• 0

Windows Vista

Aanbevolen berichten

  • 0

de nieuwe versie van windows gaat "vista" heten, dat las ik op tweakers.net. benieuwd hoe snel onze "vrienden" de domeinkapers allerlei varianten hierop zullen claimen.

 

De domeinen met algemene extensies zijn al meer dan een jaar geleden door Microsoft geregistreerd. Ook lijkt het mij niet slim om een domeinnaam met een trademark erin te registreren en zeker niet van Microsoft; zij eisen namelijk nogal wat domeinen op.

Link naar reactie
  • 0

Het rare is dat alleen het .nl domein geregistreerd is, en vele anderen nog niet. Maar domeinkapers hebben geen schijn van kans, omdat Microsoft deze toch wel terug claimt.

Link naar reactie
  • 0

Hmz.. Vista zei U? Was dat niet zo'n toko die visitekaartjes print?

 

Kan nog een leuke worden voor de domeinkapers dit, vraag me af hoe goed 'vista' als merk te beschermen is... eigenlijk is het gewoon een (wat weinig gebruikt) woord.

 

Inderdaad. Het is wel erg algemeen. Maar dat is "Windows" ook.

Die toko heet trouwens Vistaprint ;)

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0
Kan nog een leuke worden voor de domeinkapers dit, vraag me af hoe goed 'vista' als merk te beschermen is.

 

microsoft registreert alleen de combinatie "windows vista", zo valt te lezen in de link van willemj. dus alle andere combinaties mogen wel. zo maar een paar suggesties voor onze domeinenbeleggers: koopvista.nl, vistaupgrade.nl, vistaplus.nl. wel meteen reserveren he, anders zijn ze weg hoor.

Link naar reactie
  • 0

microsoft claimt inderdaad nogal wat, maar of ze daadwerkelijk mogen claimen is een volgende helaas is er nog geen kapitaalkrachtige partij geweest die dat in de rechtbank heeft uitgevochten.

 

ik denk dat ze in veel gevallen ongelijk hebben namelijk

 

overginds vind ik vista echt niet klinken.

noem het dan schaakmat ofzo

 

gewoon mijn mening ik vind het echt een net niet naam, je hebt ook al zoveel namen met vista erin vistaprint bijvoorbeeld.

 

lijkt me nou ook niet echt in de microsoft strategie vallen, tenzij ze al die bedrijven willen overnemen, wat op zich ook niks nieuws zou zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

microsoft neemt bedrijven over om snel en gemakkelijk een dominante marktpositie in een bepaalde sector af te dwingen, niet omdat ze dezelfde naam hebben. die sue-en ze gewoon kapot.

 

dat gedoe over een naam ook altijd... bij iets wat dergelijk gemeengoed wordt zou ik me niet zo druk maken. xp was al iets generieks, vista is dat ook. pech voor de lui die ook zo heten, maar zolang ze geen os maken hebben ze niet zoveel te zeggen denk ik. tenslotte is hun naam ook gewoon een generiek woord.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heel veel verhalen gehoord over Longhorn (nu dus Vista) m.b.t. een chip die microsoft in alle nieuwe computers wil laten inbouwen om zo illegale software en muziek enzo tegen te gaan. Hoe zit het daarmee?

 

In Europa zou het met 2 wetten in de knoop komen: een monopolywet en privacywet.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heel veel verhalen gehoord over Longhorn (nu dus Vista) m.b.t. een chip die microsoft in alle nieuwe computers wil laten inbouwen om zo illegale software en muziek enzo tegen te gaan. Hoe zit het daarmee?

 

In Europa zou het met 2 wetten in de knoop komen: een monopolywet en privacywet.

 

Twee termen DRM (digital rights mangement) en Trusted Computing. Hiermee kan volkomen anoniem het illegaal gebruik van software/data tegen gegaan worden. Daarnaast zijn er een meer partijen dan MS die dat geimplementeerd willen zien. Ben dus benieuwd waar je de wijsheid vandaan hebt dat dit zou botsen met wetten.

 

HL lijkt me niet de plek om daar verder technisch op in te gaan. Op Slashdot stond vandaag weer een artikel hierover (Mac + TPM) en op Tweakers is er een hoop over te vinden.

 

Apple is ook met zoiets bezig voor hun Intel-inside machines.

Lijkt mij een typisch geval van gekoppelde verkoop, en dat mag niet in de EU.

 

Yep dat was dus dat artikel op Slashdot waar ik op doelde. Pure speculatie en er zit dus, zoals vandaag gemeld, geen DRM op de developer machines van Mac. Bovendien zou volgens die logica de verkoop van de Mac nu ook in strijd zijn met de wet.

Link naar reactie
  • 0

om weer eens even de ondernemerkant te belichten; volgens mij is nu nauwelijks een fatsoenlijk deel van de doelgroep die licenties upgrade overgestapt op xp, dus zal men wel upgraden naar vista. in de grotere bedrijven werkt het gros nog met w2k en bij de kleinere bedrijven komen nieuwe windowsversies volgens mij alleen binnen bij de aanschaf van nieuwe hardware.

 

ik upgrade zelf ook nooit een windows licentie, enkel als ik nieuwe hardware koop. bij macosx doe ik het echter gek genoeg wel...vreemd ??? :)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb heel veel verhalen gehoord over Longhorn (nu dus Vista) m.b.t. een chip die microsoft in alle nieuwe computers wil laten inbouwen om zo illegale software en muziek enzo tegen te gaan. Hoe zit het daarmee?

 

In Europa zou het met 2 wetten in de knoop komen: een monopolywet en privacywet.

 

staat op zich los van vista/longhorn, maar verhalen gaan dat ze het tegelijk met longhorn willen introduceren.

Palladium is het toverwoord.

 

Intel probeerde het eerder met het processor serienummer, niet gelukt dus ni samen met ms.

het is overginds een heel nieuw platform, naast d pc zeg maar.

tenminste zo presenteren ze het.

 

Link naar reactie
  • 0

Apple is ook met zoiets bezig voor hun Intel-inside machines.

Lijkt mij een typisch geval van gekoppelde verkoop, en dat mag niet in de EU.

 

daarom noemen ze het een gesloten standaard, dan mag het wel.

 

Link naar reactie
  • 0

als microsoft zijn os net als apple zou willen koppelen aan machines, gaan ze geheel voorbij aan het principe van upgradable pc's. ze zouden dan hun hele licentiesysteem moeten omgooien en geen retail meer moeten doen, enkel oem licenties. elke andere oplossing is denk ik niet administreerbaar.

 

zijlijntje: wat wel gekoppelde verkoop is, is de combinatie voetbalrechten/adsl/analoge telefonie (belgacom)... dat wordt nog leuk, let maar op.

 

Link naar reactie
  • 0

om weer eens even de ondernemerkant te belichten; volgens mij is nu nauwelijks een fatsoenlijk deel van de doelgroep die licenties upgrade overgestapt op xp, dus zal men wel upgraden naar vista. in de grotere bedrijven werkt het gros nog met w2k en bij de kleinere bedrijven komen nieuwe windowsversies volgens mij alleen binnen bij de aanschaf van nieuwe hardware.

 

ik upgrade zelf ook nooit een windows licentie, enkel als ik nieuwe hardware koop. bij macosx doe ik het echter gek genoeg wel...vreemd ??? :)

microsoft slaagt er minder in zijn producten zakelijk te verkopen, hierom verkoopt windows server ook niet zo goed.

apple is er blijkbaar beter in vernieuwing te verkopen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.