• 0

Vrachtwagens lossen klein bedrijf

Dag allen,

 

Ik had afgelopen weken toevallig een grote opdracht om bij een klant de computers te vervangen met allerlei rand apparatuur. Zonder erbij na te denken, bestel ik alle spullen en laat dit bezorgen bij mijzelf, een rijtjeswoning in een woonwijk. Dit doe ik standaard namelijk. Echter had ik er geen rekening mee gehouden, dat het ongeveer een pallet of 6 aan spullen zou zijn. (Niet alles was voor mijn klant, ook voor eigen voorraad).

 

Palletwagentje heb ik wel staan, echter had deze vrachtwagen dan weer geen laadklep. De chauffeur was not amused en stond op het punt om weer te vertrekken. Uiteindelijk toch nog kunnen lossen, met hulp van enkele buren.

 

Hoe gaan de ondernemers er hier mee om? Ik verwacht eind dit jaar een kleine bedrijfspand te kunnen betrekken, om mijn spullen in op te kunnen slaan, maar de aanschaf van een stapelaar  of heftruck is toch wel een grote aanschaf, om enkele keren per jaar enkele pallets te lossen uit een vrachtwagen lossen. Ik verwacht wel dat dit over een tijdje wekelijks zal zijn, maar dat duurt nog even.

 

Nog even ter info:Ik krijg niet geregeld een vrachtwagen op de stoep, dit is toevallig eenmalig een keer gebeurd. Wel 3 keer een kleine bakwagen gehad met telkens 1 pallet met dozen over de afgelopen 2 jaar, en nooit klachten gehad van de buren eigenlijk

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een vervoerder kan niet berekend zijn op elke situatie en dekt zich daarvoor in.

Stel je besteld een 12 palllets boter bij je voordeur in een woonwijk uit ierland, want daar is het zo goedkoop

Dat kan daar niet gelost worden. Dan zal de vervoerder een lokale koel opslag moeten zoeken, iemand die het alsnog met een koelwagen, laadklep en pompwagen kan lossen. Uiteraard woont u op de derde verdieping, regel ook maar even een telekraan en een glaszetter omdat alles door het raam van de woonkamer moet.

 

Wie gaat dit allemaal betalen? De vervoerder uit Ierland? Die had het maar moeten weten dat u drie hoog zonder lift woont?

 

Zowel wij en zo ken ik nog nog een waslijst aan vervoerders noemen hebben standaard in onze voorwaarden staan dat de afzender en afnemer verantwoordelijk zijn dat het in en uit de auto komt (op een goede manier uiteraard). Mocht u dit met de hand willen doen, prima, na X tijd tikt de meter en worden er wachtkosten berekend.

 

Het is jammer dat door dit moddergooien mijn eerder aandragen oplossing; zoek contact met een lokale vervoerder of koerier voor tussentijdse opslag, maar ook voor het eindvervoer is ondergesneeuwd.  TS kan daar ook meerdere leveranciers laten leveren en dan per dag uit laten leveren zoals hij of zei dat wenst.

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, JansenmeteenJ zei:

Het is jammer dat door dit moddergooien mijn eerder aandragen oplossing; zoek contact met een lokale vervoerder of koerier voor tussentijdse opslag, maar ook voor het eindvervoer is ondergesneeuwd.

 

Het ligt niet aan de vervoerder.

 

En het ligt vermoedelijk ook niet aan de afzender en leverancier. Niemand stuurt immers ongezien een lading computers en netwerkapparatuur naar een onbekend adres. Grote kans dat kantoorspullen zijn bedoeld voor een kantooradres, zonder geschikte losplaats voor complete pallets. En dus zeker geen zeven pallets.

 

Misschien kan Danny toelichten hoe deze order tot stand kwam en welke rol zijn huidige werkgever en/of het familiebedrijf daarbij speelden?

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Ward van der Put zei:

Waarom wil je dat zo graag in zijn algemeenheid weten? 

Is het zo gek dat een ondernemer op een ondernemersforum wilt weten hoe andere ondernemers met een casus als deze overweg gaan? Ik neem aan dat de ondernemers hier zijn om van elkaar te leren? Of zijn ondernemers hier om modder naar elkaar te gooien? Ik moet heel eerlijk toegeven dat het daar wel op lijkt. 

1 uur terug, Ward van der Put zei:

Het ligt niet aan de vervoerder. 

  

En het ligt vermoedelijk ook niet aan de afzender en leverancier. Niemand stuurt immers ongezien een lading computers en netwerkapparatuur naar een onbekend adres. Grote kans dat kantoorspullen zijn bedoeld voor een kantooradres, zonder geschikte losplaats voor complete pallets. En dus zeker geen zeven pallets. 

Ik ontken ook zeker niet ik het niet beter had kunnen regelen. De reden van mijn vraag hier is dat ik het in de toekomst beter wil gaan regelen namelijk.

 

1 uur terug, Ward van der Put zei:

Misschien kan Danny toelichten hoe deze order tot stand kwam

In overleg met mijn leverancier, meerdere contactpersonen. Ik ben een kleine klant met toevallig een grote opdracht. Niet alle spullen waren op voorraad, want het was redelijk veel. Echter is alles uiteindelijk wel in 1 keer verstuurd. 2 pallets met printers. (Verwachting was 1 pallet), 3 pallets met monitoren (Verwachting was 1 pallet) en 1 pallet met de accessoires en onderdelen. (Dit zou ik eerst ontvangen, zouden enkele pakketten zijn i.p.v. een pallet.) Uiteindelijk heb ik dan ook alles tegelijk ontvangen, op pallets. Naar verwachting had dit ook op 4 pallets (Misschien zelfs op 3) geladen kunnen worden bij elkaar. Maar de leverancier had gekozen om de printers en monitoren op eigen pallets te houden.

Dit is de eerste keer dat ik echt pallets ontvang vanwege het hoge aantal van producten. Er is 3 keer eerder een kleine bakwagen langs geweest met 1 pallet, die amper geladen was met dozen. Een opgevouwen doos van 60x40x40cm  is namelijk 100x80cm plat, dus dat gaat wat moeilijk als pakket.

 

1 uur terug, Ward van der Put zei:

en welke rol zijn huidige werkgever en/of het familiebedrijf daarbij speelden?

Geen en/of geen.

 

Ik ben zeer dankbaar voor de suggesties. Het kan blijkbaar gewoon zo simpel zijn door gewoonweg te vragen of men er rekening mee wilt houden dat er geen heftruck aanwezig is. Nu weet ik ook dat ik bij het huren van een pand geen stapelaar of heftruck hoef aan te schaffen, die 3 tot 9 keer de prijs zou zijn van de maandelijkse huur.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, DannyvdM zei:

Het kan blijkbaar gewoon zo simpel zijn door gewoonweg te vragen of men er rekening mee wilt houden dat er geen heftruck aanwezig is. Nu weet ik ook dat ik bij het huren van een pand geen stapelaar of heftruck hoef aan te schaffen, die 3 tot 9 keer de prijs zou zijn van de maandelijkse huur.

Inderdaad zo simpel is het.

 

10 uur geleden, DannyvdM zei:

Ik neem aan dat de ondernemers hier zijn om van elkaar te leren? Of zijn ondernemers hier om modder naar elkaar te gooien? Ik moet heel eerlijk toegeven dat het daar wel op lijkt. 

Schijn bedriegt.

Wij zijn allemaal ondernemers ... en die dragen doorgaans het hart niet op de tong.

 

Mijn insteek is ... maak het kleine probleem niet groter dan het is ... maar dat zal nu wel duidelijk zijn 😊

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben eigenaar van een groothandel. De leveringsconditie die wij aanbieden is  : franco, ongelost.
Wij leveren, maar de klant dient zelf voor losmogelijkheid te zorgen. Dit heeft niets te maken met "onredelijke voorwaarden". Dit wordt gewoon overeengekomen dmv offerte/orderbevestiging. Al zullen er klanten zijn die hier overheen kijken en er maar van uitgaan dat het ook gelost wordt. Er zijn verschillende leveringscondities mogelijk, maar wij hebben hiervoor gekozen en dat zullen er vele met ons hebben gedaan. Zo mogelijk ook de leverancier van de topicstarter. In de praktijk rijden onze wagens met eigen loskraan en kunnen zij in veel gevallen zelf lossen, maar mocht er zich een situatie voordoen (bijvoorbeeld een zakelijke klant plaatst een bestelling, maar laat dit op een particulier adres afleveren :-) ) en de mogelijk om met loskraan te lossen is er niet vanwege een te krappe lossituatie of er is een inhuurwagen ingezet zonder loskraan, dan is het dus in principe inderdaad het "probleem" van de klant.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.