Helaas krijg ik mijn balans niet kloppend en heb ik geen idee waar het mis gaat. Ik stel het enorm op prijs als jullie even kunnen meekijken.
Zo ziet het eruit:
Activa:
- immaterieel 0
- materieel 0
- financieel 0
- voorraden 0
- vorderingen 309
- liquide middelen 1.452
------------------------------
1.761
Passiva:
- Ondernemersvermogen
- eigen vermogen einde boekjaar -24.073 (ik heb ingeteerd op mijn vermogen) (vermogen berekend als volgt: ev begin boekjaar + prive stortingen + winst - prive opnames)
- FOR 27.715
----------------------------------
3.642
- Voorziening 8.309 (pensioensparen saldo op rekening)
- kortlopende schuld 93
-------------------------------------
12.044
Ik twijfel over de Voorziening (zie deze post in de aangifte 2017 niet opgenomen en er is in 2018 geen dotatie of onttrekking geweest) en ik twijfel over de FOR. Dit is een reeds opgebouwde oudedagsreserve uit voorgaande jaren. Maar met een negatief eigen vermogen is het vreemd om een FOR te hebben lijkt mij.
AnnekeKra
AnnekeKra
Beste mensen,
Helaas krijg ik mijn balans niet kloppend en heb ik geen idee waar het mis gaat. Ik stel het enorm op prijs als jullie even kunnen meekijken.
Zo ziet het eruit:
Activa:
- immaterieel 0
- materieel 0
- financieel 0
- voorraden 0
- vorderingen 309
- liquide middelen 1.452
------------------------------
1.761
Passiva:
- Ondernemersvermogen
- eigen vermogen einde boekjaar -24.073 (ik heb ingeteerd op mijn vermogen) (vermogen berekend als volgt: ev begin boekjaar + prive stortingen + winst - prive opnames)
- FOR 27.715
----------------------------------
3.642
- Voorziening 8.309 (pensioensparen saldo op rekening)
- kortlopende schuld 93
-------------------------------------
12.044
Ik twijfel over de Voorziening (zie deze post in de aangifte 2017 niet opgenomen en er is in 2018 geen dotatie of onttrekking geweest) en ik twijfel over de FOR. Dit is een reeds opgebouwde oudedagsreserve uit voorgaande jaren. Maar met een negatief eigen vermogen is het vreemd om een FOR te hebben lijkt mij.
Alvast erg bedankt,
Anneke
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag