecht idee als een winst en verliesrekening gebruiken.

Een van de kernpunten bij een controle is of het banksaldo en de transacties overeenkomen met de door de bank verstrekte afschriften.

op 1 grootboekrekening 2 bankrekeningen bijhouden is net zoiets als zelf op een inkoop of verkoop factuur even de bedragen doorstrepen. dat doe je ook niet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat wordt hier precies verstaan onder 'onderlinge rekeningen'?

 

Zijn dat twee zakelijke rekeningen van één onderneming? Of is dat een privé en een zakelijke rekening? Mij is of wordt dat in het geheel of in de context van dit topic niet duidelijk.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Highio zei:

Wat wordt hier precies verstaan onder 'onderlinge rekeningen'?

Zijn dat twee zakelijke rekeningen van één onderneming? Of is dat een privé en een zakelijke rekening?

Mij is of wordt dat in het geheel of in de context van dit topic niet duidelijk. 

De 'status' van beide rekeningen maakt niet uit als deze voor zakelijk transacties gebruikt worden.

Alsdan ben je verplicht om beide rekeningen in de administratie op te nemen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Het zijn twee zakelijke rekeningen van een onderneming. Ik gebruik de balans posten 'kas' en 'langlopende lening' niet. Beiden heb ik niet. Als ik contant geld opneem is dat een prive opname, die komt niet terug in 'kas'. En betalingen gaan ook via de bank.  Langlopende leningen voorzie ik ook niet. Die zou ik kunnen gebruiken?

'Kas'  voor de andere bankrekening en 'langlopende lening' voor een zakelijke spaarrekening bijvoorbeeld?

Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, vanRijnsoever.nl zei:

'Kas'  voor de andere bankrekening en 'langlopende lening' voor een zakelijke spaarrekening bijvoorbeeld?

ja dat zou nog wel te doen zijn omdat het pakket een betaald per bank en betaald per kas optie heeft en de langlopende lening te kiezen is als categorie..

dan blijven de saldi in elk geval zuiver en te herleiden naar de bankafschriften.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, vanRijnsoever.nl zei:

(en waarom krijg ik nu spam over een boekhouder in de regio?)

Misschien eentje die op zoek is naar nieuwe klanten ... en geen betere methode weet aan te dragen. 😎

 

30 minuten geleden, vanRijnsoever.nl zei:

 Ik gebruik de balans posten 'kas' en 'langlopende lening' niet. Die zou ik kunnen gebruiken?

De grootboekrekening ‘Kas’ is een activum, evenals ‘Bankrekening’.

Als de zo graag wilt, zou dat kunnen.

 

Maar wat is er op tegen om een ander boekhoudprogramma te gebruiken ... eentje die je wel kunt aanpassen ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Cosara zei:

Maar wat is er op tegen om een ander boekhoudprogramma te gebruiken ... eentje die je wel kunt aanpassen ?

deze is gratis in de hoop dat klanten een keer gaan overstappen naar een betaald pakket, met ondersteuning. Mijn kennis van excel gaat niet zover om er iets aan toe te voegen waarbij ook nog verrekeningen met andere tabbladen moet plaatsvinden.

Ik heb er verscheidene geprobeerd maar deze snap ik.  Ik doe iets, verstuur een factuur, heb reiskosten, en drink koffie als ik werk in een cafe. Meer hoeft er niet n. O ja, ik heb laatst printpapier gekocht, dat ook dus. 😉 

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, vanRijnsoever.nl zei:

Ik heb er verscheidene geprobeerd maar deze snap ik.  Ik doe iets, verstuur een factuur, heb reiskosten, en drink koffie als ik werk in een cafe. Meer hoeft er niet n. O ja, ik heb laatst printpapier gekocht, dat ook dus.

 

Wel een beetje overdreven om daar dan twee betaalrekeningen en een spaarrekening voor aan te houden 😛:classic_ninja:

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Roel J zei:

 

Dat is is net zo'n slecht idee als een winst en verliesrekening gebruiken.

Een van de kernpunten bij een controle is of het banksaldo en de transacties overeenkomen met de door de bank verstrekte afschriften.

op 1 grootboekrekening 2 bankrekeningen bijhouden is net zoiets als zelf op een inkoop of verkoop factuur even de bedragen doorstrepen. dat doe je ook niet.

 

 

 

Nou

 

dat is natuurlijk een beetje onzin en op zijn minst heel erg kort door de bocht.

We hebben het hier vermoed ik niet over een bedrijf met meerdere transacties op meerdere rekeningen per dag.  Dan zou de boekhouding niet in een blijkbaar nogal beperkt excel bestand bijgehouden worden.

Zolang je buiten het pakket om een overzicht bijhoudt dat aansluit met het totaalbedrag op de grootboekrekening kan dat best.

Heeeeel iets  anders dan het gebruik maken van een V&W rekening voor een balanspost of bedragen doorstrepen op facturen.

 

UIteraard heeft het niet de voorkeur, maar als om wat voor reden dan ook het werken met het excel pakket een voorwaarde is, dan zou het een oplossing kunnen zijn.

Ik geef ook maar een mening..daar kunnen geen rechten aan ontleend worden!

Link naar reactie
  • 0
Op ‎25‎-‎4‎-‎2019 om 21:14, vanRijnsoever.nl zei:

deze is gratis in de hoop dat klanten een keer gaan overstappen naar een betaald pakket, met ondersteuning.

 

Frappant. HL levert deze ondersteuning nu.

 

Ik heb ook vaak 'klanten' die tractoronderdelen bij een goedkope webshop kopen en mij dan vragen om afstelgegevens of een inbouw advies. Ik meld ze altijd, afhankelijk van de vraag, of ze eerst een bedragje willen overmaken naar mijn rekening.

Heel verwonderd: "ja maar dat is toch service" dat is toch gratis.

Link naar reactie
  • 0
59 minuten geleden, herman van der helm zei:

Ik meld ze altijd, afhankelijk van de vraag, of ze eerst een bedragje willen overmaken naar mijn rekening.

Heel verwonderd: "ja maar dat is toch service" dat is toch gratis.

Mwah ... Hoe lager de kosten, hoe hoger de winst, en daarmee ook een hogere belastingaanslag, waarmee deze service (website) weer wordt betaald.

 

Iedereen die hier vragen stelt, en iedereen die hier vragen beantwoord, heeft zo z’n eigen redenen om dat te doen.

‘Don't judge my choices if you don't know my reasons'

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.