• 0

Leverancier weigert BOL vrij te geven

Beste lezer,

graag advies over het volgende , onze chinese leverancier wil de BOL niet vrijgeven voor een levering waarin wij hebben bemiddeld.

de reden is dat de leverancier meent nog een bedrag van ons tegoed te hebben van een levering uit het verleden.

de zending die het nu betreft is geheel betaald door de klant en de klant is ook degene die op de bol staat wij worden nergens genoemd op de papieren of de facturen, de overeenkomst is op papier geheel tussen de leverancier en de klant.

wat kunnen wij doen om toch de goederen vrij te krijgen en mag de leverancier dit ongestraft doen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Maarten,

 

Dit is heel vervelend maar dit zal een juridisch verhaal worden want de leverancier kan deze zending (indien jullie er echt niet opstaan) niet vasthouden ivm met een vordering op een derde. Maar dit kan wel lang duren als ze echt niet mee willen werken want ze willen nu tijd als hefboom gebruiken om het geld alsnog binnen te krijgen. 

 

Succes,


Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ehproducts,

 

Vanwege een vakantie nu pas een late reactie van mij.

 

Ik ben het helemaal eens met Roy. Natuurlijk heeft de leverancier het recht niet de betreffende BL vast te houden. Als je gaat procederen wordt het een langdurige en dure geschiedenis. Je zult namelijk in China moeten gaan procederen. Mijn advies is afhankelijk van wat de leverancier meent nog van jullie te krijgen.

 

Zonder BL krijg je de container niet en wordt deze opgeslagen in de haven. De kosten van opslag en huur van de container zijn niet misselijk.  Vraag de Nederlandse vervoerder die de invoer etc. voor je regelt, maar eens wat die opslag kost. Waarschijnlijk zijn die kosten binnen een paar dagen of weken al hoger dan het bedrag dat de leverancier van je wil. Als dat het geval is, moet je door de zure appel bijten en de leverancier betalen om te voorkomen dat de schade nog hoger wordt. Realiseer je ook dat de uiteindelijke ontvanger van de container door vertraging in de uitlevering ook schade zal ondervinden.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Als je echt niet (alles) wilt betalen dan zou ik direct op het vliegtuig stappen en deze leverancier persoonlijk bezoeken. Dat maakt indruk en mijn ervaring is dat je er dan wel uitkomt. Ben het met ChinaTradeConsult eens dat je dit zsm moet regelen, opslag in de haven is een dure aangelegenheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.