Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo, even een korte introductie.

Ik ben de laatste 15 jar vooral bezig geweest in vastgoedontwikkeling, zowel met woningen als met commercieel vastgoed.

Nu heb ik de mogelijkheid om in Zuid-Holand 5,5 hectare landbouwgrond te pachten voor een periode van 25 jaar. Ik ben al asl bij de gemeente geweest en het is mogelijk om zonnepark daar op te zetten. Er zullen wel wat procedures in werking gezet moeten worden ivm bestemmingsplan.

Nogmaals ik ben vrij nieuw in deze sector en leer elke dag weer wat. 

Wat ik heb begrepen is dat de stichting kosten ca. 600.000 euro per hectare zijn.

Nu heb ik de volgende vragen:

1) Zijn er banken die 'zoeken' naar zulke projecten, en daarom betere voorwaarden geven en er minder inbreng van eigen geld nog is?

2) Ik ben nooit iemand die zich rijk bekend, maar ik zie zoveel verschillende opbrengsten, wat is nou realistisch. Na kosten rente, onderhoud etc?

3) Ik wil graag zaken doen met grote genormeerde bedrijven, geen prijsvechters.  wat zijn een beetje de top 3 of 5.

bedankt en mvg 

Edited by Hans van den Bergh
Oproep voor deelname aan project verwijderd, dit dient, mits het geen vraag om financiering betreft, in Vraag & Aanbod gedaan te worden.

Wat heb jezelf al uitgezocht over het aanleggen van een Zonnepanelenpark.

Kijk eens met deze pagina over zonne-energie van RvO.

https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-ondernemen/duurzame-energie-opwekken/zonne-energie

daar staan heel veel links naar allerlei informatiebronnen en (innovatieve) partijen die daar mee bezig zijn. Waarschijnlijk zul je een deel van je vragn daar kunnen beantwoorden. maar dingen als wat is nu realistisch rendement zul je echt per project moeten berekenen.

Als ik Google op 'bank investeert duurzame energie' dan kom ik al heel wat interessante linkjes tegen.

Ook energiebedrijven investeren in dergelijke projecten, Greenchoice bijvoorbeeld.