Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo, even een korte introductie.

Ik ben de laatste 15 jar vooral bezig geweest in vastgoedontwikkeling, zowel met woningen als met commercieel vastgoed.

Nu heb ik de mogelijkheid om in Zuid-Holand 5,5 hectare landbouwgrond te pachten voor een periode van 25 jaar. Ik ben al asl bij de gemeente geweest en het is mogelijk om zonnepark daar op te zetten. Er zullen wel wat procedures in werking gezet moeten worden ivm bestemmingsplan.

Nogmaals ik ben vrij nieuw in deze sector en leer elke dag weer wat. 

Wat ik heb begrepen is dat de stichting kosten ca. 600.000 euro per hectare zijn.

Nu heb ik de volgende vragen:

1) Zijn er banken die 'zoeken' naar zulke projecten, en daarom betere voorwaarden geven en er minder inbreng van eigen geld nog is?

2) Ik ben nooit iemand die zich rijk bekend, maar ik zie zoveel verschillende opbrengsten, wat is nou realistisch. Na kosten rente, onderhoud etc?

3) Ik wil graag zaken doen met grote genormeerde bedrijven, geen prijsvechters.  wat zijn een beetje de top 3 of 5.

bedankt en mvg 

Edited by Hans van den Bergh
Oproep voor deelname aan project verwijderd, dit dient, mits het geen vraag om financiering betreft, in Vraag & Aanbod gedaan te worden.

Wat heb jezelf al uitgezocht over het aanleggen van een Zonnepanelenpark.

Kijk eens met deze pagina over zonne-energie van RvO.

https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-ondernemen/duurzame-energie-opwekken/zonne-energie

daar staan heel veel links naar allerlei informatiebronnen en (innovatieve) partijen die daar mee bezig zijn. Waarschijnlijk zul je een deel van je vragn daar kunnen beantwoorden. maar dingen als wat is nu realistisch rendement zul je echt per project moeten berekenen.

Als ik Google op 'bank investeert duurzame energie' dan kom ik al heel wat interessante linkjes tegen.

Ook energiebedrijven investeren in dergelijke projecten, Greenchoice bijvoorbeeld.

Misschien moet je banken en energiebedrijven in deze niet alleen als potentiële leningverstrekkers zien, maar ook als mogelijke partners/investeerders.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

7 uur geleden, yaron benitah zei:

Ik ben de laatste 15 jar vooral bezig geweest in vastgoedontwikkeling, zowel met woningen als met commercieel vastgoed.

Allemaal met eigen geld? Nooit een financiële partner nodig gehad? Volgens mij kun je beter langs gaan dan een email te sturen vol taalfouten, want dan kun je als persoon indruk maken. Al een prospectus gemaakt?

Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Ik ben vrij nieuw in deze branche dus ben veel aan het leren. Ik heb alleen een geweldig internationaal netwerk . vandaar wilde ik het graag heet kans geven.

Er zijn veel partijen actief op zoek naar grond voor dit soort projecten, Google is jouw vriend...

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

2 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Er zijn veel partijen actief op zoek naar grond voor dit soort projecten, Google is jouw vriend...

klopt maar in heb de grond in eigendom

14 minuten geleden, TwaBla zei:

Allemaal met eigen geld? Nooit een financiële partner nodig gehad? Volgens mij kun je beter langs gaan dan een email te sturen vol taalfouten, want dan kun je als persoon indruk maken. Al een prospectus gemaakt?

ik ben  Marokko geboren dus is mij taal sims niet per feit. met dat weerhoud ons niet ervan geld te verdienen

mijn vader https://www.nrc.nl/nieuws/2011/10/22/rotterdamse-vastgoedinvesteerder-eist-325-miljoen-euro-van-turkije-a1451517

https://www.google.nl/search?q=zonnepanelen+park+zuid-holland

Ik ben al asl bij de gemeente geweest en het is mogelijk om zonnepark daar op te zetten. Er zullen wel wat procedures in werking gezet moeten worden ivm bestemmingsplan.

Er is vast iemand die jou kan vertellen hoeveel tijd dit kost. Is de verpachter op de hoogte van jouw plannen of deelt deze mee in de opbrengst?

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

ja het is mogelijk. mijn vader is de eigenaar en verpacht de grond voor 35 jaar aan mij. etter zullen er nog wat vergunningen procedures gerealiseerd/.

ik ben laatst op een beurs geweest en daar heb je meerdere bedrijven die werken op basis van no cure no pay. dan bedoel ik vergunningen, wijzigingen bestemmingsplan etc.

het technische is weer een heek ander aspect.

58 minuten geleden, yaron benitah zei:

klopt maar in heb de grond in eigendom

Dat besef ik,  daarom het advies een partij te vinden die grond zoekt om zonneparken op te (helpen) ontwikkelen...

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Als je al grond hebt in een bepaalde gemeente / regio dan lijkt het voor de hand te liggen om contact op te nemen met die gemeente(n) en de lokale woningbouw vereniging(en) en welke andere (nieuw)bouwplannen er op dit moment zijn in die regio. Die partijen maken al de plannen en houden zich ook bezig met het verduurzamen van de energievoorziening dus die zouden ook snel namen moeten kunnen noemen van partijen met wie zij al gesproken hebben of in hun verkenningen staan.  Volgens mij ben je als grondbezitter in de randstad een heel gewilde partij. Het zou dus niet zo heel veel moeite moeten kosten om samenwerkingspartners te vinden. Dus in plaats van alleen met de afdeling vergunningen van de gemeente ook eens om de tafel met de wethouder verantwoordelijk voor ruimtelijke ordening / wonen.

De optelsom is wel apart. Pa is schijnbaar grootschalig projectontwikkelaar en die heeft wat landbouwgrond in Zuid-Holland verpacht aan zoonlief. Die ziet wel mogelijkheden in een zonnepanelenpark, heeft al overlegd met de gemeente en komt nu op dit forum vragen naar financiers en andere partners. 

Als er nou één ding is dat projectontwikkelaars doen, is het financiers en partners bij elkaar brengen. De info die via HL te krijgen is, haalt het niet bij de kennis en kennissen van vader.

Als je wil weten wat we eigenlijk eten... watch mee!  

Posted (edited)
1 uur terug, TwaBla zei:

De optelsom is wel apart. Pa is schijnbaar grootschalig projectontwikkelaar en die heeft wat landbouwgrond in Zuid-Holland verpacht aan zoonlief. Die ziet wel mogelijkheden in een zonnepanelenpark, heeft al overlegd met de gemeente en komt nu op dit forum vragen naar financiers en andere partners. 

Als er nou één ding is dat projectontwikkelaars doen, is het financiers en partners bij elkaar brengen. De info die via HL te krijgen is, haalt het niet bij de kennis en kennissen van vader.

Ik vraag helemaal niet om financiering . Uiteraard hoe meer de bank wil financieren hoe beter. Want dan ik het rendement op eigen kapitaal veel hoger.

kort gezegd zoek ik wat advies, want er zijn zoveel bedrijven, wat het niet makkelijker maakt. als je nog niet zo lang mee draait in deze sector.

Nog liever. zou ik een expert willen als partner. Adviseurs en experts hebben vaak een belangenverstrengeling.

Een compagnon daarin tegen weer niet.

Edited by Hans van den Bergh
Percentages deelname verwijderd