• 0

aangifte omzetbelasting, facturen kwijt!

(aangepast)

Hoi,

 

Het is momenteel moeilijk om niet te stressen. Een lang verhaal kort gemaakt: ik ben mijn inkoop facturen kwijt en kan ze niet opnieuw verkrijgen. Het gaat om facturen voor intracommunautaire leveringen.

 

Is hier een oplossing voor? Het is ver gezocht misschien, maar wellicht weet de belastingdienst hoeveel er intracommunautair aan mij is geleverd via mijn BTW nummer? Ik dacht misschien wordt dat geregistreerd automatisch. Is dat mogelijk?

 

Of misschien is er een andere oplossing?

 

Groeten,

Fay

 

 

aangepast door Roel J
Titel aangepast naar juiste belastingsoort..
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In plaats van de facturen zelf, heb je misschien nog de originele BTW-aangiftes? Daar staat ook op hoeveel 'verwervingen' er waren in elk kwartaal.

 

Verderheb je nog je bankafschriften. Hier zouden in ieder geval de betalingen van dure verwervingen terug te moeten vinden zijn. Allebei niet ideaal, maar voor de inkomstenbelasting zou het eventueel kunnen volstaan.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

stressen is niet nodig, ofwel de raad van prins rachid opvolgen of desnoods ook  uitstel aanvragen voor de aangifte zodat je wat meer tijd hebt om dingen uit te zoeken aanvragen gaat online  en kan nog tot 1 mei. en je krijgt dan standaard uitstel tot 1 september.

 https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/content/ik-moet-aangifte-doen-maar-ik-wil-graag-uitstel-kan-dat

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses, ik bedoelde de aangifte omzetbelasting ipv aangifte inkomstenbelasting. Dan is het natuurlijk een ander verhaal.

 

Ik hoopte dat de belastingdienst zelf een controlemechanisme zou hebben waar ik gebruik van zou kunnen maken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst controleert dit soort leveringen wel maar zal deze niet zo maar verstrekken. Maar zoals Prinsrachid al schreef zijn er diverse mogelijkheden om de administratie te reconstrueren. Bankafschriften, email en de reeds gedane aangiften omzetbelasting. Allemaal op te vragen via internet. 

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0
Op 27-4-2019 om 13:53, ROVened zei:

De belastingdienst controleert dit soort leveringen wel maar zal deze niet zo maar verstrekken. 

Dat lijkt me stug.... De BD heeft alleen informatie achteraf via de aangifte OB en opgaaf ICP.  Ik begrijp uit de vraag dat de aangifte OB, (blijkbaar het vorige kwartaal) deze maand nog gedaan moet worden en hiervoor de facturen ontbreken. Daar kan de BD dus niet bij helpen en zal TS dus uit eigen bankafschriften en emails de bedragen moeten berekenen.  Misschien heeft TS nog pakbonnen? Dan weet je in ieder geval wat voor producten wanneer geleverd zijn. Bij ICL's zal het BTW bedrag waarschijnlijk 0 geweest zijn..... Maar waarom zou(den) de leverancier(s) niet alsnog een kopietje kunnen sturen? En is er geen administratie waar de facturen ingeboekt zijn???

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.