• 0

Kosten incassobureau terecht?

Bekende pinapparatenboer stuurt incassobureau op mij af wegens twee openstaande facturen.

 

Na een aantal dreigende brieven van het incassobureau, maak ik bezwaar tegen een van de facturen en ik ontvang een creditfactuur. De andere factuur betaal ik, plus incassokosten en rente.

 

Het incassobureau heeft echter in een van zijn brieven gesteld dat het pinapparaat opgehaald zal worden indien ik niet betaal vóór datum X (die datum heb ik laten passeren). De hierbij horende kosten zijn voor mijn rekening.

 

Het incassobureau heeft deze kosten toegevoegd aan de hoofdsom, terwijl het pinapparaat nooit is opgehaald.

 

Ik ben van mening dat ik niet hoef te betalen voor een dienst die nooit geleverd is.

 

Verder wil het incassobureau mij nog 'administratiekosten' in rekening brengen, terwijl dit mijns inziens onder de incassokosten valt (die ik dus al betaald heb).

 

Ik maak nu een afweging tussen een gerechtelijke procedure, en het 'gewoon maar betalen om er vanaf te zijn'.

 

De vraag aan HigherLevel is nu, of ik (n)iets over het hoofd zie teneinde alles mee te wegen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Beste P.,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.


Waarom betaal je de facturen van jouw leverancier(s) niet tijdig?

 

Leverancier en incassobureau lijken mij zo ongeveer uit coulance te handelen in reactie op jouw bezwaar (het complete plaatje of verhaal is hier niet inzichtelijk o.b.v. jouw openingsbericht)...

 

Kun je als minderjarige (zoals in jouw HL-profiel vermeld staat) een contract met een leverancier als genoemd afsluiten? Ik dacht van niet, dus verklaar u nader.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Pessimist zei:

 

Het incassobureau heeft echter in een van zijn brieven gesteld dat het pinapparaat opgehaald zal worden indien ik niet betaal vóór datum X (die datum heb ik laten passeren). De hierbij horende kosten zijn voor mijn rekening.

 

Ik maak nu een afweging tussen een gerechtelijke procedure, en het 'gewoon maar betalen om er vanaf te zijn.

Een incassobureau haalt geen pin apparaten retour. 

 

Je hebt de datum laten passeren, in eerste instantie heb je ongelijk.

 

Om hoeveel geld gaat het?

 

Wat kost een gerechterlijke procedure, die je niet volledig gaat winnen, en dus ook voor x percentage gaat betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Er lijkt sprake van meer facturen. De eerste heb je betaald. De tweede is ingetrokken. Nu komen er nog na-ijlende kosten. Dit zijn geen kosten van de leverancier meer, maar nota's van het incassobureau. Die zijn aan de hoofdsom toegevoegd, beweer je. Hoe werkt dat? Staat er op de nieuwe nota een nieuw eindbedrag met een deel reeds betaald?

 

Het lijkt erop dat de originele eiser niet meer betrokken is bij de zaak en het bureau nog wat extra wil incasseren. Wat zou er op de dagvaarding staan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.