• 0

Risk Assessments or Method Statements

Een klant van mij vraagt om een Risk Assessments or Method Statements.
Is dat hetzelfde als de RI&E?

Deze is bij ons vooral gebaseerd op het werk in onze loods, want dat is eigenlijk de enige plek waar risico's zijn. Wat heeft mijn klant hier precies aan?
Ik neem aan dat hij dan ook vertaald moet worden? Is het dan ongebruikelijk om hier kosten voor in rekening te brengen.
In dit geval is de opdrachtgever Italiaans, of zou een Engelse hierin volstaan?
Ik kan dit allemaal navragen, maar weet niet of dit gezien gaat worden als domme vragen.

Ze vragen ook om een Engelse Public Liability Insurance, maar de ASR weigert deze voorlopig nog uit te geven, ondanks dat ik een toeslag betaal voor het feit dat opdrachten plaats kunnen vinden in het buitenland, zou ik hier ook gewoon zelf een vertaling van kunnen maken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
45 minuten geleden, Jasper S. zei:

en klant van mij vraagt om een Risk Assessments or Method Statements.
Is dat hetzelfde als de RI&E?

 

Nee, een Risk Assesment and Method Statement (RA&MS) is een document waarin de risico's, procedures en genomen maatregelen van een werk worden beschreven. 

 

45 minuten geleden, Jasper S. zei:

maar de ASR weigert deze voorlopig nog uit te geven,

 

ASR heeft die vermoedelijk ook niet. Wat ze - als het goed is - wel kunnen afgeven is een Engelstalig Insurance Certificate. Dat is voor opdrachtgevers meestal genoeg (en bovendien bevat een insurance certificate geen premies: wat jij aan een verzekering betaalt is voor een klant niet belangrijk) 

 

45 minuten geleden, Jasper S. zei:

zou ik hier ook gewoon zelf een vertaling van kunnen maken?

 

Een klant (of diens eigen verzekeraar) wil meestal geen eigen vertaling maar een document van de verzekeraar waaruit blijkt dat jij verzekerd bent en waarvoor. 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ja hoor ik zet het wel op de factuur. De opdrachtgever is Google, het budget in bijna onbeperkt.

Echter geen idee waarom je deze vraag stelt, zij zullen dit niet aan ons vragen, maar aan 1 van de cateringbedrijven.

aangepast door Jasper S.
Link naar reactie
  • 0

Je had het over aansprakelijkheid en podiumbouw. Dan moet ik al snel denken aan de befaamde rider van de rockband Van Halen (een rider is een bijlage bij een contract). Hier hadden zij als eis opgenomen dat er in de kleedkamer van de band een schaal met M&M's klaar moest staan waaruit alle bruine M&M's waren verwijderd. De rest van de rider stond vol met technische eisen en veiligheidseisen. Stond er een schaal met M&M's in de kleedkamer waaruit de bruine waren verwijderd, dan wist het management van Van Halen dat de veiligheidseisen in elk geval waren gelezen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.