• 0

Web Registraties Nederland domeinnaam scam

Een klant van me kreeg zojuist een "factuur" van Web Registraties Nederland, en was zo slim mij te mailen om te vragen of hij deze moet betalen. Zeker niet dus, want dit is een ouderwetse domeinregistratie scam. Helemaal onderaan de "factuur" staat dan in piepkleine lettertjes "Dit is een aanbieding en geen factuur,betaling van deze aanbieding wordt beschouwd als opdrachtbevestiging . Mocht tijdige betaling uitblijven vervalt onze dienstverlening en verblijft de domeinextentie opkoopbaar voor derden." Ging in dit geval om een waardeloze .co extensie.

Volgens mij zijn er wel vaker topics over dit soort scams geweest maar ik kon er zo snel geen vinden dus maar even een nieuwe aangemaakt, dan is  Web Registraties Nederland ook beter vindbaar in Google 😉 Mocht een moderator vinden dat dit samengevoegd moet worden met een ander topic, be my guest.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of dit juridisch gezien oplichting is valt nog te bezien: als de aanbieder daadwerkelijk een domein registreert na betaling dan doen ze feitelijk niets onwettigs, je mag een absurd hoge prijs vragen voor een dienst die je elders veel goedkoper kunt afnemen.

 

Ik zou aanraden te kijken of je het elders goedkoper kunt krijgen als je een domein wil kopen. 

Link naar reactie
  • 0

Hier werd ie ook ontvangen door een kennis (en werd aan mij gevraagd wat ze ermee moesten doen) :classic_smile:

 

Geen gegevens (naam en adres e.d.) van de afnemer.

Geen KvK nummer van de leverancier.

Geen BTW nummer van de leverancier.

En inderdaad in de "kleine lettertjes" de melding van de "aanbieding" i.p.v. factuur.

 

Maar bij de eerste drie punten gaan er bij mij al allerlei alarmbelletjes rinkelen en gaat ie "factuur" zo het spam-bakje in. Ik kom dan niet eens toe aan de kleine lettertjes.

 

Trouwens een leuke postcode: 0091 LJ

Als je daarop zoekt kom je hem vanzelf meerdere keren tegen.

 

Link naar reactie
  • 0

Deze is inderdaad wel heel fout, gezien er gewoon met dikke letters "FACTUUR" rechtsboven staat, en het ding vervolgens niet alle informatie bevat om een geldige factuur te kunnen zijn. Ik denk dat er best mensen in kunnen trappen als ze niet opletten. Wat er wellicht wel aan helpt is dat men een spaanse bankrekening gebruikt, dat valt wellicht nog meer op dan het onbrekende BTW of KVK nummer. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.