• 0

Compagnon wil uit de BV stappen in de opstartfase

Sinds 3 maanden ben ik met een compagnon een BV gestart, echter komt zij haar financiële verplichtingen niet na. We hadden afspraken over onze

maandelijkse bedragen die we zouden storten ter investering. Hiernaast houdt zij zich niet aan de afspraken met elke keer het excuus dat zij

het te druk heeft gehad met haar andere bedrijven. Samengevat...zij heeft geen tijd en geld voor dit nieuwe bedrijf blijkt nu. Echter hebben wij al veel kosten gemaakt

en zijn er nog een paar achterstallige facturen te betalen. Ik vind het onterecht dat ik achterblijf met schulden omdat zij er een potje van gemaakt heeft.

Zij wil eruit stappen en wil dat ik haar aandelen overneem. Daarnaast hebben wij 2 personeelsleden. Alleen doorgaan wil ik alleen als zij

haar achterstallige betalingen doet maar dit gaat niet gebeuren. Financieel kan ik het op dit moment niet allemaal op me nemen.  Wat is hier de beste oplossing?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat de ene partner de andere een aanbod moet doen van aandelen als 1 van de 2 eruit wil stappen. Deze formele brief moet ik nog van haar krijgen. Staat verder niks beschreven over de situatie als zich dit zou voordoen in de opstartfase. De aandelen zelf zijn niks waard, maar wat te doen met de kleine investering tot nu toe van haar kant en de achterstallige facturen van de tijd vóórdat zij aangaf eruit te willen stappen. We maken nog geen omzet omdat het bedrijf te kort bestaat. Dingen zijn opgezet, lijntjes staan uit, gesprekken met klanten zijn aan de gang etc. 

Link naar reactie
  • 0

Over welke bedragen praten we hier.. qua achterstand, hoeft geen exact bedrag te zijn. maar orde van grote .. paar honderd euro of x duizend euro?

Ik kan niet zo goed plaatsen waarom je het doorgaan van de onderneming (principieel) afhankelijk wil maken van of zij haar achterstanden betaald om haar daarna meteen uit te kopen.. Dat lijkt me hét recept om in een patstelling terecht te komen. maar misschien lees ik je vraag niet helemaal goed

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

We zouden 3000 euro per maand storten. Ik heb inmiddels 3x 3000 gestort en zij 1x 3000.  De facturen die nog betaald moeten worden zijn 8000 euro.

Als zij eruit stapt zal ik dus die 8000 euro moeten betalen en die 3000 euro van haar. Met het vooruitzicht dat de salarissen ook over 2 weken betaald moeten worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat wil je dan eigenlijk als 'deal'?

Dat ze die 6000 nog betaald en jou de aandelen voor niets aanbiedt?

 

15 uur geleden, Elly de Vries zei:

Zij wil eruit stappen en wil dat ik haar aandelen overneem.

Heeft ze zelf al aangegeven wat zij die aandelen waard vindt?

 

Link naar reactie
  • 0
32 minuten geleden, Elly de Vries zei:

We zouden 3000 euro per maand storten. Ik heb inmiddels 3x 3000 gestort en zij 1x 3000. 

 

Hoe is die verplichting tot storting overeengekomen danwel vastgelegd?

 

32 minuten geleden, Elly de Vries zei:

De facturen die nog betaald moeten worden zijn 8000 euro. Als zij eruit stapt zal ik dus die 8000 euro moeten betalen en die 3000 euro van haar. 

Nee, die 8000 euro moet de BV betalen, niet jij. En die 3.000 moet zij betalen, als die verplichting aantoonbaar is overeengekomen. 

 

Als de BV niet kan voldoen aan de verplichtingen (facturen en salarissen betalen), heeft in eerste instantie de BV een probleem (en de leveranciers en medewerkers, natuurlijk). In tweede instantie kunnen de bestuurders een probleem hebben, als zij daarvoor aansprakelijk gesteld worden. Als je compagnon haar verplichtingen aan de BV niet is nagekomen, en daardoor is de BV in de problemen gekomen, dan ligt dat mogelijk wel op de loer. Laat de overeenkomsten dus goed bestuderen en laat je goed fiscaal juridisch adviseren, voor je gaat redderen en zelf alles maar gaat betalen. Doe dat snel, want binnenkort heb je  waarschijnlijk een paar boze leveranciers en medewerkers. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Rik · zei:

Wat wil je dan eigenlijk als 'deal'?

Dat ze die 6000 nog betaald en jou de aandelen voor niets aanbiedt?

 

Heeft ze zelf al aangegeven wat zij die aandelen waard vindt?

 

Ja de aandelen zijn feitelijk ook nog niks waard. En ik wil haar achterstallige betalingen zodat ik wel aan de financiële verplichtingen kan voldoen. Zij heeft nu aangegeven dat ze van mij hoort onder welke voorwaarden de overname van de aandelen geschiedt.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de kans dat die 6000 euro alsnog komt erg klein is..  Dat zij, al dan niet onverwacht, te druk is met haar eigen bedrijven kan nog gebeuren, maar dat als excuus gebruiken om je financiële verplichtingen aan het nieuwe bedijf, als mede eigenaar, niet na te komen maakt het twijfelachtig. ik denk dat ze ofwel niet kan betalen, ofwel wil ze niet betalen omdat ze zich bedacht heeft.

Iemand die het alleen maar te druk heeft communiceert daar over en zorgt dat de andere verplichtingen die je bent overeengekomen wel nakomt

 

Linksom of rechtsom, dat geld zie ik niet zo snel komen op korte termijn waar het nodig is om vervallen facturen en personeel te betalen.  en dan kom je al snel in het scenario terecht wat Ron schetst. Ik snap dat je wil dat ze haar verplichtingen nakomt en daar is, afhankelijk van hoe afspraken zijn gemaakt misschien juridisch gezien nog  wel een zaak van te maken, maar die win je niet in de komende 2 weken. Adviezen over hoe je dat aanpakt of de terugkoop van de aandelen zijn dus van secundair belang.

 

Je eerste prioriteit is om je af te vragen (als bestuurder van een bv) of deze bv op dit moment nog wel levensvatbaar is, want 50% van de (voor)financiering van 6000 euro per maand is weggevallen en er zijn al flinke bedragen verschuldigd die op korte termijn betaald worden.  Er moet dus onmiddellijk in de kosten gesneden worden of er moet aanvullende financiering worden gevonden om de noodzaak aan 6000 euro per maand te kunnen blijven dekken. En als die mogelijkheden er niet zijn moet je zorgen dat de situatie niet erger wordt en dat kan betekenen onmiddellijk stoppen met de activiteiten en de afbetalingsregelingen treffen namens de BV of in het uiterste geval faillissement aanvragen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Hoe is die verplichting tot storting overeengekomen danwel vastgelegd?

 

Nee, die 8000 euro moet de BV betalen, niet jij. En die 3.000 moet zij betalen, als die verplichting aantoonbaar is overeengekomen. 

 

Als de BV niet kan voldoen aan de verplichtingen (facturen en salarissen betalen), heeft in eerste instantie de BV een probleem (en de leveranciers en medewerkers, natuurlijk). In tweede instantie kunnen de bestuurders een probleem hebben, als zij daarvoor aansprakelijk gesteld worden. Als je compagnon haar verplichtingen aan de BV niet is nagekomen, en daardoor is de BV in de problemen gekomen, dan ligt dat mogelijk wel op de loer. Laat de overeenkomsten dus goed bestuderen en laat je goed fiscaal juridisch adviseren, voor je gaat redderen en zelf alles maar gaat betalen. Doe dat snel, want binnenkort heb je  waarschijnlijk een paar boze leveranciers en medewerkers. 

Op basis van de begroting zijn we dat per mail overeengekomen.  Ja die 8000 euro komt vanuit de BV maar op dit moment is dat geld er niet. Zij is zeker nalatig geweest en kan daar ook aansprakelijk voor gesteld worden, maar moet er wel een rechtszaak komen. Ik wil echter deze kosten niet op mij nemen, wegen niet op tegen het geld wat het mij oplevert.  Dank voor je bericht. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Elly,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Aan welke branche moeten we denken bij deze onderneming?

 

Die 2 x 3.000 EURO moet er in ieder geval wel komen m.i. Linksom of rechtsom. Op korte termijn en dan misschien toch met juridische bijstand.

 

Parallel hieraan kun je met de bank praten en een nieuwe compagnon zoeken.

 

Wat voor verdere verplichtingen is de BV aangegaan? En bij wat voor soort partijen staan de huidige facturen open?

 

Als de aandelen werkelijk niks waard zijn, dan snap ik jullie gezamenlijke stap niet. Is er wel omzet?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Roel J zei:

Ik denk dat de kans dat die 6000 euro alsnog komt erg klein is..  Dat zij, al dan niet onverwacht, te druk is met haar eigen bedrijven kan nog gebeuren, maar dat als excuus gebruiken om je financiële verplichtingen aan het nieuwe bedijf, als mede eigenaar, niet na te komen maakt het twijfelachtig. ik denk dat ze ofwel niet kan betalen, ofwel wil ze niet betalen omdat ze zich bedacht heeft.

Iemand die het alleen maar te druk heeft communiceert daar over en zorgt dat de andere verplichtingen die je bent overeengekomen wel nakomt

 

Linksom of rechtsom, dat geld zie ik niet zo snel komen op korte termijn waar het nodig is om vervallen facturen en personeel te betalen.  en dan kom je al snel in het scenario terecht wat Ron schetst. Ik snap dat je wil dat ze haar verplichtingen nakomt en daar is, afhankelijk van hoe afspraken zijn gemaakt misschien juridisch gezien nog  wel een zaak van te maken, maar die win je niet in de komende 2 weken. Adviezen over hoe je dat aanpakt of de terugkoop van de aandelen zijn dus van secundair belang.

 

Je eerste prioriteit is om je af te vragen (als bestuurder van een bv) of deze bv op dit moment nog wel levensvatbaar is, want 50% van de (voor)financiering van 6000 euro per maand is weggevallen en er zijn al flinke bedragen verschuldigd die op korte termijn betaald worden.  Er moet dus onmiddellijk in de kosten gesneden worden of er moet aanvullende financiering worden gevonden om de noodzaak aan 6000 euro per maand te kunnen blijven dekken. En als die mogelijkheden er niet zijn moet je zorgen dat de situatie niet erger wordt en dat kan betekenen onmiddellijk stoppen met de activiteiten en de afbetalingsregelingen treffen namens de BV of in het uiterste geval faillissement aanvragen.

 

 

Hoi Roel, ja spijker op zijn kop. Ik denk inderdaad dat staken van het bedrijf de beste optie is. Dan is zij haar 3000 euro kwijt en ik mijn 6000 euro. Daarnaast vermoed ik dat de 8500 euro schuld door 2 wordt gedeeld, maar zal ik moeten uitzoeken. (ook geen probleem voor mij, als ik er maar van af ben). Beide werknemers moet ik laten gaan. Weet iemand wat de consequenties zijn van een faillissement, wordt er altijd een curator aangewezen (er zijn nog geen debiteuren) en kan de curator dan de schulden die er zijn op m'n compagnon vorderen wegens nalatigheid? En moet je de curator samen betalen, kan haar niet vertrouwen dat zij haar deel ook daadwerkelijk gaat betalen.

Link naar reactie
  • 0

Wat versta je onder opstartfase? Is er sprake geweest van een BV i.o. terwijl er leveranciers benaderd zijn en verplichtingen aangegaan zijn?

 

Tijd voor het inschakelen van een advocaat.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Highio zei:

Beste Elly,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Aan welke branche moeten we denken bij deze onderneming?

 

Die 2 x 3.000 EURO moet er in ieder geval wel komen m.i. Linksom of rechtsom. Op korte termijn en dan misschien toch met juridische bijstand.

 

Parallel hieraan kun je met de bank praten en een nieuwe compagnon zoeken.

 

Wat voor verdere verplichtingen is de BV aangegaan? En bij wat voor soort partijen staan de huidige facturen open?

 

Als de aandelen werkelijk niks waard zijn, dan snap ik jullie gezamenlijke stap niet.

 

Groet,

 

Highio

Bemiddel en uitzendbranche. De facturen staan open bij een bedrijf die de salarissen en volledige backoffice op zicht neemt. Daarnaast nog advertentie en wervingskosten.

Zij wil het liefst af van de aandelen. En daarbij haar 3000 euro investering terug. Aangezien de investeringskosten voor mij verdubbelen zonder compagnon deelt ze mij mede dat zij nog 6000 euro wil storten met een duidelijke datum wanneer ze haar 9000 euro terug krijgt. Ik heb hier op nog niet gereageerd. Wil me eerst laten informeren/adviseren via diverse kanalen.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Mijn snelle en eenvoudige rekensom o.b.v. deze situatieschets is duidelijk anders en dat zal een rekenvaardige advocaat jou waarschijnlijk ook adviseren.

 

Die dame die haar verplichtingen in beginsel niet nakomt (tenministe zoals jij het schetst) moet duidelijk even op haar positie gewezen worden. Wel de lusten, niet de lasten zo werkt het natuurlijk niet...

 

...eerst die 6.000 EURO zien om openstaande rekeningen en salarissen te betalen. En persoonlijk aansprakelijk stellen voor de gevolgen van uitgebleven inspanningen. De BV heeft verder geen middelen om aan haar 'brutale' verzoek te kunnen voldoen.

 

Dit lijkt van jullie (beide) natuurlijk ver ondermaats. Is er wel omzet?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
45 minuten geleden, Highio zei:

Mijn snelle en eenvoudige rekensom o.b.v. deze situatieschets is duidelijk anders en dat zal een rekenvaardige advocaat jou waarschijnlijk ook adviseren.

 

Die dame die haar verplichtingen in beginsel niet nakomt (tenministe zoals jij het schetst) moet duidelijk even op haar positie gewezen worden. Wel de lusten, niet de lasten zo werkt het natuurlijk niet...

 

...eerst die 6.000 EURO zien om openstaande rekeningen en salarissen te betalen. En persoonlijk aansprakelijk stellen voor de gevolgen van uitgebleven inspanningen. De BV heeft verder geen middelen om aan haar 'brutale' verzoek te kunnen voldoen.

 

Dit lijkt van jullie (beide) natuurlijk ver ondermaats. Is er wel omzet?

 

Groet,

 

Highio

Dank je wel. Ja wel de lasten niet de lusten. Zij moet 6000 euro storten, ik de 3000 euro (die ik gestort had en snel had terug gehaald toen bleek dat zij niet gestort had) en daarmee de 8500 euro schulden betalen. Daarna wellicht de BV ontbinden. Dan ga ik verder met m'n andere bedrijf (wat gewoon goed loopt) en zij met haar bedrijven.

Link naar reactie
  • 0
48 minuten geleden, Highio zei:

Mijn snelle en eenvoudige rekensom o.b.v. deze situatieschets is duidelijk anders en dat zal een rekenvaardige advocaat jou waarschijnlijk ook adviseren.

 

Die dame die haar verplichtingen in beginsel niet nakomt (tenministe zoals jij het schetst) moet duidelijk even op haar positie gewezen worden. Wel de lusten, niet de lasten zo werkt het natuurlijk niet...

 

...eerst die 6.000 EURO zien om openstaande rekeningen en salarissen te betalen. En persoonlijk aansprakelijk stellen voor de gevolgen van uitgebleven inspanningen. De BV heeft verder geen middelen om aan haar 'brutale' verzoek te kunnen voldoen.

 

Dit lijkt van jullie (beide) natuurlijk ver ondermaats. Is er wel omzet?

 

Groet,

 

Highio

Nee er is nog geen omzet. Verwacht over ongeveer een maand omzet, klanten gaan net pas komen.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Je kunt (jullie kunnen) aan deze BV met verplichtingen en/of schulden niet zomaar middelen onttrekken en onthouden. Dat is de theorie en mogelijk (hopelijk) ook praktijk.

 

Fijne werkgever ben je (zijn jullie) en dat in deze branche. Wat mij betreft mag deze handels- en zienswijze je (jullie) een leven lang achtervolgen!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is mij allemaal nog geheel in nevelen verhuld ...

 

- Er is sprake van twee werknemers (Beide werknemers moet ik laten gaan) ... brengen die dan  geen geld in het laatje ?

- Er is afgesproken dat er door beide aandeelhouders elk, gedurende  een (onbekend) aantal maanden, €3.000 per maand gestort gaat worden. Staat dit los van het volstorten van het aandelenkapitaal (if any) ?

- Heeft de BV enige statuten van belang, of is het op basis van eigen fröbelwerk ?

- Wat is de rol van de notaris hierin geweest ?

- Is er inmiddels sprake van een BV of slechts van een BV i.o. ?

 

Graag selectief quoten, anders wordt het verhaal nog onduidelijker.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Highio zei:

Je kunt (jullie kunnen) aan deze BV met verplichtingen en/of schulden niet zomaar middelen onttrekken en onthouden. Dat is de theorie en mogelijk (hopelijk) ook praktijk.

 

Fijne werkgever ben je (zijn jullie) en dat in deze branche. Wat mij betreft mag deze handels- en zienswijze je (jullie) een leven lang achtervolgen!

 

Groet,

 

Highio

Ik heb mij aan alle afspraken en financiële verplichtingen gehouden. Mijn compagnon niet en daardoor nu in de problemen geraakt. Wil alle schulden betalen en het bedrijf ontbinden. Met beide werknemers heb ik gesproken en ben bereid hen over te nemen naar m'n andere bedrijf want wil ze niet kwijt en hun vastigheid bieden. Als ik maar van deze onbetrouwbare compagnon af ben! Ook al verlies ik hierop 10.000 euro. Had niet gehoeven als m'n compagnon haar afspraken was nagekomen.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Cosara zei:

Het is mij allemaal nog geheel in nevelen verhuld ...

 

- Er is sprake van twee werknemers (Beide werknemers moet ik laten gaan) ... brengen die dan  geen geld in het laatje ?

- Er is afgesproken dat er door beide aandeelhouders elk, gedurende  een (onbekend) aantal maanden, €3.000 per maand gestort gaat worden. Staat dit los van het volstorten van het aandelenkapitaal (if any) ?

- Heeft de BV enige statuten van belang, of is het op basis van eigen fröbelwerk ?

- Wat is de rol van de notaris hierin geweest ?

- Is er inmiddels sprake van een BV of slechts van een BV i.o. ?

 

Graag selectief quoten, anders wordt het verhaal nog onduidelijker.

Werknemers brengen nóg geen geld in het laatje, we zijn net begonnen, dus is nog te vroeg.

De 3000 euro per maand komt vanuit onze beide holdings en is een lening van holding naar BV. 

Aandelen zijn 100x1 cent, elk 50% aandelen

BV heeft uiteraard statuten, alle overeenkomsten zijn dmv een notaris opgesteld.

Er is sprake van een BV

Hopelijk is het zo duidelijk.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Elly de Vries zei:

Zij moet 6000 euro storten, ik de 3000 euro (die ik gestort had en snel had terug gehaald toen bleek dat zij niet gestort had)

 

8 minuten geleden, Elly de Vries zei:

Ik heb mij aan alle afspraken en financiële verplichtingen gehouden.

Ik kan me niet voorstellen dat het snel terugstorten van "jouw" €3.000 is volgens de afspraken en financiële verplichtingen.

 

Staan die afspraken van maandelijks €3.000 trouwens op papier? Zoniet, dan kan niets haar verplichten om nog €6.000 te lenen aan een B.V. die op klappen staat (want je gaf aan dat het een lening is). Dat jullie er dan niet evenveel in hebben gestopt doet er niet toe, tenzij anders overeengekomen (op papier). Het feit dat jij dan nog even €3.000 teruggestort hebt ziet er dan ook niet al te best uit voor de bestuurlijke aansprakelijkheid.

 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, Rik · zei:

 

Ik kan me niet voorstellen dat het snel terugstorten van "jouw" €3.000 is volgens de afspraken en financiële verplichtingen.

 

Staan die afspraken van maandelijks €3.000 trouwens op papier? Zoniet, dan kan niets haar verplichten om nog €6.000 te lenen aan een B.V. die op klappen staat (want je gaf aan dat het een lening is). Dat jullie er dan niet evenveel in hebben gestopt doet er niet toe, tenzij anders overeengekomen (op papier). Het feit dat jij dan nog even €3.000 teruggestort hebt ziet er dan ook niet al te best uit voor de bestuurlijke aansprakelijkheid.

 

Dit was het advies tijdens een telefonisch consult van een advocaat. Als zij het eraf zou halen, zou ik het sowieso niet meer terug zien. Ik heb een vordering op haar vertelde hij me, maar zie het maar eens terug te krijgen. Alles staat op papier en heb overal bewijs van dat zij haar afspraken niet is na gekomen. BV staat op klappen omdat zij haar werkzaamheden niet uitvoert en haar financiële verplichtingen niet nakomt. Vandaar dat ik mij de dupe voel van haar disfunctioneren. Het verlies nemen en uit elkaar gaan lijkt mij de beste optie. 

Link naar reactie
  • 0
29 minuten geleden, Elly de Vries zei:

Dit was het advies tijdens een telefonisch consult van een advocaat. 

Dat had je nog niet verteld. Wat ontbreekt er nog meer in het plaatje?

 

29 minuten geleden, Elly de Vries zei:

Het verlies nemen en uit elkaar gaan lijkt mij de beste optie. 

Zo simpel is het niet. De BV moet fiscaal juridisch netjes worden afgewikkeld, en ik krijg het idee dat je niet goed weet hoe een BV werkt. Ik denk dat je gedegen advies nodig hebt op basis van de overeenkomsten. Je geeft al aan dat het wat mag kosten, dus ik adviseer je  wederom om een deskundige in te schakelen die je volledige inzage geeft in alle stukken. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, Elly de Vries zei:

Dit was het advies tijdens een telefonisch consult van een advocaat. Als zij het eraf zou halen, zou ik het sowieso niet meer terug zien.

Feit blijft dat jullie nu allebei de afspraken niet nagekomen zijn.

 

Je kunt nog proberen een goed gesprek met haar aan te gaan en te kijken of ze bereidt is die €6.000 alsnog te lenen aan de BV, waarna deze afgehandeld wordt met verlies. Of dat dat anders dit via een faillissement gebeurd (waarna de bestuurlijke aansprakelijk voor beide geldt). Maar een curator hoeft dan niet alleen bij haar geld proberen te halen. Als deze de volledige €8.500 bij jou kan halen, zal deze niet schromen om dat gewoon te doen. 

 

Een rechtzaak aanspannen kan ook maar kan meer tijd kosten. In ieder geval lijkt mij dat direct juridisch advies inwinnen ook wel zo verstandig is.

 

2 uur geleden, Elly de Vries zei:

Ik heb een vordering op haar vertelde hij me, maar zie het maar eens terug te krijgen.

JIJ hebt een vordering op HAAR???

 

Je bedoeld eigenlijk dat jullie BV een vordering heeft op haar Holding? En dat hangt helemaal af van wat er precies in de papieren staat. Maar dat lijkt me nogal een verschil.

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 1
10 uur geleden, Elly de Vries zei:

Hopelijk is het zo duidelijk.

De mist blijft hangen. Meer antwoorden leveren slechts meer vragen op.

 

Zoals: waarom een geldlening en niet als aandelenkapitaal gestort?

 

Als ook: waarom de zaak niet in je eentje voortzetten? Als je 3000 euro per maand uit je holding kan ophoesten, dan kan 6000 euro waarschijnlijk ook wel.

 

 

 

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.